2020-05-08, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
I princip varenda punkt i ditt hysteriska rantande är påhitt och dina fria fantasier. Det beror på att du befinner dig i en filterbubbla, omgiven av TDS-kulten.

De 40 000 som reste från China till USA var Amerikanska medborgare. Att du anser att de borde förvägrats inresa, tyder på att du är lagd åt det fascistiska hållet. Vi andra, normala, empatiska människor, förstår nödvändigheten av att släppa in medborgare och faktiskt även åka och HÄMTA dem från smittohärden Wuhan.

Det är klart att de testades. Du är uppenbarligen djupt nere i träsket som inte förstår det:

https://www.washingtonpost.com/politics/2020/04/07/trumps-claim-that-he-imposed-first-china-ban/

Som jag redan visat, varnade ingen för COvid eller pandemier i november. Det är debunkat så det står härliga till, men jag gör det en gång till:

https://edition.cnn.com/2020/04/08/politics/intel-agencies-covid-november/index.html

Jag tror en stor anledning till att du blivit hysterisk är att du lider av bristande förmåga till källkritik. Du måste förstå att vare sig KLyban eller AlbertEnben är några auktoriteter inom detta området. Som du ser, kan jag belägga ALLA MINA PÅSTÅENDEN med adekvata källor. De du lyssnar på lägger aldrig fram källor.
Du kan lita på mig!

Att jag är långt mer intelligent och kunnig än TDS-kulten du råkat i klorna på, torde vara mer än uppenbart.

USA hade testat TOTAL 472 personer i slutet av februari.... hur går det ihop med att de som kom från Kina testades?
Citera
2020-05-08, 13:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Per person tog man sig precis in på 40:e plats.
Hur räknar du?
Det beror på att jag är tillräckligt intelligent för att veta skillnaden på ett land och en autonomt område som betecknas som "övrigt" i den källa du läst. Jag betraktar exempelvis inte Gibraltar som ett land.
Citera
2020-05-08, 13:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
40000 avsåg enbart amerikanska medborgare. Prova med över 400000 som dök upp från Kina så ligger du lite bättre till
https://www.nytimes.com/2020/04/04/us/coronavirus-china-travel-restrictions.html
Du är verkligen en lågpannad stackare.

Citat:
The bulk of the passengers, who were of multiple nationalities, arrived in January, at airports in Los Angeles, San Francisco, New York, Chicago, Seattle, Newark and Detroit.

Ovanstående betyder att majoriteten av dina 400 000 resenärer reste in INNAN travel ban infördes. Jag börjar tröttna på att hjälpa dig att tänka... Detta är ju oerhört PINSAMT för dig.
Citera
2020-05-08, 13:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
USA hade testat TOTAL 472 personer i slutet av februari.... hur går det ihop med att de som kom från Kina testades?
Det är inte JAG som menar det. Det är Washington Times som menar det. En av de mest pålitliga tidningarna i USA. Att du inte vill tro på det, är ditt problem, men det beror på att ni i TDS-kulten levt utan mig i sex månader och därför förvirrat er in i KLybaniserat dravel och fria fantasier.
Citera
2020-05-08, 13:39
Medlem
Citat:
Det är inte JAG som menar det. Det är Washington Times som menar det. En av de mest pålitliga tidningarna i USA. Att du inte vill tro på det, är ditt problem, men det beror på att ni i TDS-kulten levt utan mig i sex månader och därför förvirrat er in i KLybaniserat dravel och fria fantasier.

"The government then bungled the testing rollout"

"....briefly help buy some time — but that was lost when the United States failed to quickly set up an effective testing program"
Citera
2020-05-08, 13:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag tror vi alla kan hålla med om att WHO är en tung auktoritet när det kommer till Covid. Så här tycker deras frontfigur om Trumpadmins åtgärder:

https://www.cnbc.com/2020/03/25/who-officials-praise-us-leaders-on-pandemic-response-trump-is-doing-all-he-can.html

Så nu har vi NY:s guvernör Cuomo som hyllar Trump. Vi har ledaren för WHO som hyllar Trump. Och så har vi flashbacks TDS-kult som tycker Orange-Man-Bad.

Vad än Cuomo gjort så har han verkligen aldrig hyllat Trump.
Citera
2020-05-08, 14:04
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
De 40 000 som reste från China till USA var Amerikanska medborgare. Att du anser att de borde förvägrats inresa, tyder på att du är lagd åt det fascistiska hållet. Vi andra, normala, empatiska människor, förstår nödvändigheten av att släppa in medborgare och faktiskt även åka och HÄMTA dem från smittohärden Wuhan.

Det är klart att de testades. Du är uppenbarligen djupt nere i träsket som inte förstår det:

Min fetning, har du någon källa till det påståendet som inte ligger bakom en betalvägg?

Alternativt så kan du väl citera från artikeln du länkar till?
Citera
2020-05-08, 15:08
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Japhy skrev

Ovanstående betyder att majoriteten av dina 400 000 resenärer reste in INNAN travel ban infördes.

