Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Kämpar är val precis vad vi gör, som modiga soldater som går ut och möter fienden istället för att bara gömma oss, och för varje möte blir vi starkare och kommer närmare segern. Fast precis som i krig finns de som inte överlever, vilket är sorgligt, men kanske oundvikligt om vi inte ska låta oss kuvas av fienden.
Intressant! Man tolkar det nog olika. Jag tolkar det som att vi (som vi gör nu), lägger oss platt för fienden och låter dess pansartanks bara rulla in i landet... Helt utan motstånd.
Men ja, alla är fria att uppfatta det som man vill. Jag dömer ingen egentligen, utan hoppas att alla gör sig en egen uppfattning.
Dock, något jag kan känna mig bekymrad över, är den växande intolerans för oliktänkande, som jag upplever det. Det är att följa partilinjen och rätta sig in i ledet som gäller, i princip, i mainstream-samhället/ MSM. Och det är ytterligare en oroväckande faktor, förutom viruset, anser jag. Har alltid uppskattat Sveriges demokrati men tycker att den försvagats markant, i och med coronakrisen.