2020-04-17, 00:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Och det säger du, visste du att typ 100% som dött i AIDS egentligen dog av en annan sjukdom? Innebär det att HIV/AIDS är en vanlig influensa?

Vad svamlar du om?

Om en allvarligt sjuk person får en vanlig förkylning är det ofta lika med att personen därmed inte klarar sig. Tycker du då att det är rimligt att ange förkylningen som dödsorsak?

Det är på det sättet för väldigt många som nu dör i covid-19. Det är en minoritet som dör i covid-19 utan andra sjukdomar med i bilden.

Adam Alsing är ett exempel på en som utan tvekan verkligen dog i covid-19.
Citera
2020-04-17, 00:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Huvudrubriken är även: "WHO officials say it’s unclear whether recovered coronavirus patients are immune to second infection".

100% what?

Ja vad tror du nu då. Har Björn Olsen fel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Javisst går det bara bättre och bättre för Sverige varje dag i denna pandemi!

Absolut! Om vi siktar på högst dödstal i Norden så ligger vi mäkta bra till!

Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukas
Nej, att fylla reagensrör och blod på sticka är verkligen inte det samma. Var får du det ifrån?
OK, jag fattade inte att de skulle skicka in det. Jag blandade ihop med något annat test jag läst om, som kunde göras hemma helt och hållet.
Citera
2020-04-17, 00:29
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
På tal om det.

Förlåt vad sa du?

Lyssnade inte...

-Bunsofsteel: "Du har rätt, men jag gillar dig inte så jag fortsätter vara en pajas hellre än att erkänna det."
Citera
2020-04-17, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Ingen som reagerar på att totala antalet döda mot antalet smittade i Sverige skiljer sig extremt mycket mot alla andra länder?

1333 döda/ 12500smittade= 10,66% dödlighet alltså?

Va i helvete!
Jag förstår att vi testar färre än andra länder men även om vi gjorde det är det ändå högt. Väldigt högt.

Ska krävas många tester för att hamna på 5% dödlighet
Börjar misstänka att sjukvården i Stockholmsregionen är precis så undermålig som befarats. Stockholm-Sörmland har en skrämmande dödlighet, jämfört med Skåne-Västra Götaland.
Citera
2020-04-17, 00:30
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Idag saxat från aftonbladet från dagens PK; "Nu ligger vi på ungefär 60 avlidna per dag. Det är de senaste två-tre dagarna som det fylls på ordentligt. "

Omöjligt.
I måndags var snittet 64 så det stämmer bra med "ungefär 60".
Har aftonbladet laggat ett par dar?
Citera
2020-04-17, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Vad tyckte han om sveriges experiment? Något de ville ta efter?

😂. Hans kompis läkaren hade sagt ”Var sysslar de med i Sverige? Jag har alltid sett upp till Sverige som ett framgångsland där människor är lyckliga, har bra sjukvård och välfärd och så får 50 träffas samtidigt ?”

Jag bad min vän föra vidare att vi kör också plastpåsar, vår personal i hemtjänsten/ålderdomshem saknar oftast skyddsutrustning för det är inte viktigt, vi låter våra äldre på ålderdomshem självdö pga brist av vårdplatser samt att vi har munskydd gjorda av blöjor på IVA.
Citera
2020-04-17, 00:31
Medlem
Haloumis avatar
Så. Då har USA också fattat grejen. Karantän eller lockdown funkar ej.

USA öppnar upp igen.

Källa presskonferensen live nu.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Jag citerade från FHM's egen sida och deras egna instruktioner.

Vill du hävda något annat så får du väl hitta en källa som inte är på LSD-nivå.

Han gav en alldeles ypperlig källa, o du regimens tjänare. Behövs heller ingen källa till det för det är ett sedan länge känt uttalande.
Citera
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Jag förstår inte varför domedagsvurmarna ens bryr sig om att kolla på presskonferensen. Om några dagar (peppar, peppar) är vi inne i en tydligt nedåtgående trend (inte bara platå). Då kommer de att låta allt mer desperata och konspiratoriska i den här tråden.
Det är deras livselixir. Men lugn bara, i sinom tid återgår allt till det normala och de återvänder till att kräkas trådar om vilket uselt land Sverige är, jordens undergång och den efterlängtade systemkollapsen dvs samma gamla ständiga upprepningar som pågått de senaste tjugo åren.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja vad tror du nu då. Har Björn Olsen fel?

När har jag påstått att Björn Olsen har fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in