Till och med NYT skriver att dom kinesiska kommunistdiktatorerna spred det kinesiska kommunistviruset till US avsiktligt:

"During the first half of January, when Chinese officials were underplaying the severity of the outbreak, no travelers from China were screened for potential exposure to the virus. Health screening began in mid-January"

https://www.nytimes.com/2020/04/04/us/coronavirus-china-travel-restrictions.html
Citera
2020-05-08, 15:11
Medlem
E.Merckxs avatar
Demokraterna har stangt ner Kalifornien:

SACRAMENTO, Calif. (AP) -- California governor projects a staggering $54.3 billion state deficit and 18% unemployment rate because of coronavirus.

https://twitter.com/carlquintanilla/status/1258411635754053634
Citera
2020-05-08, 15:31
Medlem
E.Merckxs avatar
Demokraterna i New York gav rad om det kinesiska kommunistviruset:

SUPERCUT!

Dems give really terrible Coronavirus advice

https://twitter.com/tomselliott/status/1245385767729463297

Resultatet:

New York City’s coronavirus outbreak grew so large by early March that it became the primary source of new U.S. infections, new research reveals

https://twitter.com/nytimes/status/1258418844529496064
Citera
2020-05-08, 15:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det beror på att jag är tillräckligt intelligent för att veta skillnaden på ett land och en autonomt område som betecknas som "övrigt" i den källa du läst. Jag betraktar exempelvis inte Gibraltar som ett land.
Så varför blir det fel för dig då?
Citat:
Du är verkligen en lågpannad stackare.

Ovanstående betyder att majoriteten av dina 400 000 resenärer reste in INNAN travel ban infördes. Jag börjar tröttna på att hjälpa dig att tänka... Detta är ju oerhört PINSAMT för dig.
Dock vet vi redan idag att stoppa Kina var nått som inte gav någon effekt alls, då man tog hem 40000 Amerikanska medborgare, som ingen kollades och alla fick åka hem och göra vad de ville.

Tror du fakta ändrar sig för du inget skriver?
Som du förstår, det bara cementerar faktan.

Och sen vet vi även att smittan kom från andra ställen mer, bara en sådan sak du missar.
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Till och med NYT skriver att dom kinesiska kommunistdiktatorerna spred det kinesiska kommunistviruset till US avsiktligt:

"During the first half of January, when Chinese officials were underplaying the severity of the outbreak, no travelers from China were screened for potential exposure to the virus. Health screening began in mid-January"

DU ger det citat som krävs, tack för det.

"no travelers from China were screened for potential exposure to the virus."
Så 40k utan koll på, sen sade man kolla alla.
Och de som gick över gränsen sade vad???
Jo, de sade, nej ingen koll utfördes, det skedde först dagar senare.
Och då var det ingen socialdistansering på tullen, så där skapade man mer smitta.

Och sen stängde man ned EU, men hade upp en av de värst smittade länderna.

Jag måste tacka för att ni argumenterar emot er själva.
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Demokraterna har stangt ner Kalifornien:

SACRAMENTO, Calif. (AP) -- California governor projects a staggering $54.3 billion state deficit and 18% unemployment rate because of coronavirus.

https://twitter.com/carlquintanilla/status/1258411635754053634
När stängde Kalifornien ned, var det igår eller idag?
Eller var detta länge sedan?

Och ekonomin ser vi i det federala med, så man ställer sig frågan varför du argumenterar dör demokraterna nu, det ser rätt roligt ut att du står på deras sida helt plötsligt.
Citera
2020-05-08, 17:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Så varför blir det fel för dig då?

Dock vet vi redan idag att stoppa Kina var nått som inte gav någon effekt alls, då man tog hem 40000 Amerikanska medborgare, som ingen kollades och alla fick åka hem och göra vad de ville.

Tror du fakta ändrar sig för du inget skriver?
Som du förstår, det bara cementerar faktan.

Och sen vet vi även att smittan kom från andra ställen mer, bara en sådan sak du missar.

DU ger det citat som krävs, tack för det.

"no travelers from China were screened for potential exposure to the virus."
Så 40k utan koll på, sen sade man kolla alla.
Och de som gick över gränsen sade vad???
Jo, de sade, nej ingen koll utfördes, det skedde först dagar senare.
Och då var det ingen socialdistansering på tullen, så där skapade man mer smitta.

Och sen stängde man ned EU, men hade upp en av de värst smittade länderna.

Jag måste tacka för att ni argumenterar emot er själva.

När stängde Kalifornien ned, var det igår eller idag?
Eller var detta länge sedan?

Och ekonomin ser vi i det federala med, så man ställer sig frågan varför du argumenterar dör demokraterna nu, det ser rätt roligt ut att du står på deras sida helt plötsligt.

Kalifornien har varit stängt i 6 veckor nu och man har planer på att göra en försiktig öppning igen i juni
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in