2020-04-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Somalier, Irakier, syrier/assyrier/kurder

Aa absolut överrepresenterade iaf.
Citera
2020-04-16, 20:49
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Det dör +120 per dag sen en vecka tillbaka. Det är skräcksiffror.

Italien siffror för 12 dagar sen.

Sen kan du och dina libejala kompisar hålla på å köra fake hur mycket ni vill.
I verkligheten är 7 dagars medelvärde 78 döda.

Du kanske skulle lyssna på nyliberala lite mer så har du inte lika mycket fel.
Citera
2020-04-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70
För att den utföres av privata aktörer o inte landstingsdrivna sjukhus, stor skillnad.

Det är politisk retorik att kalla statssubventionerad verksamhet "privat".

Om något finansieras med skatt är det per definition inte privat.

Det är precis på den punkten det gått åt helvete i Sverige. Skattebetalare finansierar vinster till skattesmitare via korrupta politiker.
Senast redigerad av zirconium2020 2020-04-16 kl. 20:55.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Nej det tror jag inte, men det är torsdag idag och enligt Björn var det 94 personer som dog av c19 i Stockholm.

Påstår du att det antalet döda skulle fortfarande innehålla avlidna från helgen då får vara god och visa källa på det. Punkt

Men för i helsike, vissa saker fattar man oavsett, det gör du också egentligen. Alltså har du bara en agenda att svartmåla och gapa som en fågelunge så mycket du kan.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
I ena andetaget så är du medveten om att det inte går att jämföra länder, i nästa så jämför du ändå med andra länder. När jag påtalar ditt dubbla budskap så börjar du även försvara beteendet med att bland annat hänvisa till andra Flashback skribenter vars enda källa är ”jag har ena foten i Ryssland”.

Det viktiga att förstå är att ingen sitter med svaren som alla söker, ”vem klarar detta bäst.”

Det kommer vi aldrig att få veta. Länge har Sverige legat i linje men tidigare års statistik men v.14 drog det iväg i antal dödsfall. Väldigt tråkigt men väntat i en pandemi.

Vi får se hur helåret blir. Det som avled nu kanske till viss del skulle avlidit senare under året av ålder.

Min gissning är ändå att året borde sticka ut en del. Åtminstone några tusen fler dödsfall än föregående år.

Det låter förvisso lite cyniskt att vänta på dödstal, men naturligtvis blir det viktigt att summera och analysera på rätt sätt. Många förstsigpåare nu som hävdar sådant de inte vet.

En sak som bör finnas med någonstans i bakgrunden är att det varje år [alltså år utan covid-19] uppskattas det att cirka 3000 personer dör för att de felbehandlats eller inte fått behandling.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-04-16 kl. 21:18.
Citera
2020-04-16, 20:51
Medlem
Citat:
Det dör +120 per dag sen en vecka tillbaka. Det är skräcksiffror.

Italien siffror för 12 dagar sen.

Sen kan du och dina libejala kompisar hålla på å köra fake hur mycket ni vill.

Det dör inte 120 om dagen.
Men det är FAN inte 60 om dagen heller som cpet Tegnell ljuger om
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Hehe. När det gäller smittor och dödstal i en epidemi/pandemi så gäller det att t o m kunna förutse var man hamnar. Annars kan man ifrågasätta expertisen. Klart att man kan om 100 år skriva böcker om detta, men det hjälper inte här och nu då man måste planera för vård, utrustning och förhållningsorder för befolkningen.

Den här smittan sprider så fort att efter 1 vecka är det för sent. FHM missade att förutse att smittan skulle sprida sig till Italienska alperna. Som om den inte skulle ta sig upp dit från låglandet. Vilken kass myndighet vi har.

Alltså så borde FHM varit förutseende innan, och sedan tar man statistiken så snabbt som möjligt för att se hur det blev i verkligheten. Och så fixar man till åtgärderna därefter. Men Tegnell är uppvuxen i Afrika och då är det den mentaliteten han har.
Ett betydligt större problem är i så fall att man inte alltid vet om en person dog av covid-19 eller ej. Antingen för att denne inte testades eller för att hen testade positiv men inte nödvändigtvis dog av viruset. Man kan ju råka ha viruset i kroppen med milda eller inga symptom av det samtidigt som man dör av något annat.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-04-16 kl. 20:56.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Du trodde en miljon svenskar gick runt med viruset samtidigt. Och att "as of today" betydde endast idag, och inte hittills.

Det går inte att ha mer fel.

Det är ju den slutsatsen man kan dra med FHM:s siffror.

Enligt officiella siffror så är det ju 12540 bekräftat smittade. Om då uppskattningen från Imperial College säger 0.0911*10400000=947440 så betyder det ju att ca 935000 otestade springer omkring som små smittbärare.

Med tanke på osäkerheten och Sveriges totala avsaknad av restriktioner som kräver pungkulor så avrundade jag uppåt.

Frågor på det?
Citera
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad gäller San Marino så tycker jag att resten av europas länder kan hjälpa dom med masstestningar av antikroppar. Vore ju såklart oerhört intressant information för alla länder beträffande dödlighet.
Jag håller i prinicip med, men jag tror att resultaten blir svåra att tolka eftersom San Marino är en liten enklav i Italien med (förmodar jag) stort utbyte genom pendling och liknande med omgivningen utanför det egna territoriet. Med andra ord tror jag inte man vinner så mycket på att San Marino är ett så litet land i förhållande till Italien som man kanske först tror.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
I verkligheten är 7 dagars medelvärde 78 döda.

Du kanske skulle lyssna på nyliberala lite mer så har du inte lika mycket fel.

Oki... Vi får väl la se vad C19.se presenterar 14:03 imorgon.
Citera
2020-04-16, 20:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Han skrev 1% av befolkningen.

Jag skulle säga att 0.1-0.3% döda av smittade låter mer rimligt. Det motsvarar att Spanien och Italien är ungefär halvvägs, eller lite mindre.

Ok, 1 % av befolkningen kommer det ju inte att bli. Det blir promilledelar.
Citera
2020-04-16, 20:52
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Hehe. När det gäller smittor och dödstal i en epidemi/pandemi så gäller det att t o m kunna förutse var man hamnar. Annars kan man ifrågasätta expertisen. Klart att man kan om 100 år skriva böcker om detta, men det hjälper inte här och nu då man måste planera för vård, utrustning och förhållningsorder för befolkningen.

Den här smittan sprider så fort att efter 1 vecka är det för sent. FHM missade att förutse att smittan skulle sprida sig till Italienska alperna. Som om den inte skulle ta sig upp dit från låglandet. Vilken kass myndighet vi har.

Alltså så borde FHM varit förutseende innan, och sedan tar man statistiken så snabbt som möjligt för att se hur det blev i verkligheten. Och så fixar man till åtgärderna därefter. Men Tegnell är uppvuxen i Afrika och då är det den mentaliteten han har.
Vi fick den tidigare från Iran vilket visar sig genom smittspridning i förorten och ålderdomshem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in