2020-04-16, 22:16
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Osäkert, från den veckan iaf

Källa?
Citera
2020-04-16, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Nu undrar jag, vad tjänar du din luspudel?

Jag tjänar ingenting för de två äldre grannpar som jag handlar åt.
Däremot är jag betald när jag går in och arbetar för sjukvården på helgerna, något jag skrev upp mig för när de annonserade att de behövde avlösning.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Nope du svamlar.

2.5 procent på FHM:s stora studie för 9 dagar sen. Sen 7 procent på de gravida på skärtorsdagen.

Så du har fel på allt du säger.
Nja. Studien kom väl ut för 9 dagar sedan. Den var väl gjord under en tid innan. Och antalet smittade fördubblas väl på ca 3 dagar om man ska tro virusets ökningstakt i samhället om jag förstått saken rätt. Så 10-20% kan nog stämma ganska bra, möjligtvis ännu mer med tanke på att nästan hälften verkar vara asymptomatiska. De i studien var väl sådana som hade någon form av symptom om jag minte missminner mig

Tror det där med de gravida är närmast sanningen.. Så 7% på skärtorsdagen och en fördubbling var tredje dag så blir det en del i dag
Citera
Medlem
Citat:
Kom inte här och försök mästra över mig! Jag VET att det ligger flera barn på IVA. Du har ingen information alls att tillgå. Just nu på Södersjukhuset befinner sig massor med yngre patienter, väldigt många under 40. VET att många är under 30 år. Nu diskuterar man att triagering ska göras betydlig ner i åldern än man gör nu. Det råder fullständigt kaos på SÖS.

Du skrev att det var kaos för tre veckor sedan och att platserna var slut redan då!

Hur får du ihop det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fel av mig. Jag ber om ursäkt.
Jag läste siffran för medelålder för de som intensivvårdas.
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Jag tänkte väl det. Runt 80 år har det varit hittills.
Citera
2020-04-16, 22:18
Medlem
Citat:
Vill nog beskriva det som: upprörd. Vet att det ligger inne flera barn på IVA. Kan inte gå närmare in på detta p.g.a. sekretess. Det nämns inget om detta i media utan det pumpas ut att det är "gamlingar som snart ska dö". Varför denna lögn? De flesta som ligger på intensiven - alltså flera hundra - är under 59 år.

Medierna och mängder med skribenter på Flashback är betalda och kopplade till sossarna. Hur i helsike kan detta få fortgå mitt under en pandemi. Här tror man att gamla knep ska funka där man kan gömma undan skandaler och "mindre" händelser. Snart kommer hela skiten att spricka, det är ett som är säkert!

Är verkligen inne på samma linje som dig. Och har verkligen undrat "hur länge håller detta egentligen" osv, dvs innan folk plockar fram högafflarna och går ut på gator och torg... vad tror du? Vad krävs för att folk ska säga "enough is enough"....
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norik
Intressant program, var kan jag hitta det?

Det är även ett muller i Danmark där allt fler vill följa den Svenska vägen.

Tror du inte vi har samma muller i Norge? Finns massor av lågbegåvade här också. Skillnaden är att här möter dom motstånd.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Nu har förstås en del smittats sedan skärtorsdagen, och tror att en del av de gravida som testades hade testats tidigare än så. Dessutom kan en del av dem haft smittan innan. Så att det idag är 15% som haft eller har smittan är fullt rimligt. Vill dock också ha källa på den uppgiften.

Möjligt, men krävs intensiv testning för att få koll på det.

Om jag förstått saken rätt så har det via KTH skickats ut 1000 självkitt till en randomiserad sthlm befolkning. Blir uber intressant att få reda på den datan.
Citera
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fel av mig. Jag ber om ursäkt.
Jag läste siffran för medelålder för de som intensivvårdas.
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Tack för källan! Och uppskattar att du är mogen nog att rätta dig själv. Stor respekt.
Citera
Medlem
Jag är kanske 5:a på bollen men Anders Tegnell skall i Norsk TV idag sagt att Stockholm KAN ha nått flockimmunitet i maj. Det vore ju positivt om det stämmer. Men faktum kvarstår att Sverige sticker ut för närvarande med en dödlighet som är mer än dubbelt så stor som övriga nordiska länder tillsammans. Och tänk om smittan tar fart i Göteborgsområdet.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Stefan Löfven är en klok man när han slipper ha Bella och Annie som tokskriker i hans öra att vi skall ha vansinnesinvandring.

Jag tror Stefan kommer klippa ner hela Mälardalen innan Söndag.

Lockdown.

Hoppas.
Citera
2020-04-16, 22:19
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Rädsla, panik, opportunism från styrande, religiösitet, auktoritativitet.

Om vi bortser från en religiös befolkning så låter det som att du beskriver Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in