2020-04-16, 16:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Människor flydde inte. När skolorna stängde så åkte studenterna hem och spred således smittan söderut. Där verkar den dock inte fått någon större spridning än, trots att folk struntar i utegångsförbudet där nere.

Jag skrev alltså: inledningsvis var det största rädslan...

Det var så det uttrycktes och ingenting som jag har uttalat.
Citera
Medlem
neuron-drones avatar
Tegnell säger att vi snart har flockimmunitet.

Med 12 000 smittade. Man börjar närma sig vid kanske 40 % smitta. Väldigt liten befolkning vi plötsligt fick i landet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/b5vr65/tegnell-borjar-se-effekt-av-en-flockimmunitet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag tycker att de flesta regioner faktiskt rapporterar bra och på sakligt sätt, har bara sett Gotland, Dalarna och Skåne som också var väldigt bra.

Det är dom, men Björn är BRA. Man lyssnar! Han borde ta över FHM
Citera
2020-04-16, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nej. De säger väl i princip samma sak. Jag tror att du missuppfattar medvetet.

Fallen ökar såklart. Eftersom det krävs ganska lång vård är det kämpigt. Men om fallen ökar från 0-100 ena veckan, 100-300 nästa vecka och 300-400 veckan efter det så är det ju en positiv utveckling och kurvorna blir flackare, även om det kommer innebära mer belastning på sjukvården.
Totala antalet smittade ökar mer igen sett till riket. Så den avmattning Tegnell fantiserat om är antagligen en tillfällighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Beror på hur du kollar, du kan få svar på allt från en vanlig influensa upp till typ 10% beroende på.
Vilken siffra om man är mest objektiv stämmer bäst?
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Jag begriper att du inte är speciellt bildad men du får nog läsa på lite om du inte vet att arbetslöshet och hemlöshet är mycket vanliga orsaker till socialutslagning. Social utslagning är en mycket vanlig orsak till missbruk och har en hög överdödlighet.

Om man inte tror att arbetslöshet och samhällsekonomi spelar någon roll begriper jag att man tror på en total lock down. Om inte, är den tron helt obegriplig

Kan du inte ta och underbygga ditt otroliga fabulerande med trovärdiga källor som kan styrka dina påståenden istället?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast andelen smittade som blir så sjuka att dom behöver uppsöka vård är nog ganska konstant och därför blir siffran ändå intressant.

Jo iof. Men säg att bara cirka 30% av de som är smittade behöver söka vård, då har vi kanske 300 000 tusen vi kanske har testat. Sen antikroppstesten på 2,5% inom äldrevården så ser inte siffrorna bra ut, eller så är det helt fantastiska utifrån att många kanske redan är immuna eller haft viruset.

Ja jag vet inte, vi måste se veckor månader framöver.
Citera
Medlem
Tegnell börjar redan prata om en flockimmunitet. Vad exakt grundar han det på?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Det är dom, men Björn är BRA. Man lyssnar! Han borde ta över FHM

Helt enig med dig.
Citera
Medlem
orvarinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
och om man vill bli tagen seriöst postar man ALLTID källa med länk

Nja, jag har återkommande ärenden i området så det handlar om egna observationer. Och jag tänker inte hala fram mobilkameran. Anledningen att de skriver Globenområdet istället för Slakthusområdet som ligger på andra sidan Arenavägen för du räkna ut själv.
Citera
2020-04-16, 16:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Precis, men det kan ju som sagt bli tvärtom sedan.

Vem vet? Det vi vet är att Italien har liten landyta och även om det är långsmalt så går det rätt snabbt att ta sig från nord till syd eller tvärtom.
Citera
2020-04-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Man kan tro också utanför kyrkan har jag hört.
Nu tog till orda utanför samanhangets ämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in