Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Det ska sägas direkt att jag gillar Alm, det är nog bara Norling som jag placerar högre när det kommer till tränare från huvudstadsklubbarna så jag vill vända på det lite, hade inte både Gerhardsson (i slutet ska sägas) och Stahre exakt samma problem mot topplagen? Så fort det vankades toppmatch så visste man att Häcken skulle vika ner sig.
Olika tränare, olika spelare men samma utfall på senare år, svårt att peka ut vad det egentligen är som ställer till det för Häcken.
Man kan också landa i att Häcken helt enkelt inte är tillräckligt bra för att rå på topplagen...
Sedan blir det givetvis en mental grej med, det går att snacka om att det byts ut spelare/tränare/korvgubbar i klubben över tid men fenomenet består så sånt där sitter ju kvar trots allt.
Häcken är ett säkert tips mot sämre lag, speciellt när man väl fått in 1-0 och kan leka lite på större ytor (gäller ju många lag iofs) och inte drar sig hemåt likt många andra kan göra.
Sedan skall man inte heller räkna bort effekten deras uteblivna publikstöd ger mot topplagens stora stöd.