Citat:
Ursprungligen postat av
1335991
Har kollat med min UL ang Törnros,
han visste mkt väl vilka dom var,
men,de umgicks inte.
Ryska rouletten kände UL inte till.
Kjell-Åke körde iaf omkring med en
Volvo,den sommaren.1965,
alltså innan han försvann.
Min UL säjer också att bilen "försvann".
Det gick rykten om att Kjell-Åkes flickvän
sålde bilen vidare efter Kjell-Åkes försvinnande,
för att betala hyra/sitt missbruk.
Men,som sagt det var rykten,inget är bekräftat.
Min UL har försökt forska ang Dahlsjö,
men får inte fram så mkt mer än det
som redan är sagt,dock så var det
staden Rotterdam(Holland) han levde och dog i,
detta bör vara i mitten på 90-talet,
exakt årtal är svårt att få fram
namnet han levde under,har min UL ej fått fram.
Men,en intressant sak som jag inte hittar i
tråden,är att ngr av Dahlsjös bröder visste
precis var han befann sig,
för de skickade pengar till honom ett antal
gånger under åren.
Man kan ju fundera över om Kjell-Åke då körde den midnattsblå eller den ljusa PV som han kan ha köpt?
Inga vittnen har under åren uppgivit att de skulle ha sett Kjell-Åke köra bil. Enbart Dahlsjö och Gay Karlsson. Mycket möjligt att Kjell-Åkes flickvän kan ha sålt en bil efter försvinnandet men då kan det knappast ha handlat om den midnattsblå.
Ett missförstånd har uppstått här som måste rätas ut. Flickvännen använde
inte narkotika. Hon var starkt emot sådant. Ej heller Kjell-Åke använde narkotika. Endast alkoholhaltiga drycker.
Alltså ingen av dem var missbrukare av narkotika. Flickvännen kan mycket väl ha sålt Kjell-Åkes ev. egen PV av årgång 1964 men inte för att t. ex. betala hyran. Vid den här tiden bodde hon hemma hos föräldrarna och kom först flera år senare att flytta.
Mycket troligt att det var Rotterdam som kom att bli det ställe där Dahlsjö kom att bosätta sig. Det finns sedan tidigare en vittnesuppgift om att han skulle ha setts på en sjömanskrog sommaren 1966 i antingen Rotterdam eller Amsterdam. Han skall ha avlidit ca 1996-97. Har tyvärr aldrig framkommit vilket namn han kom att använda sig av efter sommaren 1965. Så den här uppgiften om Rotterdam har alltså kommit från två av varandra oberoende källor.
Den här uppgiften har helt riktigt aldrig framkommit tidigare och den är mycket intressant. Misstankar har dock funnits under åratal att familjen Dahlsjö kände till vad som hade hänt den försvunne familjemedlemmen och var han befann sig. Klart att bröderna Dahlsjö ställde upp på sin bror och skickade pengar till honom ett antal gånger.