Citat:
Ursprungligen postat av
kalmartjejen
Jag sa att det INTE handlar om 20% (obs, det var inte jag som skrev först, hoppade in nu). Men du säger att det inte är 5% eller 1% heller.
Självklart är det inte åt andra hållet som mörkertalet i dödsfallen blir. Om man blir inlagd för covid och dör på intensiven i en hjärtattack så är fortfarande covid orsaken. Man hade levt längre utan den. Dom testar inte alla som dör i infektioner / hastigt på äldreboenden m.m. nu och där finns garanterat många som dör pga covid som får annan dödsorsak. Begravningsbyråer vittnar ju om att dom har mer att göra än vad covid-statistiken visar.
OK såhär
-Personen jag svarade hävdade att dödligheten var på 20%, baserat på de publika tal vi har
-Jag svarade att det självfallet inte är 20%, inte 5% och inte ens heller 1%. Då mörkertalet är så enormt.
-Personen svarar att det finns ett mörkertal på antal döda också,
och att det säkert jämnar ut sig
-Jag förklarar då att det är totalt orimligt, att vi då skulle ha 278,000 döda som inte registrerats
Vad du svarar på vet jag inte. Att det finns de som felaktigt registreras som Covid 19 offer, eller inte när de borde, förstår nog alla.