2020-04-13, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Biomerica även om jag inte tror på vad de gör ur ett hälsoperspektiv.
Woho +12%!
Citera
2020-04-13, 20:52
Medlem
kansascityshuffles avatar
Jag funderar lite på 3M och tror alla förstår varför.

Citat:
Ursprungligen postat av Basil1000
RealFiction:

En riktig doldis, satsar på VR/AR lösningar. Bolaget är hemlighetsfullt, de har ett projekt på g som heter ECHO som lär innebära fullskalig VR utan hjälp av glasögon eller några andra hjälpmedel. Inte mycket har läckt ut om bolagets teknik, men tittar man på nyckelpersonerna så ser man att de har djup erfarenhet av branschen, dessutom är en av huvudägarna Taiwans största underleverantör till skärmtillverkare: AmTran som dessutom systematiskt har ökat sitt innehav under nyemissioner.

En vän nämnde det häromdagen. Jag tror på dem helt klart.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-04-13 kl. 20:55.
Citera
2020-04-14, 20:19
Medlem
Någon som har lite tankar kring pledpharma?
Ökade 64,33% idag, någon som vet vad den drastiska ökningen beror på?

Står i valet om man ska köpa när börsen öppnar eller ej.
Citera
2020-04-14, 21:40
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makingit
Någon som har lite tankar kring pledpharma?
Ökade 64,33% idag, någon som vet vad den drastiska ökningen beror på?

Står i valet om man ska köpa när börsen öppnar eller ej.
Dagens vinnare brukar ofta vara morgondagens förlorare när det gäller småbolag som rusar, speciellt på inga grunder, men jag kan inte mycket om pledpharma.
Citera
2020-04-18, 16:07
Medlem
Kommer att stiga en kort period till men sen vänder det och alla aktier tappar 75 %
Citera
2020-04-19, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakas
Kommer att stiga en kort period till men sen vänder det och alla aktier tappar 75 %

Exakt så. Fattar verkligen inte var all entusiasm plötsligt kommit ifrån bara för att börsen stuckit i ett par veckor. Det är som att slakten på -35% är glömd och förlåten nu, utan att några positiva nyheter kommit ut och trots att staten tvingats pumpa in miljarder för att täppa till denna soppa medan den ena verksamheten efter den andra går omkull.

Sammanfattas väl om vad vi kan vänta oss på marknaden i den här videon. Kommer själv gå kort börsen snart.
https://youtu.be/_D_cOss_Kgk
Citera
2020-04-19, 17:07
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripan555
Exakt så. Fattar verkligen inte var all entusiasm plötsligt kommit ifrån bara för att börsen stuckit i ett par veckor. Det är som att slakten på -35% är glömd och förlåten nu, utan att några positiva nyheter kommit ut och trots att staten tvingats pumpa in miljarder för att täppa till denna soppa medan den ena verksamheten efter den andra går omkull.

Sammanfattas väl om vad vi kan vänta oss på marknaden i den här videon. Kommer själv gå kort börsen snart.
https://youtu.be/_D_cOss_Kgk

Börsen har inte varit i närheten av att vara ner 35 procent. Bottnen låg vid -27 procent.
Citera
2020-04-19, 17:27
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basil1000
RealFiction:

En riktig doldis, satsar på VR/AR lösningar. Bolaget är hemlighetsfullt, de har ett projekt på g som heter ECHO som lär innebära fullskalig VR utan hjälp av glasögon eller några andra hjälpmedel. Inte mycket har läckt ut om bolagets teknik, men tittar man på nyckelpersonerna så ser man att de har djup erfarenhet av branschen, dessutom är en av huvudägarna Taiwans största underleverantör till skärmtillverkare: AmTran som dessutom systematiskt har ökat sitt innehav under nyemissioner.
Det jag såg ju YouTube var ju skärmar som jag antar kanske visar i 3D? Det är inte det du talar om utan något annat?

Såg man till de skärmarna verkade ju inte bildkvaliteten i övrigt vara så mycket att hurra förr och förr har det ju varit så uppenbarligen att 3D inte har blivit en stor grej och ser det ut som på YouTubeklippen kanske folk föredrar en OLED-TV ändå.
Citera
2020-04-19, 17:33
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Börsen har inte varit i närheten av att vara ner 35 procent. Bottnen låg vid -27 procent.
1264/1907 = 0.66.
Dock tog jag siffrorna på ett ungefär från https://se.investing.com/indices/omx-stockholm-30-chart

https://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$compq
6631/9838 = 0.674

Inget av det 35% men inte 27% heller, beror ju på vad vi talar om.
Citera
2020-04-19, 17:49
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
1264/1907 = 0.66.
Dock tog jag siffrorna på ett ungefär från https://se.investing.com/indices/omx-stockholm-30-chart

https://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$compq
6631/9838 = 0.674

Inget av det 35% men inte 27% heller, beror ju på vad vi talar om.

Ok. Jag syftade på helåret 2020... OMX30 27-28 back som värst.
Citera
2020-04-19, 19:06
Medlem
Theralase Technologies

Botat två patienter från blås-cancer helt utan biverkningar. Nu har 12 nya behandlats. Blivit förseningar pga virusskiten med att få nya patienter. Men skulle även de 12 vara friska så borde market cap på 45 milj dollar stiga till 4500 milj dollar kan man tycka. Behandlingen tar 2 timmar, sedan pinkar man ut cancerresterna som finns kvar. Metoden får cancercellens kärna att suga åt sig ett ämne som sedan aktiverar en syre-molekyl, vilket cancerceller hatar, varvid cancerns kärna förintas. Finns ingen kärna kan ingen ny cancer bildas. I teorin kan man vara tillbaka på jobber på eftermiddagen cancerfri :-)

Metoden kommer även provas på hjärna och lunga framöver.

Hos försöksdjuren uppstod dessutom ett immunförsvar mot cancer efter ynka två behandlingar.
Citera
2020-04-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n

OMXS30 peakade på 1905,62 den 20 februari till 1261,17 den 16 mars, vilket blir -33,8%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in