2020-04-16, 16:47
Medlem
Döda i Sverige och grannländer 16 april
  • Sverige +130
  • Tyskland +46
  • Ryssland +34
  • Danmark +12
  • Norge +3
  • Finland +3
  • Polen +6
  • Estland +1
  • Litauen 0
  • Lettland 0
  • Island 0
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orvarino
Då kan jag avslöja att det rör sig om kylrum i Slakthusområdet, som normalt används för industriell kötthantering. Det är på andra sidan Arenavägen (i relation till Globen).
och om man vill bli tagen seriöst postar man ALLTID källa med länk
Citera
Medlem
jollos avatar
För er som gillar att vända och vrida på siffror rekommenderar jag att gå in på http://91-divoc.com/
Där finns ett par olika diagram med data hämtade från Johns Hopkins CSSE. Det fina med dessa diagram är att det går att highlighta olika länder och välja att se olika parametrar som tex antal nya fall per dag, antal döda per miljon invånare etc.
Enligt diagrammen ser ökningstakten i Sverige ut att ha mattats av en aning medan den är väldigt stor i tex Ryssland och Irland.
Citera
2020-04-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Varför dör vissa av C19 men andra inte?

Min hemmasnickrade teori om genetik tycks hålla enligt forskningen. Ärftligt.

Förekomsten av AC2-receptorer som stimulerar en specifik art (lI6) förklaras i ett långt klipp här, som visar hur dessa styr sjukdomen att ta över kroppen, bland annat med hjälp av cytokinstormar.

Ref doktor Mike Hansen:

https://youtu.be/LV8wWhjTKRU

Från 18 min och framåt presenterar han en sammanfattning över hur ärftligheten slår. Förklarar också varför män generellt drabbas hårdare. Dessa receptorer finns i testiklar också. Hos den som bär mycket av dem.

Om ni pallar ta er igenom detta och inte bara skrika vadåååå åt genetikspåret, för att det känns bra, se hela genomgången. Han är pedagogisk.

Hur är det din hypotes när du länkar till en video?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ja dom gick igenom det på P3. FHM ser framtiden och Björn just nu.

Men vi, svenska befolkningen, vill ju veta hur det är NU inte hur det KAN se ut senare i framtiden!
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Tegnell säger en sak, Eriksson säger något annat, är det rätt uppfattat? Isåfall, ljuger Tegnell medvetet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Är det inget samarbete mellan FHM och regionerna eller?
Makalöst..

Du väljer verkligen vad du lyssnar på..

Då ser man att de närmaste dagarna bör vi nå en peak, säger Björn Eriksson och visar en graf där det faktiska antalet som vårdas på sjukhus ligger strax under där prognosen viker nedåt igen.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om Italien lyfter sin lockdown jämnt fördelat över landet, kommer folk i dom södra delarna då att fly mot flockimmuniteten i norra Italien tills den blivit utarmad och smittan återigen blir värst där?

Inledningsvis var ju den största rädslan att människor skulle fly från norra Italien till södra delen och där sprida smittan vidare till nya utbrott.
Citera
2020-04-16, 16:49
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Björn Eriksson säger:

-Vi har en ökning av antalet patienter i covid-19 och att vi passerat den magiska 1000-gränsen. När vi passerat den så sa vi att vården kommer vara extremt ansträngt. Sedan några dagar tillbaka befinner vi oss i den zonen.

– Antal inskrivna med covid-19 med sjukhusvård ökar varje vecka. Det ökar fortfarande, även om sista veckans ökning är mindre än de övriga.

– Det har aldrig varit en sånt tryck på sjukvården som det är just nu. Efter påsk kom ett antal personer med andra sjukdomar som också behöver vård.

- Igår rapporterade vi 85 personer avlidna, idag 94 avlidna – det högsta antalet hittills. Trenden är mycket tydlig, säger Björn Eriksson

Hur kan FHM säga att det håller på att mattas av??

Jag är så stolt över honom nu, han säger exakt det vi förväntas oss av folkhälsomyndigheten. Håll fast och håll ut, och han fortsätter hoppas på det bästa men planera efter det värsta.

Nu är tiden att hålla sig frisk, vara rädd om sig och vara rädda om varandra.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Fattar inte heller hur dom (FHM) kan stå och säga att det börjar mattas av.. vart exakt börjar det mattas av? Inte i Sverige i alla fall

Antal nya fall mattas av.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Va hur citerade du mig ?

Ja man bör ju spara blod och DNA från avlidna
Som referens eller om de är referens

Alltså jag fick av misstag med dig i citeringen men redigerade det direkt redan igår så du borde inte vara med nu.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
https://www.thegatewaypundit.com/2020/04/shock-report-top-israeli-mathematician-claims-covid-19-peaks-40-days-without-economic-lockdowns-fire -fauci-birx/

Orkar inte läsa artikeln nu, men jag antar att dom 40 dagarna räknas från dag 0? Och inte första kända fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in