2020-04-12, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Men herre gud!

Man mste ju inte tycka skmten r roliga, men att inte frst vad "frfattaren" menar r det roliga r ju bara pinsamt. Du verkar ju kunna uttrycka dig som folk, och du borde frst allt. Tornving var inte rolig alls men jag hajade direkt vad han frskte f fram.

Visst, du har inte lst finska p ett element nnsin, det m vara hnt, men r man ngot s nr om sig och kring sig s har man nd liiiite koll.

Jag hpnar.

Jag hpnar ver din ofrmga att frst att det finns andra referensramar n din egen. Alla som inte frstr det jag frstr r idioter.
Citera
2020-04-12, 17:41
Medlem
Roligaste avsnittet p lnge denna veckan. Framfrallt Sigges inflik i Alex berttelse om hur en spion vrvas samt glasbilen och styckmordet.
Citera
2020-04-12, 18:14
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det var ngot mrkligt med honom i veckans sndning. Inte fr att jag har mycket till vers fr Alex i vanliga fall, men idag retade han mig som fan. Har aldrig hrt honom s okunnig och s korkad. Han har allts aldrig hrt talas om uttrycket/meningen "Ei saa peitt"?

Sen frstr han inte de enklaste skmten. Han frstod inte alls vad man som arbetande p ett sjukhus menar nr man kallar ambulansen fr "fretagsbilen som kommer med varor"?

Sen drogs det nu p kort tid uttjatade toarulls-skmtet "Nr en person nyser skiter 100 andra ner sig". Det frstod inte Alex heller. Allt var tvunget att frklaras fr honom och d vet alla att det inte blir roligt.

S hr fortsatte det podden igenom. Tramsar han eller har han dummat ner sig mer n vanligt?

Jag har ocks reagerat p detta. Man kan lgga till den dr grejen med CNN-snubben som skojar med sin brorsa. Det r s uppenbart skmtsamt menat, men Alex tycker det r "starkt" och mrkt. Och detta frn en person som allts jobbar med satir 100% p heltid.

Jag undrar om inte alex spelar dum och ofrstende fr att skapa dynamik i podden. Fr s korkad kan ingen vara.

Dessutom finns det ingen 70-talist i sverige som INTE knner till uttrycket eisa peite. Kom igen lixom.
Citera
2020-04-13, 15:10
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag har ocks reagerat p detta. Man kan lgga till den dr grejen med CNN-snubben som skojar med sin brorsa. Det r s uppenbart skmtsamt menat, men Alex tycker det r "starkt" och mrkt. Och detta frn en person som allts jobbar med satir 100% p heltid.

Jag undrar om inte alex spelar dum och ofrstende fr att skapa dynamik i podden. Fr s korkad kan ingen vara.

Dessutom finns det ingen 70-talist i sverige som INTE knner till uttrycket eisa peite. Kom igen lixom.

Det har jag tnkt lnge. Att han spelar dum allts. Visserligen r Schulis Sveriges strsta narcissist(i konkurrens med Birro), och sdana tenderar att leva uppe i sitt eget huvud med sina grandiosa tankar om sig sjlv. S mjligtvis har det som r sjlvklart fr oss passerat Schulis obemrkt frbi.

Killen gick och trodde han skulle bli ihop med Lisa Ekdahl som finnig och fjunig 15-ring, d hon var i sin peak med sin musik och hippa utstrlning. Den lilla anekdoten sger allt. Mannen r och frblir supernarcissist.

Men trots allt, jag tror nd han spelar dum. Det blir ett effektivt grepp och gr att lyssnarna r p alerten. Eller vad tror du?
Citera
2020-04-13, 15:59
Medlem
jjagares avatar
Han r urbota dum samt korkad ssom sin fru, d de rycker upp ett av barnen frn sin skolgng samt de andra frn dagis fr att dra till sin sommarstuga p Gotland. Trots myndigheternas avrdan att ka, de ska tydligen bedriva hemundervisning fr kidsen. Fy faen fr sna versittarmnniskor hoppas de rkar ut fr cov19 eller en allvarlig bilolycka.
Citera
2020-04-13, 17:26
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie

Hans pappa var finsk dessutom. Ganska klart att han missfrstod med flit fr att pongtera hur uselt gjort det var av Schyffert.

