2020-04-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Intressant! Jag antar att det är överdödligheten ni vill åt. Tror the economist har gjort en sådan undersökning. Bättre metod att jämföra länder sinsemellan än att jämföra inrapporterade fall!

Ok.
Väldigt tidigt att mäta mellan länder i nuläget.
Då det sannolikt är en väldigt liten del av varje land som hittills har blivit smittade.

Enklare i nuläget att kika på respektive epicenter och jämföra mot sig själv i nuläge och mot tidigare år/veckor/dagar.

Sen så behöver inte det betyda att detta virus ger en väldigt stor överdödlighet om man slår ut det under en längre period när fler i varje land har blivit smittade.
Citera
2020-04-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Även sekulära länder tycker svensk Coronastrategi är ologisk.
Faktum är att ALLA länder utom Sverige tycker sveriges Coronastrategi är ologisk.

Vad är din poäng?

Ser fram emot nedstängning snart. Skall bli mysigt. Extra mysigt med vetskapen att du kommer lida.

Haha
Någon nedstängning blir det givetvis inte eftersom en liten ljusning nu syns.
Att stänga ned när saker sakta går åt rätt håll är givetvis uteslutet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Även sekulära länder tycker svensk Coronastrategi är ologisk.
Faktum är att ALLA länder utom Sverige tycker sveriges Coronastrategi är ologisk.

Nej, så är det inte alls.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
.
Det kan ju också vara så att det av någon anledning kom senare till Malmö, att många i utanförskapsområdet är förkylda på grund av corona och att senare dom äldre blivit smittade men ännu ej svårt sjuka. Dom kanske ligger efter på tidslinjen. Jag följer utvecklingen varje dag.

Jag tror att sannolikheten är stor att Malmö och Skåne ligger efter så att säga. Har kanske inte mycket smitta öht. Stockholm smittades tidigare.
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Igår var jag och besökte sjukhuset. Pratade med läkare som absolut inte skyddade sig eller höll någon distans. Smög runt lite och kollade läget, inga likcontainrar eller tält. Frågade vårdpersonal i korridoren om vägen helt i onödan och de ryggade inte tillbaka på min närgångna approach trots sjuka symtom på pollenallergi som extrem snuva. Sjukt öde var sjukhuset. Kändes halvt övergivet.

Så drog slutsatsen att jag kunde ränna på IKEA i timmar efteråt och äta inne på matställe vid lunch. Nu får vi se om jag får symtom! Besökte offentliga toaletter på alla ställen flera gånger. Sket i distans, slarvtvättade händer och gnuggade mina trötta ögon. Drog runt på lite tåg och bussar bara för att. Inte död än. Jävla hoax. Prove me wrong alltså!
Citera
2020-04-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det räcker att kolla tidningsrubriker för att se det. Den 14e var det 1033 döda. Idag är det 1400.

OK jag missuppfattade dig grovt. Jag trodde du menade 1400 per dag. Jag har druckit några glas vin.
Citera
2020-04-17, 20:57
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Karolinska sållar redan bort covid-sjuka med njurkomplikationer. Medan beredskapssjukhuset i Älvsjö står tomt. Vad faen är det som händer? Ledningen hos MSB måste avgå! Helst igår!
Citera
2020-04-17, 20:58
Medlem
Någon som läst Smittans tid av Paolo Giardano? Ska vara en karantändagbok från Italien.

https://mondial.se/bok/smittans-tid/
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
När vi räknar på ditt vis har det dött 367 personer på tre dagar.

Det är ju eftersläpningar. Det ligger på 60 om dagen ungefär enligt Tegnell.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Om man envist hävdar att munskydd inte fungerar och att symptomfri spridning inte existerar trots att det var tydligt länge så kan man ju fråga sig om detta var ett val eller en miss.

Val troligen. FHM måste ha vetat om det.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Ja håller med människoföraktet är det som berört mig mest i denna pandemi. Glömmer aldrig när en representant från sjunde Ap fonden gick ut med att vi måste offra människors liv så att människors livsverk (affärs rörelser) kunde fortsätta som vanligt. Detta var första dagen efter att restriktionerna i sverige infördes och hon krävde att vi skulle ha ett slutdatum när restriktionerna skulle hävas oavsätt hur många som dog. Detta var i ngt extrainsatt rapport för ca 6 veckpr sedan kommer inte ihåg vad kvinnan från apfonden hette men hennes uttalande glömmer jag aldrig.

Sverige har blivit ett känslokallt land. Nyliberalism, åsiktsförtryck, falsk omtanke om invandrare och klimat som bara används som argument av rovkapitalismen för att snika åt sig skattemedel. Men nu syns etablissemangets rätta iskalla ansikte.
Citera
2020-04-17, 20:59
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Det är enormt sjukt att bara för att skönmåla situationen och hjärntvätta folket man tar till alla möjliga medel.
Även de skummaste. Även de mest brutala. Även de mest orättvisa. Även de mest korrupta.

PK-Sverige. Decennier och decennier då man sagt att man ska respektera alla.
I länder som Italien och Polen säger man neger, bög, mongolid, transvestit.
I Sverige fick man inte säga det för det var fult.
Då sa man mörkhyad, homosexuell, person med funktionsnedsättning, hen.

Men det var bara en mask. Det var bara lögn. När det verkligen gäller det så försöker italienare och polacker rädda alla sina landsmän. Man exkluderar ingen. Ingen diskriminering här inte.

Och i PK Sverige...nä vafan det är ju gamlingar och syrianer som dör så.
Vilket jävla falskt land.
Just skillnaden mellan hur det ser ut och hur det kunde sett ut gör ont. Bra inlägg du gjort tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in