2020-04-17, 17:48
Medlem
Budbarares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Vad svamlar du om? Kan du utveckla hur du tror Sverige gör?

Han har helt korrekt, Sverige testar ABSOLUT inte alla som har dött utav viruset. Det är 350 tester utförda på SÄBO i Stockholm,
Citera
2020-04-17, 17:48
Medlem
Så länge som "antal nya smittade" fortsätter att vara hög, 634 idag, så kvarstår problemen. Det är den siffran som är intressant.

Regering och våra myndigheter vill tydligen förmedla en "nu ser vi en nedgång-känsla" så att fler ska sänka garden, tro att faran är över, och gå ut och låta sig smittas i vårsolen i helgen.

För det är så de håller på, stötvis sprider de ut smittan, genom diverse finurliga påhitt.
Överfulla SL-bussar
Tidigareöppnande av uteserveringar
Öppen skola
Shlagerfinalen på Friends
Mystigska passhaverier på Arlanda
Fake-news om brist på toapapper
Och så vidare, och så vidare
Citera
2020-04-17, 17:49
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
Hon har helt korrekt, Sverige testar ABSOLUT inte alla som har dött utav viruset. Det är 350 tester utförda på SÄBO i Stockholm,

Tack!

Men det är korrekt att jag har rätt.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxted
Du tycker dig uppenbarligen kunna extrapolera framtida dödsfall vilket implicerar att du faktiskt avsåg att använda den som modell, eller har du bara klickat fel i outputen?

Hur ser trenden ut. Simpel fråga.

Du kan bortse från prognosen och bara utgå från den officiella datan om det underlättar.

Hur ser trenden ut?

Oj vad tyst det blev...

Gå och göm dig ditt lilla sossetroll.
Senast redigerad av Bunsofsteel 2020-04-17 kl. 17:54.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Bara så jag förstår dig rätt. Vi som driver och arbetar i livsmedelsbutiker och träffar tusentals potentiella smittbärare borde alltså stänga ned och hålla oss hemma? Det är ok även om du skulle svälta ihjäl då?
NEJ. Du ska dra på dig en skyddsmask över ditt jävla ansikte och inspirera dina kunder att göra detsamma. Du ska se till att dina kunder inte klättrar över varandra för att få köpa en burk ärtsoppa. Du ska göra ditt yttersta för att hindra smittspridningen. Är det så jävla svårt att förstå?

Läs sakta: Om alla slutar att smitta varandra så försvinner viruset. Så har skett med alla tidigare farsoter och så skulle ske även denna gång om ni inte vore så jävla många som gett upp på förhand. Är jag tydlig nog så att du förstår? Om alla jävla svennar tog en paus från vardagshetsen så skulle vi inte behöva stänga ner ett skit Men det verkar ju vara totalt omöjligt för svenne att förändra sina vanor... Covid-19 är INTE en naturlag, res er upp för i helvete. ok?

Behöver du tips, mr businessman? Ge rabatt åt kunder som bär munskydd och skyddshandskar, eller dela ut munskydd vid entrén (smyghöj priserna en aning för att bekosta detta). Inspirera dina kunder att lämna flocken där det verkar vara töntigt att bära munskydd. Använd din tyngd som större spelare i ditt samhälle och GÖR NÅGOT. Låter det helt omöjligt?
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-04-17 kl. 18:01.
Citera
2020-04-17, 17:50
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det var läge sedan det var så tydligt i en tråd. Många som upprepar samma slogans från regeringen (Jag vill inte kalla det argument ens). Medvetna misstolkningar, vinklingar, relativiseringar, faktafel, orimliga jämförelser, förringande av människors död och lidande. Vissa länder har helt lyckats stoppa viruset och dessa propagandister låtsas som det är någon naturlag och att så många som dör och lider i Sverige är den bästa nivån på död och lidande.
Dessutom försöker de hela tiden vara kyligt jättetuffa och avsnoppande. Har nog antagligen sett för många agentfilmer.

Bra vore om media för en gångs skulle kunde visa hur ”de goda” uttrycker sig, t ex ”multisjuka improduktiva 80+ som med ena benet i graven bara kostar en massa pengar i onödan”.
(Det här är ihopsatt utav ett-par-tre uttalanden.)
Citera
2020-04-17, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
C’mon dude. Förra året satt du och dina gelikar och runkade loss till värdegrund, massinvandring, öppenhet, jämlikhet, fittmössor och bögparader och nu är det den starkes överlevnad, bara dom svaga skall dö, ”ekonomin”, storsvenskhet, arbeit macht frei och en statsläkare med befogenhet att virusexperimentera på svaga och utsatta grupper som gäller.

