2020-04-16, 16:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Diskussionen är egentligen lite större än det. Det är inte feminism i sin vanliga bemärkelse det handlar om. Men feminism har lett detta land att bli vad det är.

Jag håller som sagt med dig i allt utom just i detta fall. Tegnell är så lite feminist i sina framställningar som en myndighetsföreträdare kan bli. Han är inte PK för fem öre.
Citera
Medlem
De som vårdas för covid-19 i Sverige vårdas i snitt 21 dagar på sjukhus. (Aftonbladet)

Det är väldigt länge.
Citera
Medlem
Nu har jag fan i mig lessnat på Tegnells samma jävla visa varenda dag. Han har låtit likadan i fyra veckor, fortsätter att slå ifrån sig både kritik och andra infallsvinklar, och IGEN pratar om ljusare tider trots att röster från sjukvården säger att det är åt helvete.

Det är som om han är anställd enbart för att vagga in alla i en falsk trygghet.

Vad fan är det för fel på gubbfan?
Citera
Medlem
Varför dör vissa av C19 men andra inte?

Min hemmasnickrade teori om genetik tycks hålla enligt forskningen. Ärftligt.

Förekomsten av AC2-receptorer som stimulerar en specifik art (lI6) förklaras i ett långt klipp här, som visar hur dessa styr sjukdomen att ta över kroppen, bland annat med hjälp av cytokinstormar.

Ref doktor Mike Hansen:

https://youtu.be/LV8wWhjTKRU

Från 18 min och framåt presenterar han en sammanfattning över hur ärftligheten slår. Förklarar också varför män generellt drabbas hårdare. Dessa receptorer finns i testiklar också. Hos den som bär mycket av dem.

Om ni pallar ta er igenom detta och inte bara skrika vadåååå åt genetikspåret, för att det känns bra, se hela genomgången. Han är pedagogisk.
Citera
2020-04-16, 16:46
Medlem
Idag så sa FHM på PK att de var förvånade för att man inte hade sett någon större ökning under påskhelgen. Man undrar vad de här människorna sysslar med egentligen för de verkar ha noll koll.
Har det varit stor spridning under påskhelgen så syns inte det i siffrorna förrän tidigast om en vecka på grund av inkubationstiden. Men fördröjningen är egentligen ännu längre eftersom endast folk som är allvarligt sjuka blir testade. Man får alltså lägga på ytterligare någon vecka. Om det blir en puckel efter påskhelgen så kan man alltså inte se det förrän framåt Valborg.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Björn Eriksson säger:

-Vi har en ökning av antalet patienter i covid-19 och att vi passerat den magiska 1000-gränsen. När vi passerat den så sa vi att vården kommer vara extremt ansträngt. Sedan några dagar tillbaka befinner vi oss i den zonen.

– Antal inskrivna med covid-19 med sjukhusvård ökar varje vecka. Det ökar fortfarande, även om sista veckans ökning är mindre än de övriga.

– Det har aldrig varit en sånt tryck på sjukvården som det är just nu. Efter påsk kom ett antal personer med andra sjukdomar som också behöver vård.

- Igår rapporterade vi 85 personer avlidna, idag 94 avlidna – det högsta antalet hittills. Trenden är mycket tydlig, säger Björn Eriksson

Hur kan FHM säga att det håller på att mattas av??

FHM är längre fram på utvecklingshorisonten.
De säger vad de tror kommer att ske om ett tag på marken hos Björn Eriksson och hans kollegor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bregott246
Är det så att Tegnell medvetet säger ”vi ser” och inte att det ”har skett”. Det förstnämnda ger ju egentligen hur mycket frihet som helst att snacka skit.
Ja dom gick igenom det på P3. FHM ser framtiden och Björn just nu.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om Italien lyfter sin lockdown jämnt fördelat över landet, kommer folk i dom södra delarna då att fly mot flockimmuniteten i norra Italien tills den blivit utarmad och smittan återigen blir värst där?

Tror det ska mycket till för att folk ska lämna sina hem. Möjligtvis om de har nån släkt i norra Italien, vart ska de annars ta vägen?
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Top Israeli mathematician Isaac Ben-Israel claims the deadly COVID-19 virus peaks after around 40 days independent of the society locking down their economy or not.
https://www.thegatewaypundit.com/2020/04/shock-report-top-israeli-mathematician-claims-covid-19-peaks-40-days-without-economic-lockdowns-fire -fauci-birx/
Citera
Medlem
sannes avatar
Det enda vi vet med matematiska modeller är att de inte stämmer, de stämmer i regel inte med verkligheten när man ser efteråt.
21 dagar i snitt vårdas man.

Jag ger verkligen Björn Eriksson en eloge här, när han faktiskt gjort en bedömning med en pessimistisk prognos. Det är verkligen hedervärt att någon kör efter försiktighetsprincipen.

https://www.youtube.com/watch?v=1AVFxI1WmrQ&feature=youtu.be

Vi ligger alltså i maximal kapacitet, och jag hoppas verkligen invånarna i Stockholm förstår allvaret efter den här PK, istället för att lyssna på FoHM.

De kan utöka testning genom laboratoriesamarbete att testa sjukvårdspersonal.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Nästan 100 döda rapporterade på ett dygn i Stockholmsregionen, det är fullständig katastrof.

Har Tegnell någon kontakt med de ansvariga inom Region Stockholm? Det känns inte så.

Från Region Stockholms presskonferens nu:

Citat:
Igår rapporterade vi 85 personer avlidna, idag 94 avlidna – det högsta antalet hittills. Trenden är mycket tydlig, säger Björn Eriksson

Citat:
– Det har aldrig varit en sånt tryck på sjukvården som det är just nu. Efter påsk kom ett antal personer med andra sjukdomar som också behöver vård.

Citat:
Citera
2020-04-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Nu har jag fan i mig lessnat på Tegnells samma jävla visa varenda dag. Han har låtit likadan i fyra veckor, fortsätter att slå ifrån sig både kritik och andra infallsvinklar, och IGEN pratar om ljusare tider trots att röster från sjukvården säger att det är åt helvete.

Det är som om han är anställd enbart för att vagga in alla i en falsk trygghet.

Vad fan är det för fel på gubbfan?

Fattar inte heller hur dom (FHM) kan stå och säga att det börjar mattas av.. vart exakt börjar det mattas av? Inte i Sverige i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in