2020-04-17, 21:37
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Nja jag vet inte om tvångssteriliseringar är precis vad Norge och Sverige är kända för men jag förstår absolut argumentationen från utlandet att det är en form av eugenik att låta bli att skydda äldre kostnadssamma människor för att skydda ekonomin för samhället. Jag är övertygad om att de höga dödstal vi har bland äldre inte skulle accepteras i många länder utan leda till att myndigheterna tvingades ändra strategi. I Sverige blir det som mest en del upprörda artiklar i pressen när äldre offras för de allmännas bästa.

Fast vi lyckas ju ändå väl med att ta hand om våra äldre (eller har under 20-talet år misslyckats kapitalt med strategin att ta död på dem) då vi har en av världens högsta medellivslängder. Konstigt!
Senast redigerad av Richard-III 2020-04-17 kl. 21:38. Anledning: Korr
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Fakta är att regeringen visste att det inte fanns tillräckligt med skyddsutrustning för att skydda riskgrupper. Likväl ändrades inte strategin, åtminstone inte tills sådant material var säkrat.

Den saken är svår att bortförklara.

Det kan jag köpa. Men jag tror, eller tror, det har väl nästan medgetts, iaf indirekt, att de gravt underskattade det hela i början, sen var det typ kört...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Nej, lungcancer är tyvärr inte alltid självförvållad. Det är en myt.

https://cancer.nu/11-Myter/?gclid=EAIaIQobChMI6eavzI3w6AIVmemaCh2q6QYhEAAYASA AEgJvNvD_BwE

Nästan bara rökare som får det, så generellt sett självförvållat.
Citera
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Överallt? I USA är det Trump och hans fans. I Sverige är det Hessius från AP-fondern och såna.

Syftade på just Sverige. På sociala medier så är det globalister som vill att allt ska gå tillbaka till det vanliga igen här i Sverige.
Citera
2020-04-17, 21:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Som i andra nedstängda länder.
Att vara ute och gå är bra för hälsan. Förstår inte varför man inte skulle få vara några stycken utspridda i en större park...?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Så tänker jag också. Vänsterblivna måste välja mellan gamlingar och blattar/negrer. Då väljer man det sistnämnda.

Överallt så ser man vänsterblivna vifta bort det här viruset som ingenting. Att det är dags att öppna upp allt igen.

Det är väldigt intressant att skåda.

Svenskt Näringsliv är "vänsterblivna"?

https://www.svensktnaringsliv.se/fragor/corona-covid-19/sa-far-vi-igang-den-internationella-handeln_773365.html
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Jag visste inte att du var muslimvän.

Inget direkt fel i det väl.

Men att döma av dina tidigare inlägg så var det ändå lite oväntat att du är islamvurmare.

Som jag skrev tidigare så följer jag mycket nyheter. Även utländsk. Även arabisk och muslimsk. Mycket sydkoreansk nu under epidemin.
Citera
2020-04-17, 21:40
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det finns på film flera gånger om när Tegnell varmt rekommenderar att resa till länder med smitta. Jag vet inte om det var likadant i andra länder men jag har en stark känsla av att även WHO lät detta ske.

WHO sa att det inte smittar människa till människa. Trots att man visste att det gjorde det.

Det uttalandet ledde till att många länder tog det helt lungt.

Sedan blev WHO sur när Trump stoppade flygen mot/från Kina.

I december varnade Taiwan till WHO att viruset smittar mellan människor. WHO svarade inte ens på det. Man bara köpte Kinas förklaringar utan att undersöka närmare.

All skugga skall falla på WHO. Deras uttalanden i början banade väg för allt vi ser idag.
Citera
2020-04-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Syftade på just Sverige. På sociala medier så är det globalister som vill att allt ska gå tillbaka till det vanliga igen här i Sverige.

Och med "globalister" syftar du på vem?
Citera
2020-04-17, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fel. Man kan få lungcancer av radon. Sverige har många radonhus som överskrider gränsvärdet. Vid en lockdown skulle de som bor där tvingas andas radon 24/7, vilket skulle försämra deras lunghälsa och öka risken för lungcancer.

