2020-04-16, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Majoritet vet jag inte. Var det inte knappt 50 % som var mycket eller ganska nöjda har jag för mig.

Frågan har säkert ställts flera gånger. Drygt 60% var det i den jag såg.
Citera
2020-04-16, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du skrev att det var kaos för tre veckor sedan och att platserna var slut redan då!

Hur får du ihop det?

Folk blandar lätt ihop det när de försöker sprida panik.
Citera
2020-04-16, 22:20
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Jaha så Sverige är och var först och mest drabbat och det har dröjt fram tills nu innan det letat sig in bland riskgrupperna på äldreboenden.

Finns ingen som helst anledning att detaljera matematik för dig, du är uppenbart oförmögen att förstå.
Vill du inte så vill du inte, det är helt ok. Dock kanske det kan vara av intresse att det finns uppgifter om att den typiska inkubationstiden kan vara så kort som 3 dagar:

Mean incubation period observed:
3.0 days (0 - 24 days range, study based on 1,324 cases)

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-incubation-period/

Så med kortare inkubationstid än vad som i allmänhet anges (5 dgr som ofta anges grundar sig på en mindre studie än den ovan) och ett tidigare startdatum än vad man brukar räkna med, så kanske det inte är så omöjligt att komma upp i ett högre antal smittande än vad du hittills säger dig ha beräknat - utan att vilja presentera beräkningarna, vilket sänker din trovärdighet.

Edit: Dessutom finns en artikel som hävdar att utan restriktioner kan spridningskoefficienten vara så hög som 5.7. Seså, satt dig ner och räkna nu!
Senast redigerad av outoftheblue 2020-04-16 kl. 22:26.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du skrev att det var kaos för tre veckor sedan och att platserna var slut redan då!

Hur får du ihop det?
Dom kanske dött
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Nja. Studien kom väl ut för 9 dagar sedan. Den var väl gjord under en tid innan. Och antalet smittade fördubblas väl på ca 3 dagar om man ska tro virusets ökningstakt i samhället om jag förstått saken rätt. Så 10-20% kan nog stämma ganska bra, möjligtvis ännu mer med tanke på att nästan hälften verkar vara asymptomatiska. De i studien var väl sådana som hade någon form av symptom om jag minte missminner mig

Tror det där med de gravida är närmast sanningen.. Så 7% på skärtorsdagen och en fördubbling var tredje dag så blir det en del i dag

Nä motsäger dig ej.. KTH pollsen kommer enligt wallerström i början av nästa vecka.. hoppas det blir bra svarsfrekvens.
Citera
2020-04-16, 22:21
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är kanske 5:a på bollen men Anders Tegnell skall i Norsk TV idag sagt att Stockholm KAN ha nått flockimmunitet i maj. Det vore ju positivt om det stämmer. Men faktum kvarstår att Sverige sticker ut för närvarande med en dödlighet som är mer än dubbelt så stor som övriga nordiska länder tillsammans. Och tänk om smittan tar fart i Göteborgsområdet.

Sverige har flera gånger så många döda som ex.vis Japan. Betänk folkmängderna.
Citera
2020-04-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Dom kanske dött

Just det, så måste det ju vara.. sen kom inga fler
Citera
2020-04-16, 22:22
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
På Diamond Princess vet man iallafall exakt hur många som blivit smittade så en dödlighet mellan 1-2% låter fullt rimligt.

Fast nu är flera tusen gånger fler smittade så då kan såklart procenten gå upp eller ner.

Det är för fan bara tjocka gamlingar på såna där kryssningar så det är nog inte så konstigt om fler dog där.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uzor
Visst har jag inga belägg men när Tegnell bestämde sig för att leka med elden någon gång innan februari så såg det ut som att dödstalet låg på 5%. Med det beslutet han tog så måste han ha varit medveten om att vara beredd på att minst 300 000 svenskar skulle dö. Återstår att se hur många som kommer att dö, 0,13% är ett väldigt optimistiskt tal.
Jo. Jag skulle nog tro att vi, och övriga länder inom EU, kommer landa på 1% av antalet insjuknade när allt är över inom några år. Dvs ca 30 000 för vår del. Tror inte andra länder kommer klara sig bättre oavsett vilka åtgärder man sätter in nu, till slut kommer dödstalen till dem med. De som kommer sticka ut är de regioner i de länder där vården inte klarade av att hänga med, typ vissa delar av Italien och Spanien. Så länge vi klarar av det som vi gjort hittills så kommer vi inte sticka ut åt det mer dödliga hållet när det här är över
Citera
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nej, här i Ryssland var det 34 som dog idag.

Jag ljög medvetet för att påvisa hur tokigt det blir när man likt dig, slänger ur sig påståenden utan att redovisa vart dom kommer ifrån.

Vill du upphöra att bli sedd som ett rysstroll så behöver du börja använda seriösa källor, RT duger inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är kanske 5:a på bollen men Anders Tegnell skall i Norsk TV idag sagt att Stockholm KAN ha nått flockimmunitet i maj. Det vore ju positivt om det stämmer. Men faktum kvarstår att Sverige sticker ut för närvarande med en dödlighet som är mer än dubbelt så stor som övriga nordiska länder tillsammans. Och tänk om smittan tar fart i Göteborgsområdet.

Och när den tar fart i Shit-City!
Citera
2020-04-16, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jo. Jag skulle nog tro att vi, och övriga länder inom EU, kommer landa på 1% av antalet insjuknade när allt är över inom några år. Dvs ca 30 000 för vår del. Tror inte andra länder kommer klara sig bättre oavsett vilka åtgärder man sätter in nu, till slut kommer dödstalen till dem med. De som kommer sticka ut är de regioner i de länder där vården inte klarade av att hänga med, typ vissa delar av Italien och Spanien. Så länge vi klarar av det som vi gjort hittills så kommer vi inte sticka ut åt det mer dödliga hållet när det här är över

Va nice att du spekulerar... Du kanske rent av borde skriva en fantasy??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in