2020-03-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Tänkte bara bumpa och höra om någon körde på mitt tips? 22 dollar var kanske lite pessimistiskt nu när aktien redan nästan fyrdubblats på en dryg månad och står i $35.

Snyggt...!

vågar inte ge mig in i detta för jag tror jag kommer förlora,
men hade gärna tjänat pengar om det gick!
Citera
2020-03-04, 10:59
Medlem
Crunchfish:

Bolaget står på 2 väldigt starka ben: Dels betalningslösningar via mobilen som man man integrera med olika rabattsystem. Dels olika AR/VR lösningar främst för geststyrning.
Båda grenarna ligger väldigt väl i tiden. Personligen tror jag att betalningssidan kommer att generera cash först: Man har redan djupgående förhandlingar på g med olika företag i Indien att integrera sin app med deras betallösningar: Crunchfish lösning funkar även i offline läge vilket är avgörande för marknader som Indien. Bolaget har även en mycket stark ledning.

RealFiction:

En riktig doldis, satsar på VR/AR lösningar. Bolaget är hemlighetsfullt, de har ett projekt på g som heter ECHO som lär innebära fullskalig VR utan hjälp av glasögon eller några andra hjälpmedel. Inte mycket har läckt ut om bolagets teknik, men tittar man på nyckelpersonerna så ser man att de har djup erfarenhet av branschen, dessutom är en av huvudägarna Taiwans största underleverantör till skärmtillverkare: AmTran som dessutom systematiskt har ökat sitt innehav under nyemissioner.
Citera
2020-03-07, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Startar en ny tråd. Så vilka tror ni kommer att stiga 2020?
Samtliga aktier;-)
Skämt åsido; om inget världskrig bryter ut, eller nån pandemi, så kommer det mesta att gå upp. Vi har presidentval i USA i november och då går som regel börsen också upp världen över. Och även utan presidentval går som regel börsen upp....

Mina tips (som man ska vara försiktig med)

1. Danske bank.
Gör otroliga vinster, trots lågräntemiljö (kanske penningtvättsvinster?). DA på 8%. Nere på 102 danska kr. Vet ej när den sist kostade så lite. Danmarks största bank. Böter väntar förmodligen runt hörnan men de har sänkt DA (kanske för att lägga pengarna på hyllan så länge...?)

2. Swedbank.
Påminner om Danske bank. Störst i Sverige + finfina vinster + hög DA + penningtvättsmisstankar + nyligen sänkt DA + lågt GAV som man inte skådat sedan hedenhös....

3. Ericsson & Nokia
Tänker köpa ericsson och nokia nu när det är corona-rea på dem. De är världsledande på 5G och Trump hatar deras konkurrent Huawei. Kan locka många amerikanare att köpa dessa två.....

Men, men.....vem vet vad 2020 har i sitt sköte. Under årets två första månader steg mina tillgångar med 45000 spänn, för att utraderas på två veckor. Nåja, easy come, easy go....
Citera
2020-03-13, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venturer
Scandion Oncology (SCOL)
Tror på en uppvärdering från dagens 200 miljoner BV (ca. 10kr) till minst 1-1,5 miljarder (50-75kr) om inte mer.
Även ett uppköp av big pharma redan 2020 är tom. en möjlighet.

Motivering finns att läsa i tråden
(FB) Scandion Oncology - SCOL

Scandion Oncology meddelar positiva resultat med två toppkandidater (Cision)

Jävlar! Nu kör vi!
Första steg är att stänga gapet till 18-20kr som vi borde haft utan coronan, sen uppåt mot 50-60kr
Citera
2020-04-11, 23:15
Medlem
Dumpar tråden!

Några mer förslag?

Jag skulle vilja tipsa om Zinzino, verkar gå som raketen och har precis fått nya avtal den 6e april.
” Zinzino bekräftar härmed förvärvet av VMA Life för expansion inom den Asiatiska regionen såsom Singapore, Malaysia, Taiwan, Thailand och Hong Kong.”
Citera
2020-04-12, 08:29
Medlem
Skulle säga gå in i kryssningsbolagen.
Ännu nere på rea priser och kommer gå upp rejält sedan när folket får ut och resa.

CCL, RCL och NCLH.
Citera
2020-04-13, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubi
Skulle säga gå in i kryssningsbolagen.
Ännu nere på rea priser och kommer gå upp rejält sedan när folket får ut och resa.

CCL, RCL och NCLH.

Ganska stor gamble i mitt tycke. Vi vet ju inte vilka som riskerar att kursa och inte.
Beror helt på hur mycket de blöder just nu.
Citera
2020-04-13, 12:24
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makingit
Dumpar tråden!

Några mer förslag?

Jag skulle vilja tipsa om Zinzino, verkar gå som raketen och har precis fått nya avtal den 6e april.
” Zinzino bekräftar härmed förvärvet av VMA Life för expansion inom den Asiatiska regionen såsom Singapore, Malaysia, Taiwan, Thailand och Hong Kong.”

Kan det kanske bli så att folk nu ser hur rent det kan bli om de fossila bränslena försvinner ?
Många människor ser sina städer i ett nytt ljus nu när luftföroreningarna tillfälligt är borta..Så en tanke är att just gröna investeringar kan komma att bli i ropet efter detta corona kaos. Mycket på grund av att unga aldrig ens sett hur rent det faktiskt KAN vara utan alla dessa föroreningar..

Så jag tror nog en del på att gröna investeringar kan vara något att hålla kollen på.
Citera
2020-04-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Kan det kanske bli så att folk nu ser hur rent det kan bli om de fossila bränslena försvinner ?
Många människor ser sina städer i ett nytt ljus nu när luftföroreningarna tillfälligt är borta..Så en tanke är att just gröna investeringar kan komma att bli i ropet efter detta corona kaos. Mycket på grund av att unga aldrig ens sett hur rent det faktiskt KAN vara utan alla dessa föroreningar..

Så jag tror nog en del på att gröna investeringar kan vara något att hålla kollen på.

Unga har aldrig sett hur skitig luften kan vara utan all miljöteknik. Äldre minns hur illa det faktiskt var.

Luften i våra städer är fantastiskt bra jämfört med 40 år sedan. Ett faktum som ofta tappas bort.

Jag tror vi aldrig haft så bra luftkvalitet i städerna som nu om man jämför efter storlek.

Katalysatorn och fjärrvärmen är fantastiska landvinningar.

Denna rapporten innehåller en del statistik avseende Östergötland.

https://www.lansstyrelsen.se/downloa...llning%20A.pdf
Citera
2020-04-13, 13:06
Bannlyst
Biomerica även om jag inte tror på vad de gör ur ett hälsoperspektiv.
Citera
2020-04-13, 13:09
Medlem
JBernards avatar
Ericsson, påstås vara immun mot Corona, uppdämt behov, Huawei bakbundna, 5G kommer igång på allvar.
Citera
2020-04-13, 13:19
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autismochmyror
Snyggt...!

vågar inte ge mig in i detta för jag tror jag kommer förlora,
men hade gärna tjänat pengar om det gick!

Vilket bolag åsyftas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in