Problemet med radonhus har varit uppe på nyheterna de senaste dagarna, exempelvis här:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-s-stickprovsundersokning-avslojar-tusentals-becquerel-radon-i-radonsanerade-hus

Många hus ligger alltså skyhögt över gällande gränsvärden och det är inte lätt att komma tillrätta med problemet. Massor av svenskar utsätter sig för risk för lungcancer på grund av radioaktivt radon i hemmet utan att ens veta om det. En lockdown skulle vara totalt förödande för dem.

Ska man vara riktigt noga är sönderfallsprodukterna, de radioaktiva radondöttrarna, det verkliga problemet eftersom dessa har större benägenhet att fastna i lungorna och utsatta vävnaderna för lokalt intensiv och kraftigt hälsovådlig alfastrålning. Radonet självt är en ädelgas och fastnar inte lika lätt, men å andra sidan sprider det sig med lätthet för att sen sönderfalla till radondöttrar som ger lungcancer.

Något att meditera över för alla som valt att stänga in sig på obestämd tid.

Ok, tack för upplysningen.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Bra vore om media för en gångs skulle kunde visa hur ”de goda” uttrycker sig, t ex ”multisjuka improduktiva 80+ som med ena benet i graven bara kostar en massa pengar i onödan”.

- Den "goda sidan" ser sig själva som den yttersta godheten. Men godheten är falsk rakt igenom.

Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Ja håller med människoföraktet är det som berört mig mest i denna pandemi. Glömmer aldrig när en representant från sjunde Ap fonden gick ut med att vi måste offra människors liv så att människors livsverk (affärs rörelser) kunde fortsätta som vanligt. Detta var första dagen efter att restriktionerna i sverige infördes och hon krävde att vi skulle ha ett slutdatum när restriktionerna skulle hävas oavsätt hur många som dog. Detta var i ngt extrainsatt rapport för ca 6 veckpr sedan kommer inte ihåg vad kvinnan från apfonden hette men hennes uttalande glömmer jag aldrig.

- Ifall representanten för 7:e Ap-fonden verkligen hade brytt sig om ekonomin, så borde hon ha önskat ställa Anders Tegnell till svars för att han inte ens försökte att hålla Covid-19 borta från Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Sverige har blivit ett känslokallt land. Nyliberalism, åsiktsförtryck, falsk omtanke om invandrare och klimat som bara används som argument av rovkapitalismen för att snika åt sig skattemedel. Men nu syns etablissemangets rätta iskalla ansikte.

- Instämmer. Sverige har styrts av den falska omtankens ideologi. Den falska omtanken är vacker på ytan, men under den tunna ytan gömmer sig gedigen ondska.

Ifall Sverige hade styrts av genuin omtanke, så hade Sverige agerat helt annorlunda. Ett omtänksamt Sverige hade stoppat invandringen, för att istället satsa på preventivmedel i mängd och parti till fattiga länder. Sverige hade kunnat göra så mycket för att verkligen minska eländet i Världen. Men den falska omtanken ville annorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så det är bara åtgärderna som skiljer Sverige från Norge och Danmark? Bullshit. Det var sportlov i alperna som ställde till det för Sverige. Vi är i en helt annan fas än Norge och Danmark. En fas de slapp uppleva för att de hade så betydligt mycket färre medborgare i alperna.

- Skidturisterna till Alperna är en viktig förklaring till hur Covid-19 kom till Sverige. Då uppstår frågan: Vem var det som gav bekymrade skidturister rådet att gärna åka till Italien?

Den myndighetsrepresentant som uppmuntrade skidturister att åka till Italien under pågående epidemi, borde hållas ansvarig för att Covid-19 fick fäste i Sverige.
Citera
Medlem
jollos avatar
Citat:
Fast vi lyckas ju ändå väl med att ta hand om våra äldre (eller har under 20-talet år misslyckats kapitalt med strategin att ta död på dem) då vi har en av världens högsta medellivslängder. Konstigt!
Jag menar dödstalen bland äldre som vi har nu under pandemin. Trots att många många fler äldre dör i Sverige än andra nordiska länder så ställs makthavarna knappt mot väggen för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in