2020-04-17, 21:33
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Här:

https://www.nsd.se/nyheter/lulea/anders-nystedt-nara-men-ingen-cigarr-nm5341281.aspx
OK, tack. Det verkar dock inte helt uteslutet än.
Citera
2020-04-17, 21:34
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Men vart är alla gaphalsar som skriker att det mörkas, att vi underrapporterar grovt medvetet, bedriver planerat folkmord, vill hänga Tegnell, hänga Löfvén osv så fort det kommer ut sånt här från andra länder...?

Dom är kvar, senast jag kollade iallafall.
Citera
2020-04-17, 21:34
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ibland kan man känna ett litet hopp. DN har ju varit väldigt regimvänlig länge. Men en sån här artikel visar att det fortfarande finns normala människor inom msm. Kanske kommer en gång ett uppvaknande. Man kan i alla fall hoppas.

Ja, det var mycket förvånande från just DN.
Citera
2020-04-17, 21:35
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Men vart är alla gaphalsar som skriker att det mörkas, att vi underrapporterar grovt medvetet, bedriver planerat folkmord, vill hänga Tegnell, hänga Löfvén osv så fort det kommer ut sånt här från andra länder...?
Fakta är att regeringen visste att det inte fanns tillräckligt med skyddsutrustning för att skydda riskgrupper. Likväl ändrades inte strategin, åtminstone inte tills sådant material var säkrat.

Den saken är svår att bortförklara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det var en bra förklaring. Men i Örebro har det blossat upp, det borde också vara utanförskap så man förstår inte riktigt hur smittospridningen gått till där. Det kan blossa upp trots att man inte har turistat, jag tycker alltsammans är väldigt SKUMT. Kan det vara allmänna kommunikationer som har spridit in smittan till vissa städer, resor från Stockholm? Vi får nog aldrig veta.

Tror att närheten till Stockholm avgör just nu, innan sommarsemestrarna drar igång och stockholmarna reser runt i landet. Det finns också många som pendlar i arbetet mellan Örebro och Stockholm. Mälarbanan har nog gjort en del av spridningen.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Dock verkar det vara svårt för svenska staten att få tag i retroviruspreparat som Remdesivir.
Som jag förstår det så deltar Lunds lasarett i försöken. Men när det lagring och inköp så verkar det ju skötas av pissluffare med partibok.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Så tänker jag också. Vänsterblivna måste välja mellan gamlingar och blattar/negrer. Då väljer man det sistnämnda.

Överallt så ser man vänsterblivna vifta bort det här viruset som ingenting. Att det är dags att öppna upp allt igen.

Det är väldigt intressant att skåda.

Du kan ju titta på USA där dina likar demonstrerar för samma sak då.
F ö ser jag inte vänstern vifta bort det här heller, de som inte riktigt vill ta till sig allvaret eller underdriver faran tycks komma från alla åskådningar. Vad jag ser här är dock en övervikt av riktiga högermongon som politiserar det hela så mycket de kan, ljuger och överdriver, allt för att svartmåla S.
Citera
Medlem
Citat:

Idioter finns överallt. Problemet för mig är inte att varken Norge, Sverige eller Finland underrapporterar. Problemet för mig är att Tegnell låtsas som att vi har den bästa datahanteringen i hela världen och att siffrorna är inne hos FHM på fem röda. Det är återigen bara en sak som han säger, men inte lever upp till.

Det är väldigt få gånger han är ödmjuk inför problemet som finns i samhället. Det är som att han skyfflar runt det och struntar i att det handlar om liv och död.

Jag stör mig också något extremt på att han verkar vara så extremt oanpassad rent socialt. Han står på podiet och skrattar och drar skämt (även om det inte blivit sp mycket på slutet) för att sedan presentera att över tusen personer dött. Det känns inte hedersvärt eller professionellt när man har den rollen han har.
Senast redigerad av Woozah 2020-04-17 kl. 21:37.
Citera
2020-04-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Bra inlägg.
Släppa in smittan frivilligt är betydligt värre än att överraskas när den redan är inne. Sverige kunde ha bromsat epidemin kraftigt men lät bli. Medvetet.
Ja det finns på film flera gånger om när Tegnell varmt rekommenderar att resa till länder med smitta. Jag vet inte om det var likadant i andra länder men jag har en stark känsla av att även WHO lät detta ske.
Citera
2020-04-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ja självklart.
Och helt oskyddad personal fungerar ju inte heller.

Nej synd att man kan prioritera dom som är mer utsatta.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Och vem/vilka ska stoppa mig/oss?

Som i andra nedstängda länder.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:

https://abcnews.go.com/Health/wireStory/bleak-figures-china-us-show-economic-hit-virus-70201406

China acknowledged Friday that the coronavirus death toll in the one-time epicenter city of Wuhan was nearly 50% higher than reported, underscoring just how seriously the official numbers of infections and deaths around the world may be understating the dimensions of the disaster.

In Italy, Spain, Britain, the United States and elsewhere, similar doubts emerged as governments revised their death tolls or openly questioned the accuracy of them.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in