Brjat lyssna igen och tycker nd det fortfarande r jvligt bra, men de uppenbara upplagda spontana reaktionerna har jag svrt fr.
Citera
2020-04-13, 17:34
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Hans pappa var finsk dessutom. Ganska klart att han missfrstod med flit fr att pongtera hur uselt gjort det var av Schyffert.

Brjat lyssna igen och tycker nd det fortfarande r jvligt bra, men de uppenbara upplagda spontana reaktionerna har jag svrt fr.
Nu var vl hans pappa i och fr sig finlandssvensk.
Citera
2020-04-14, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Han r urbota dum samt korkad ssom sin fru, d de rycker upp ett av barnen frn sin skolgng samt de andra frn dagis fr att dra till sin sommarstuga p Gotland. Trots myndigheternas avrdan att ka, de ska tydligen bedriva hemundervisning fr kidsen. Fy faen fr sna versittarmnniskor hoppas de rkar ut fr cov19 eller en allvarlig bilolycka.

Ber varje dag att schulmans familj ska bli smittade och d en plgsam
Dd
Citera
2020-04-14, 21:07
Medlem
2666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalom88
Ber varje dag att schulmans familj ska bli smittade och d en plgsam
Dd

Jvla tnt.

Vad har hans barn gjort fr att frtjna det?

Bara fr att man fr vara anonym p internet och uttrycka sig s som man vill s betyder det inte att man ndvndigtvis mste gra det.
Citera
2020-04-17, 19:48
Medlem
Alex r geners med att hnga ut Amandas ruttna person i tid och otid.
han framstller ett ointelligent, ytligt oknsligt vp, frgan r vad det finns att lska med henne?.
Senast redigerad av Jonas Hallberg 2020-04-17 kl. 19:51.
Citera
2020-04-17, 22:53
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
Alex r geners med att hnga ut Amandas ruttna person i tid och otid.
han framstller ett ointelligent, ytligt oknsligt vp, frgan r vad det finns att lska med henne?.

Tnkte du p hur Alex hissade Sigge och hans andra podd, "lget"? Det hade han nog aldrig gjort om han inte hade knt att Sigge lg "lite bakom" honom rrande framgng senaste tiden. Alex har ju haft massa projekt parallellet - Dramaten och Krister Henriksson, roll i Ruben stlunds film, bokslpp(brnn alla mina brev) samt bloggen och kolumnen p Expressen.

Medan Sigge inte haft ngon tydlig framgng vid sidan av deras gemensamma podd. Dessa faktorer var nog anledningen att Alex rosade Sigges andra podd s mycket.

andra sidan sgade han ju Sigge p slutet, men det var ju med glimten i gat..
Citera
2020-04-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Tnkte du p hur Alex hissade Sigge och hans andra podd, "lget"? Det hade han nog aldrig gjort om han inte hade knt att Sigge lg "lite bakom" honom rrande framgng senaste tiden. Alex har ju haft massa projekt parallellet - Dramaten och Krister Henriksson, roll i Ruben stlunds film, bokslpp(brnn alla mina brev) samt bloggen och kolumnen p Expressen.

Medan Sigge inte haft ngon tydlig framgng vid sidan av deras gemensamma podd. Dessa faktorer var nog anledningen att Alex rosade Sigges andra podd s mycket.

andra sidan sgade han ju Sigge p slutet, men det var ju med glimten i gat..
S Alex gr ner sin fru fr att Sigge ska knna sig lite bttre?. Har du stt hur Sigges fru ser ut?

Lyssna p dagens avsnitt och ls sedan om vad jag skrev.
Senast redigerad av Jonas Hallberg 2020-04-17 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in