2020-04-16, 16:49
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Är det inget samarbete mellan FHM och regionerna eller?
Makalöst..

Eller så vill FHM samt regeringen att vi ska invaggas i falsk trygghet. Av vilken anledning borde vi börja gräva i, för det ligger en eller flera hundar begravna.
Citera
2020-04-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Tegnell säger en sak, Eriksson säger något annat, är det rätt uppfattat? Isåfall, ljuger Tegnell medvetet?

Björn Eriksson säger sanningen om hur det ser ut nu! Han är bra!

FHM säger hur det KAN se ut sen.. om några dar eller veckor kanske kanske inte bla bla
Citera
2020-04-16, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag håller som sagt med dig i allt utom just i detta fall. Tegnell är så lite feminist i sina framställningar som en myndighetsföreträdare kan bli. Han är inte PK för fem öre.

Tegnell är väl bara en frontfigur. Man har hört av förnekarna att det är team jobb det här. Så det är inte bara hans åsikt som avgör vad som kommuniceras.
Sen att Tegnell INTE skulle vara feminist vet jag inte vart du får det ifrån.
Det var ju han som i typiskt feministandan snackade om "jämställd smittning".
Citera
Avslutad
Citat:
Inledningsvis var ju den största rädslan att människor skulle fly från norra Italien till södra delen och där sprida smittan vidare till nya utbrott.

Precis, men det kan ju som sagt bli tvärtom sedan.
Citera
Medlem
https://www.ystadsallehanda.se/nyheter/inreseforbudet-forlangs-med-30-dagar/
"Håll kvar tanken på att det här handlar inte om dig utan om allas väl och ve. I resten av våra liv kommer vi komma ihåg våren 2020 som den tid vi alla delade bördorna och gjorde uppoffringar för varandra, säger Löfven."

Någon som har kläm på om det ens finns några ambitioner att stoppa alla asylsökande som nu lär fortsätta välla in från Danmark till Sverige när de lättar på restriktionerna och gärna släpper förbi alla sk ensamkommande till himmelriket på jorden/Sverige...? Alla partier tycks ju vara överens om att "asylrätten" ska hållas högt, men jag begriper då inte vad detta har med horder av muslimska män (alltför ofta utan skyddsbehov) att göra... Fast nu sket jag kanske i det blå skåpet..?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle

Då är du helt sjuk i huvudet. Tippar på NPD.

Nej då, det räcker med att man är medelbegåvad, inte har anlag för hysteri samt besitter kunskap.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Antal nya fall mattas av.

Vi har testat 75 000 personer i hela Sverige.

Vi är cirka 11 miljoner invånare i Sverige.
Citera
2020-04-16, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Var är toppen? Var är nedgången?
Ja, det kan man fråga sig. Den som vill se en topp och en nedgång kan studera kurvan för active cases i Österrike. Där ser man en topp och en nedgång väldigt tydligt.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/austria/

Jag lyckas inte se något liknande på motsvarande graf från Sverige.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Men någon annan kanske ser det?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Nu vet man iofs inte om man får en bestående immunitet mot Covid—19 och om en del får någon immunitet öht.
Men du kan väl presentera ditt forskningsbidrag på området, världen väntar med spänning?

Jag vet inte varifrån du fått att jag skulle ha påstått mig ha någon forskning om det i vardande? Jag postade Olsens inlägg eftersom han ofta åberopas som en motpol till FHM. Han tycks ju vara inne på det spåret så fråga honom om vad mer han har att bidra med om det.
Citera
Medlem
Citat:
Inledningsvis var ju den största rädslan att människor skulle fly från norra Italien till södra delen och där sprida smittan vidare till nya utbrott.

Människor flydde inte. När skolorna stängde så åkte studenterna hem och spred således smittan söderut. Där verkar den dock inte fått någon större spridning än, trots att folk struntar i utegångsförbudet där nere.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag är så stolt över honom nu, han säger exakt det vi förväntas oss av folkhälsomyndigheten. Håll fast och håll ut, och han fortsätter hoppas på det bästa men planera efter det värsta.

Nu är tiden att hålla sig frisk, vara rädd om sig och vara rädda om varandra.

Eller hur? Exakt så känner jag också. Synd han bara pratar för Stockholm, då det är där han arbetar, vi i resten av Sverige behöver ha en som säger som det är för oss också.
Citera
2020-04-16, 16:52
Medlem
Vad visar beräkningarna angående dödlighet % i covid-19 just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in