2020-04-17, 00:24
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Tengele påstod i början att det inte är jämlikt att låta vissa jobba hemifrån, därför skall alla gå till sin fysiska arbetsplats.

https://www.friatider.se/tegnells-vansterkanga-mot-spotify-inte-jamlikt-jobba-hemifran
Jag citerade från FHM's egen sida och deras egna instruktioner.

Vill du hävda något annat så får du väl hitta en källa som inte är på LSD-nivå.
Citera
2020-04-17, 00:24
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Han kan påstå vad som helst.
Folk har slutat lyssna.

De flesta lyssnar nog lite tror jag ändå.
Oavsett så är det ju isf än mer korkat att babbla på om vad han sagt och inte sagt om man ändå inte lyssnat, no...?
Citera
2020-04-17, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Ja, inte speciellt överraskande.

Jag tyckte detta var intressant i artikeln :

” Dessutom har inte alla tester kunna visa på corona, trots att testpersoner haft sjukdomen.

– Det är faktiskt 23 procent i våra tall. Men den osäkerheten var vi räknat med i den statistik jag precis presenterat, sa Henrik Ullum, överläkare och professor på Rigshospitalet.”
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
VISSA har saknat antikroppar (verkar vara ett fåtal). De som har antikroppar är förmodligen immuna.

Och du kommer förmodligen överleva Corona.
Förmodligen.

Första vändan.

Andra vändan låter jag vara osagt.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
WHO går ut officiellt att de inte alls är säkert att man blir immun.

https://www.cnbc.com/2020/04/13/who-officials-say-its-unclear-whether-recovered-coronavirus-patients-are-immune-to-second-infection. html

Sverige under FHMs ledning har gått mot WHOs råd ända sedan den här epidemin började så om inget görs lär de fortsätta med det.
Citera
2020-04-17, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Flockimmunitet uppstår när R<1, mao när smittan inte längre kan överföras till fler i nästa generation, än vad den gjorde i föregående generation, pga immunitet.

Flockimmunitet % =100*(1-1/R0), vid R0=5,7 (tror detta var den nya siffran) => 100*(1-1/5,7)=82,5%

En nyare tysk studie sopar mattan med kinesernas gamla från Wuhan (den som yrade om R0 5,7

https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/...76792bodyText3

Här placeras grundläggande reproduktionsnumret R 0 mellan 2,4 och 3,3. Och man skriver: Enskilda studier med signifikant högre uppskattningar beaktades inte.

Inom vetenskapen måste jobba med underbyggda siffror. Seriositet och vetenskaplig stringens är A och O.
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Och du kommer förmodligen överleva Corona.
Förmodligen.

Första vändan.

Andra vändan låter jag vara osagt.

Ja det hände ju med ett känt virus från en helt annan stam, exakt samma förlopp måste ju bara hända nu också.
Citera
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Spelar ingen roll, nu kommer halva tråden ha som huvudtes att immunitet är omöjligt att få. Allt är svart och vitt här inne.

Hemskt ledsen, men enligt statistiken kommer du dö om man räknar 1+7-2*1000/5(2)+8*3 i roten på min röv * 5, det är så vi flashbackare räknar statistik, lycka till min döende vän.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
De flesta lyssnar nog lite tror jag ändå.
Oavsett så är det ju isf än mer korkat att babbla på om vad han sagt och inte sagt om man ändå inte lyssnat, no...?

På tal om det.

Förlåt vad sa du?

Lyssnade inte...
Citera
Avslutad
Citat:
Ohygieniska förhållanden och tätbefolkad stad låter ju precis som Stockholm så studien borde fortfarande ge en bra fingervisning.

Du har inte varit i Kina.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Inte uttryckligen rekommenderat emot det men AT var inte såld på idén av jämlikhetsskäl.

"Det är ju vissa grupper i samhället som kan göra på det här viset men inte alla och hur ska vi liksom få till det så att det blir på ett bra sätt så att vi även fortsatt har en jämlikhet i samhället och att alla har samma chans att liksom hålla sig friska."

https://www.expressen.se/tv/nyheter/direkt-med-niklas-svensson/anders-tegnell-fortsatter-till-sommaren-sen-andra-vag-i-host/
Där säger han att han inte kan kommendera folk att hålla sig hemma.
Notera att instruktioner från FHM SKA man följa. Därför kan inte dom uttrycka sig hur som helst.

Jag förstår inte riktigt hur man kan vantolka detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Jag citerade från FHM's egen sida och deras egna instruktioner.

Vill du hävda något annat så får du väl hitta en källa som inte är på LSD-nivå.

Om du kollar min text så ser du att jag skrev ”påstod i början”. Det är exakt vad det står.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in