Det är liksom lite för korkat att i detta läge börja ironisera bort er vekhet och svaghet för auktoritära statsföreträdare som pekar med hela handen.

Kan det vara the post of the month?

Hela tråden har ju transformerats till att vara en samlingstråd för gråtrunkande surdegsflintskalliga 30+-sumtin som köpt bostadsrätt i Vasastan när priserna låg omkring 100k per kvm i höstas.

Nu skriker dessa libejaler ut sitt jävla hat till allt som kan vara ett hot mot en otyglad vansinneskapitalism slash allt som ev. är ett hot mot billiga krediter till trasproletariat svennsons/socialklass4 som driver på skiten via obetalda Klarna räkningar.

Kommer bli blodbad för er liberaler under 20-talet....
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-17 kl. 18:04.
Citera
2020-04-17, 17:51
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Nä.

Finns ingen anledning att vara arg på dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja absolut. Det dör även 300 stycken i trafiken varje år. 4000 som dör i cancer och över 30 000 som drabbas av hjärt och kärlsjukdomar.

Över 90 000 människor dör i Sverige varje år. Det är hemskt.

Min tankar går till alla som dör av nån anledning.

Hur mycket du än försöker så ger du samma budskap. ”Det dör bara 90 000 människor.”

Du tänker med röven för nu handlar det om varför man dör.
Just nu kvävs människor långsamt till döds och du anser att det är helt okej för att det bara är äldre och sjuka som dör. Du tycker att det är helt okej för att du inte bryr dig men andra gör det här.

Det gör inte oss till alarmister. Det gör oss till människor. Du är sjukt patetisk och frågar du mig så vore det på tiden att du får smaka på din egna medicin.
Citera
2020-04-17, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Men FHM har sagt att munskydd inte hjälper och att man bara smittar om man har symptom.

Båda dessa saker är fel och är sannolikt anledningen att äldre på boende och som har hemtjänst blivit smittade.

Precis så är det. Nu vill staten vältra över sitt ansvar på vårdgivarna. Precis som svenska folket kommer få skulden om allt går åt helvete.

Att inte ta några beslut är ett perfekt sätt att slippa ta ansvar för följderna.
Citera
2020-04-17, 17:53
Medlem
Maxteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Hur ser trenden ut. Simpel fråga.

Du kan bortse från prognosen och bara utgå från den officiella datan om det underlättar.

Hur ser trenden ut?

Ah, du väljer helt att bortse från mina frågor. Du måste bara vara en tjomme med en Office-365-prenumeration, som du säkert inte ens betalt för själv. Precis som jag trodde då. Tack för ditt (förvisso helt meningslösa) bidrag till tråden.
Citera
2020-04-17, 17:53
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag är övertygad om att ingen kan förutspå hur COVID-19 kommer att utvecklas under 2020 utan det blir nog en rad stora överraskningar de kommande månaderna.
Det verkar väldigt svårt. Man behöver dock inte vara epidemiolog för att konstatera att Sverige går helt emot strömmen och att FHM gjort återkommande missbedömningar. Ett flertal regeringar har också gjort grova missbedömningar och avvecklat Sveriges krisberedskap. Om det stämmer att retroviruspreparaten som nu testas verkar så är det ett tecken på att flockimmunitetstaktiken var en miss. Vi hade kunnat varit mer restriktiva och bromsat smittan tills vi haft ett botemedel. Eller kört en kombination där man skyddat de svagaste med retrovirusmedicin.

Säkert hade man även genom att vara bättre förberedda för en epidemi kunnat skydda gamlingar bättre också oavsett om man valt husarrest för resten av befolkningen eller strikta åtgärder för riskgrupper.
Citera
2020-04-17, 17:55
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxted
Ah, du väljer helt att bortse från mina frågor. Du måste bara vara en tjomme med en Office-365-prenumeration, som du säkert inte ens betalt för själv. Precis som jag trodde då. Tack för ditt (förvisso helt meningslösa) bidrag till tråden.

Jag har svarat på dina frågor.

Du har inte svarat på min enda fråga.

Och menar du helt plötsligt att FHM:s officiella data är meningslös? Intressant...

Trodde du att du var lite listigt nu eller?
Mitt intellekt gör mos av sådana som dig.

Piss off tönt.

BTW... jag har råd att köpa mina licenser till skillnad från bidragslyftare som dig.
Senast redigerad av Bunsofsteel 2020-04-17 kl. 18:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in