2020-04-16, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Du kan inte räkna så jag föreslår en kurs i lågstadiet matematik. 7 % som bar på smitta och du tror att vara 10 % hade smittats totalt, trots att en studie från Tyskland visade att 7x så många hade smittats som just så var på smittan. Jag ids inte hålla på och argumentera med nån som inte kan räkna. Hej matematik är en bra bok, försök då tag på den.

While Holland reports 3% infected and towns in Italy have lost over 1% of their population. You’re looking for a large amount of asymptomatic/immune people and we’re nowhere near that. We’re not even seeing the deaths from 10% infected right now, but from around three weeks ago at 1%~
Citera
Medlem
30 000 barn svälter ihjäl varje dag

12.5 dör i corona i Sverige varje dag
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigturk
Vi har alltså 1333 döda sedan patient zero den 31 Januari. Det blir 76 dagar sedan. 1333 delat på 76 = 17.5

17.5 döda per dag.

2019 dog det c. A 300 svenskar varje dag.

Det här är Rotschilds och eliten som tar kontroll över de sista friheten vi har kvar.

O ni sväljer det med hull och hpr. Korkade fittor!

Så kan du inte räkna. Just nu dör minst 70-80 personer per dag. Och tendensen är stigande.

Det är det du ska utgå ifrån.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mr.hog
Just nu vårdas 0 personer under 20 år på IVA

Dra åt helvete! NEJ!
Citera
2020-04-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Men det är inte det du säger...

Du säger ju att 400 till 4000 eller 400 till 40000 skulle ge samma R0 värde och det kan det omöjligtvis göra.
Nej men det säger jag inte.

Om Japan har 10x mörkertal idag, så hade de 10x mörkertal även för en månad sen. Eller mer.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Samma Cecilia som skrev en debattartikel i måndags som Tegnell sedan förklarade var baserad på felaktigheter.

Då skickade dom in en rättelse där dom skrev att även om vi baserar vårt resonemang på fel data så är det ändå så att vi anser oss ha rätt.

Hon är körd rent förtroendemässigt.

Schulman skrev faktiskt en rätt rolig krönika om just detta.
https://www.expressen.se/blogg/schulman/2020/04/ett-intellektuellt-haveri/

Ja så kan man också se på saken. Skulle vi döma Tegnell lika hårt för alla felaktigheter spridit ut skulle han hamna på livstidskarantän...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Snillen spekulerar hur vet du hur det kommer bli framtiden?

Däremot skiter du i dom som lider och dör just NU p.g.a en inkompetent ledning i denna pandemi...

En del klarar faktiskt av att ha 2 tankar i huvudet samtidigt.
Citera
2020-04-16, 21:57
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Systemhotande

Vi ligger 5-6 ggr värre än alla andra jämförbara länder på deathstats.

Du kan inte jämföra länder emellan eftersom alla länder räknar antal döda olika.

Kika in den här artikeln om du vågar prova din övertygelse om att allt är fel och att du är rädd.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7453068
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Vill nog beskriva det som: upprörd. Vet att det ligger inne flera barn på IVA. Kan inte gå närmare in på detta p.g.a. sekretess. Det nämns inget om detta i media utan det pumpas ut att det är "gamlingar som snart ska dö". Varför denna lögn? De flesta som ligger på intensiven - alltså flera hundra - är under 59 år.

Medierna och mängder med skribenter på Flashback är betalda och kopplade till sossarna. Hur i helsike kan detta få fortgå mitt under en pandemi. Här tror man att gamla knep ska funka där man kan gömma undan skandaler och "mindre" händelser. Snart kommer hela skiten att spricka, det är ett som är säkert!

Du menar att intensivvårdsregistret mörkar också?

Enligt det så har vårdats eller vårdas 1 pojke 0-9 år och en flicka 10-19.

Samma med ”de flesta på iva är under 59. Mycket märkligt när medianen är 61.
Om du nu vet vad median är.

Men du har såklart inside info!

Eller så försöker du skrämma upp folk med dina jävla fake news.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Nej det är ju verkligen ingen skillnad alls mellan Sverige och Nordkorea....🤔🤔🤔
Det finns en viktigaste skillnad
Nordkorea hänger man en tjänsteman gör mistag.
I Sverige ger man feta avgångsvederlag och pension.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så kan du inte räkna. Just nu dör minst 70-80 personer per dag. Och tendensen är stigande.

Det är det du ska utgå ifrån.

Jag räknar hur fan jag vill. Behöver ingen vitrockare eller indoktrinerad slyna som du själv att göra det åt mig.

Enkel bondlogik
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Jag gissar på systematisk vilseledande. För mig räcker det med att siffrorna idag är dom högsta hittills för Stockholm och det ger en fingervisning om att experimentet med vår befolkning håller på att bli en katastrof...

– Det som skjer nå er et farlig eksperiment. Vi kan få en svært alvorlig situasjon i Sverige, og særlig i området rundt Stockholm. Det er grunn til å frykte at en katastrofe lurer rundt hjørnet. Den vil eksplodere i ansiktet på oss, slår hun fast overfor NRK.

Citat från Cecilia Söderberg-Nauclér vid Karolinska institutet...

Sthlm/Sörmlands siffror är nu på samma nivåer som lombardiets värsta dagar kring 26/27 mars

Som sagt. Skiten ökar exponentiellt i Sthlm.

Imorgon kanske 180 döda och då klipper vi t.o.m Brooklyn
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-16 kl. 22:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in