2020-03-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hstd74
Jag har en ytlig bekant som nydligen blivit dömd för sexuellt ofredande.
Har beställt ut dom.
Hur får jag tag på fup?
Har förstått det som att jag måste ha ett k-nummer?
Måste jag ha ett sånt eller räcker mål-nummer?
Är det polis eller tr jag ska höra av mig till?

Har även läst att man kan läsa om domar hos domstolen, kan man även läsa fup där?
Tänker om man inte vill betala för fup:en.

FUP finns hos Domstolen.. Vissa skickar den som e-mail, andra kräver att få skicka den per post (avgift).
Personnummer på GM räcker.

Och ja, du kan läsa FUP på plats på Domstolen.
Citera
2020-03-16, 18:41
Medlem
Är domstol och tingsrätt samma ställe?
Citera
2020-03-16, 18:51
Medlem
Varit inne på tr hemsida där jag beställde domen.
https://www.domstol.se/domar-och-beslut/bestall-domar-beslut-eller-handlingar/

Där finns länk för att beställa "handlingar" vilket för mig låter som att det är det jag söker.
Men där finns inget sätt att göra ansökan, står inte hur man ska gå tillväga alls.
E det nått jag missar eller e det "min tr" som är krångligare bara?

Det är Halmstad tingsrätt det gäller alltså
Citera
2020-03-22, 23:17
Medlem
Nuthouse44s avatar
Hej!! Jag undrar hur snabbt domarna kommer upp på lex....
domen kommer imorgon och jag undrar om den finns där redan då?

Nån som vet
Citera
2020-04-19, 20:39
Medlem
Jag är ute efter en FUP på ett brott som begicks för 8-9 månader sedan. Finns ingen dom eller rättegång satt. Jag har personen som begick brottets person nr.
Vart vänder jag mig? Gissar på att FUPen inte finns hos tingsrätten än.
Citera
2020-04-20, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repett
Jag är ute efter en FUP på ett brott som begicks för 8-9 månader sedan. Finns ingen dom eller rättegång satt. Jag har personen som begick brottets person nr.
Vart vänder jag mig? Gissar på att FUPen inte finns hos tingsrätten än.

Gör så här att du frågar TR efter dagboksbladet. Då har du målnr och kan se om stämningen kommit in. Det är bättre med målnr eftersom det strular ibland när det ska sökas via personnummer.
Citera
2020-04-30, 20:04
Medlem
om jag nu skulle vara intresserad av en dom som inte fallit ännu och dom bevis som påstås finnas i detta fallet Swedbank och den avskedade chefen..
ja är mera intresserad av bevis bedömningen och avvägningar om falska nyheter
Citera
2020-05-20, 07:18
Medlem
cyber_zekes avatar
Jag är dåligt bevandrad i denna världen, och behöver lite hjälp.
Vi har blivit utsatta för ett ekonomiskt brott för ca 3 år sedan (skimmat vårt kort och handlat på tradera tills pengarna tog slut). Nu i dagarna har vi fått brev ifrån polisen att utredningen är nedlagd för att som jag tolkar det, förövaren hade så mycket skit på sig att det var inte lönt att lägga på mer. På det pappret vi fick hemskickat finns det bara ett diarienummer. Finns det något sätt att kunna få fram mer info? Finns där någon FUP som är offentlig handling? Kan man koppla FUPen till det diarienummer som finns på vårt brev?
Citera
2020-05-27, 22:24
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Jag är dåligt bevandrad i denna världen, och behöver lite hjälp.
Vi har blivit utsatta för ett ekonomiskt brott för ca 3 år sedan (skimmat vårt kort och handlat på tradera tills pengarna tog slut). Nu i dagarna har vi fått brev ifrån polisen att utredningen är nedlagd för att som jag tolkar det, förövaren hade så mycket skit på sig att det var inte lönt att lägga på mer. På det pappret vi fick hemskickat finns det bara ett diarienummer. Finns det något sätt att kunna få fram mer info? Finns där någon FUP som är offentlig handling? Kan man koppla FUPen till det diarienummer som finns på vårt brev?

FUP finns väl inte sammanställt eftersom det inte blev något åtal.

Men förhören med den misstänkte borde väl finnas hos polisen men tyvärr är det så att det kan skyddas av sekretess. Kanske att allt blir helt offentligt när det är preskriberat.
Citera
2020-06-05, 10:57
Medlem
Räcker det med namn (väldigt ovanligt namn) och de 6 första siffrorna i personnumret vid förfrågan om fup och dom till dömande tingsrätt?
Citera
2020-07-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chechen00
Någon som har FUP eller dom på Nikola Rushiti, träningsprofil tydligendömd för sex med minderårig ?!?!

Jag har.
Citera
2020-08-12, 02:02
Medlem
Hittade några intressanta handlingar här i en brottstråd.

Är sådana där handlingar offentliga hos Kronofogden eller är det bara för att det är Uppsala tingsrätt som fått in dem som gjort att de kunnat begäras ut?

Vilken typ av mål är det Uppsala tingsrätt har med den där kvinnan? Kan inte så mycket om tvistemål och konkurser och sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in