2020-04-16, 22:23
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Nä motsäger dig ej.. KTH pollsen kommer enligt wallerström i början av nästa vecka.. hoppas det blir bra svarsfrekvens.

Så du erkänner att du slängde ur sig skit i vanlig ordning? Förstår du inte rapporter och statistik eller önskar du vilseleda med flit?
Citera
2020-04-16, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Om vi bortser från en religiös befolkning så låter det som att du beskriver Sverige?

Jag kan bara konstatera att du har fel beträffande allt utom religiositet, vilket både nationell och internationell forskning visar. Forskning visar också att ju längre ut på högerkanten du är, ju ängsligare och räddare är du och ju mer lättare påverkbar för skräckpropaganda är du.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är kanske 5:a på bollen men Anders Tegnell skall i Norsk TV idag sagt att Stockholm KAN ha nått flockimmunitet i maj. Det vore ju positivt om det stämmer. Men faktum kvarstår att Sverige sticker ut för närvarande med en dödlighet som är mer än dubbelt så stor som övriga nordiska länder tillsammans. Och tänk om smittan tar fart i Göteborgsområdet.

Hur definierar de flockimmunitet? När en genomsnittlig smittad Stockholmare smittar färre än en person och smittan därigenom börjar minska är det flockimmunitetens startpunkt? Jag förstår inte riktigt.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Är verkligen inne på samma linje som dig. Och har verkligen undrat "hur länge håller detta egentligen" osv, dvs innan folk plockar fram högafflarna och går ut på gator och torg... vad tror du? Vad krävs för att folk ska säga "enough is enough"....

Stänger de ner uteserveringar för stockholmarna kommer nog många bli snea
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Är verkligen inne på samma linje som dig. Och har verkligen undrat "hur länge håller detta egentligen" osv, dvs innan folk plockar fram högafflarna och går ut på gator och torg... vad tror du? Vad krävs för att folk ska säga "enough is enough"....
Varför skulle de gå ut på gator och torg för att demonstrera om att få bli inlåsta på obestämd tid? Det verkar ologiskt på nåt sätt.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norik
Du envisas med dina feltolkningar av siffror. Lägg till siffrorna efter den 8e och lägg till hur stor eftersläpningen brukar vara så ser du att 8e är peaken.

Siffrorna för påsken är långt ifrån kompletta. Det kommer att fyllas på mer där.

Det är ju inte så sannolikt att coronaviruset känner till påskhelger, så de låga siffrorna som börjar exakt samma dag som påsken börjar, beror på att administration inte kommit ikapp ännu.

2020-04-01: 50
2020-04-02: 68
2020-04-03: 71
2020-04-04: 61
2020-04-05: 79
2020-04-06: 85
2020-04-07: 75
2020-04-08: 97

2020-04-09: 63 <- Påsken börjar
2020-04-10: 62
2020-04-11: 61
2020-04-12: 62
2020-04-13: 55

(källa)

Förövrigt så kan du se i följande diagram att "tendensen" alltid varit fallande för den sista veckan. Varenda dag sedan 2:a april:

https://pbs.twimg.com/media/EVt3pVNXgAAjOM1?format=png&name=4096x4096

Nu är troligen eftersläpningen lite extra pga påsken.

Men inom 2 veckor bör siffrorna för påsken vara i stort sett helt kompletta.
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är kanske 5:a på bollen men Anders Tegnell skall i Norsk TV idag sagt att Stockholm KAN ha nått flockimmunitet i maj. Det vore ju positivt om det stämmer. Men faktum kvarstår att Sverige sticker ut för närvarande med en dödlighet som är mer än dubbelt så stor som övriga nordiska länder tillsammans. Och tänk om smittan tar fart i Göteborgsområdet.

He,he jo, men han hadde inga siffror att visa till. Bara en «modell», en teori. Om någon tror det här är över på två veckor i Stockholm, ja då är den människan lågbegåvad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Du kan inte jämföra länder emellan eftersom alla länder räknar antal döda olika.

Kika in den här artikeln om du vågar prova din övertygelse om att allt är fel och att du är rädd.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7453068
Så Sverige rapporterar in dem som dött på äldreboenden om de testats för corona?
Citera
Bannlyst
Citat:
Så du erkänner att du slängde ur sig skit i vanlig ordning? Förstår du inte rapporter och statistik eller önskar du vilseleda med flit?

Wutt...jag är knappast ofelbar, men du får vara mer specifik.
Citera
2020-04-16, 22:25
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norik
Intressant program, var kan jag hitta det?

Det är även ett muller i Danmark där allt fler vill följa den Svenska vägen.
https://www.nrk.no/urix/tegnell_-_-flokkimmunitet-i-stockholm-i-mai-1.14984679
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Jag ljög medvetet för att påvisa hur tokigt det blir när man likt dig, slänger ur sig påståenden utan att redovisa vart dom kommer ifrån.

Vill du upphöra att bli sedd som ett rysstroll så behöver du besörja använda seriösa källor RT duger inte.

RT är en bra källa.
Betydligt bättre än DN, Aftonbladet, Expressen, CNN, BBC, New York Times o.likn. som vissa brukar komma dragande med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag ska inte säga något om flockimmunitet för därom vet jag inte mkt. Men regionalt tror jag nog att man kan se resultatet av sådant redan vid 20-30% smittade.

Jag tycker min region är intressant att kika på.. Östergötland har legat som värst drabbat nästan hela tiden sett till befolkningsmängd. Vi har ändå klarat vården bra, och jag vet av personliga erfarenheter att folk på 70+ och multisjuka ändå får vård. Och som det ser ut nu har kurvan över intensivvårdade och sjulhusinlagda planat ut eller till och med minskat
Det kan ju ha varit många fall från äldrevården som har blossat upp. Dessa är ofta betydligt sämre än 70+, och har redan anlänt vid ”livets sista boende”. Många har exempelvis demens.

De belastar nog inte IVA, eftersom de sannolikt redan vid inskrivning vid ett sånt hem ansetts vara i för dåligt skick för att vara kandidater för veckor eller månader i intensivvård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in