Citat:
Ursprungligen postat av
TrumpIsPresident
Fast jag tänker i större banor här, man får tycka vad man vill om Trump som person men hans agenda, politik och effekten det kommer att ha på framtiden i västvärlden är otroligt viktig om man som jag är nationalist och emot en alltför skadlig globalism(globalism i rätt mått är inga problem).
Kandidaterna som kommer efter Trump som förhoppningsvis för Trumps agenda vidare och smittar av sig(ursäkta ordvalet) på resten av västvärlden är precis den riktningen vi behöver gå i.
Han är en murbräcka på det sättet, en avskiljare och markör som avslutar den gamla lite naiva tiden och påbörjar den nya. Det håller jag med om. Kanske att de lite knäppa är just de som vågar sig fram i början när ett nytt paradigm etableras.
Men han är totalt jävla vansinnig 😆
Och det ser vi nu när han blivit Corona-Trump. Ingen annan ledare gör dessa generalblunders.
Nu förstår man också hur sketchy han är när han pratar om klimatet, trovärdigheten närmar sig noll.
Däremot tror jag han är riktigt bra med att pressa andra länder för att få fram bra handelsavtal för USA:s räkning, där tror jag han har talang.
Men en murbräcka för en ny politisk tid, det är han nog, det kan han ha en fjäder i hatten för trots allt. Jag gillar t ex när han hugger på Sverige vad gäller vår helt bisarra invandringsvolym. En volym vi aldrig ska tillbaka till.
Vi är i en politisk brytpunkt i västvärlden och det är kaotiskt och hela havet stormar och USA:s president är bipolär. 👹