2020-04-16, 20:52
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Är ingen Japanexpert, men det låter ju som att de är rätt oroade nu:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-07/japan-s-abe-declares-state-of-emergency-over-coronavirus

Ja, det är ju det jag säger. Ja, jag sa det ju inte men 226 fall på 5 miljoner är en total katastrof för dem som de kommer att berätta för sina barnbarn om. Deras tolerans är på en helt annan nivå och utom kontroll för dem är inte ens märkbart här.

Om de får smitta a la Lombardiet så är viruset omöjligt att stoppa men inget, inget tyder på det.
Citera
2020-04-16, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Det dör inte 120 om dagen.
Men det är FAN inte 60 om dagen heller som cpet Tegnell ljuger om

Vi hörs imorgon dude efter 2 fikat.
Citera
Medlem
Säkert sagts nyligen men
"Humanitära" stormakten Sverige
på 13e plats i absoluta dödstal.
på 8e plats i döda per capita.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
I verkligheten är 7 dagars medelvärde 78 döda.

Du kanske skulle lyssna på nyliberala lite mer så har du inte lika mycket fel.

Nyliberala borde införa Vårdval Corona, så är saken biff!
Citera
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Det dör +120 per dag sen en vecka tillbaka. Det är skräcksiffror.

Italien siffror för 12 dagar sen.

Sen kan du och dina libejala kompisar hålla på å köra fake hur mycket ni vill.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/bekraftade-fall-i-sverige/

Här finner du siffror på antal döda i Sverige per dag. Det har aldrig varit uppe i de siffror du hänvisar till.
Citera
2020-04-16, 20:54
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Nej det tror jag inte, men det är torsdag idag och enligt Björn var det 94 personer som dog av c19 i Stockholm.

Påstår du att det antalet döda skulle fortfarande innehålla avlidna från helgen då får vara god och visa källa på det. Punkt
https://adamaltmejd.se/covid/

Av de totala dödsfallen som rapporterades idag så är det bara 10st som har idag som dödsdag.
Och som du ser här var 93st av dessa fall inrapporterade av stockholm
https://c19.se/

Såvida Björn inte åkt runt själv på alla sjukhus, äldreboenden och hemma hos folk och räknat döda OCH råkat hamna på samma siffra idag 93 som den siffran som stockholm rapporterade så snackar Björn helt enkelt skit.

Nöjd ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Eller så kan man som du dra till med personangrepp när man fel.

Jag har rätt.
Du har fel.

Nästa!

Finns inget rätt eller fel i en fråga där en person tydligen tycker semantiken är det viktiga och andra parten ifrågasätter hur i hela friden någon kan prata om tolkningsutrymmet gällande detta och bortse från andra grunder att ifrågasätta samma text. Hört talas om ordet syftesfel nån gång? Minst lika troligt att det är det som Hänt gällande tempus.

Det JAG dock reagerade på är att du väljer att ta en strid gällande semantik när den sagda referensen innehåll så MYCKET mer man kan diskutera tolkningsutrymmet för. Och där det i Mitt tycke hade vart tämligen mycket mer relevant.

Och by the Way Du och invektiv är väl inte särdeles främmande heller? ”Idiot. Frågan var om tempus.

En tidigare kollega till dig (också idiot) läste texten och drog slutsatsen att 9.11% av svenskarna haft Corona. Vilket för alla som tagit sig igenom...”

Gällande ”jag har rätt du har fel”, inte dags för min pappa är starkare än din å? Du, epstein och atomic kitten 🐱 är dock trådens behållning
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Say no fkn more. Våra siffror är katastrof. Vi måste köra total lockdown i våra 12 största städer i Svea och Götaland.
Varför ska du sätta malmö i karantän?
Citera
2020-04-16, 20:55
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad gäller San Marino så tycker jag att resten av europas länder kan hjälpa dom med masstestningar av antikroppar. Vore ju såklart oerhört intressant information för alla länder beträffande dödlighet.
Dom är uppe i en promille döda. Och är det 1% som dör så borde dom vara uppe i ca 10% smittade. Här borde man börja se effekter av flockimmunitet.

Antalet case ökar opåverkat men antalet död klingar av. Kanske är det bara så att dom testar mer.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Jag kan förstå dom i utlandet som ser Sverige som nordens Nordkorea.

För dom är det obegripligt att så många tror på dessa lögner som den svenska befolkningen korvstoppas med dagligen...

När dödsiffrorna rusar i höjden så är det en ljusning i sikte och det är dax att börja vara försiktigt positiva till utvecklingen.

I Nordkorea upplyser deras SVT om att deras ledare aldrig behöver gå på toaletten och det tror fårskocken på.

I ärlighetens namn ligger inte Sverige långt efter i enfaldighet.

Våra dödsiffror är alarmerande i jämförelse med våra grannländer och borde ha skapat en folkstorm i ett normalt funtat land. Men icke sa Nicke...
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Gumman,
ni på FHM borde jobba lite hårdare på att få stopp på smittspridningen istället för att ljuga om att det inte går på internetforum. Du får jobba lite hårdare på den överlägsna tonen om du ska få tyst på mig.

Det är svårt för såna som dig att förstå men gränser fungerar som naturliga barriärer. Vi behöver inte släppa in bantu eller olika sorters asiater här. På samma vis kan vi hålla smutsländer som vägrar stoppa smittspridningen inlåsta. Vem bryr sig om de lever eller dör. Det är oviktigt när våra egna liv står på spel.

PS, i din överlägsna ton antyder du att du har sakkunskap. Hur länge varar immuniteten? Er strategi bygger på livslång immunitet vilket alla som har kunskap om detta borde veta är en helt oprövad hypotes utan stöd i erfarenheten av andra coronavirus.

Jag tror inte att man får tyst på dig m h a ton. Den var inte heller menad att vara överlägsen, men den kanske uppfattades så av dig.

Gränser är dock inga naturliga barriärer, särskilt inte de vi pratade om här. Den kinesiska muren blev liksom aldrig klar.

Sedan svänger du över till att prata om en massa olika saker som jag väljer att lämna därhän tills du lyckats formulera tankarna lite bättre.

Och jag jobbar definitivt inte på någon myndighet. Har bara gått i skolan.
Senast redigerad av Richard-III 2020-04-16 kl. 20:56. Anledning: Stavn
Citera
2020-04-16, 20:56
Medlem
Jack.Elams avatar
Två stycken animerade grafer som visar inrapporterade fall över tid samt döda per dag. På den sista kan man se utplaningen som hela tiden rör sig framåt.

https://twitter.com/NiklasJonsson91/status/1250464270665605121
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in