2020-04-15, 22:43
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Vad hoppas vi Qlife landar på i sommar då? 20 spän eller? Vore ju inte helt fel.

Många tror ju 20 kronor ligger rätt nära till hands. Jag tror det sker innan sommaren, så snart bästa PM går ut tror jag det blir åka av.

Men vill inte låta som en jävla överhajpande pump N dumper nu
Citera
2020-04-15, 22:44
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Macd kryss på 4h med. Spännande framöver. Finns rätt feta turbos med jävla hävstång om man prickar rätt. Ska läsa vidare. Är du kort nu eller?

Nej, jag ligger kvar lång med 5x hävstång och kommer förmodligen ligga kvar ett tag. Det är inte så ofta man kan köpa WTI under $20 trots allt. Jag gick in på ca 19.45, en position värd att ligga på ett tag. Visst kan det gå ner mer än så (därför stoploss på 19.20). Har något svårt att se priser runt $10 pga av det geopolitiska som sagt. Utöver det har vi en dubbelbotten på 4h, om detta faller över på dagliga så lär fler än färre se det som ett bra köpläge. Förlusten just nu vore ganska liten samtidigt som den potentiella uppsidan är väldigt stor.
Citera
2020-04-15, 23:36
Avslutad
Många här inne verkar redan gått all-in. Kul så långt. Vad gäller svenska bolag i alla fall så tror jag vi har en dipp att vänta oss. Än så länge har läget inte varit genomjävligt och även om jag inte tror att sjukvården kollapsar, så räcker det med att en tillsynes frisk kändis som Adam Alsing går och dör och så blir det en oro.

Det gäller ju att pricka rätt när saker börjar gå åt rätt håll. Har vi verkligen nått botten nu?
Senast redigerad av fiskoega 2020-04-15 kl. 23:38.
Citera
2020-04-15, 23:38
Medlem
Ser ut som att vi får se rött imorgon med, eller vad säger ni? Har svårt att se något mer blått denna veckan.
Citera
2020-04-16, 00:17
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Bolt-
Ser ut som att vi får se rött imorgon med, eller vad säger ni? Har svårt att se något mer blått denna veckan.

Tror på nedkylning fram till fredag.
Citera
2020-04-16, 02:32
Medlem
flytandelyckas avatar
Köpt:

Nvidia
Swedish Match
Mastercard

Tror stenhårt på dessa!
Citera
2020-04-16, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Köpt:

Nvidia
Swedish Match
Mastercard

Tror stenhårt på dessa!

Mastercard känns som lite sunkiga klienter. Fattigt folk med låg kreditvärdighet. Åtminstone här i USA. Varför inte VISA istället som gått spikrakt uppåt i åratal? Eller AMEX som vi övermänniskor använder som inte kommer missa våra betalningar?

Vad är tanken bakom NVIDIA? Låter intressant. Har ingen koll på det området.

Edit - har läst på om Mastercard, tror att det kan vara ett bra köp. Men jag har aldrig träffat någon som har det skitkortet.
Senast redigerad av Harrywinston 2020-04-16 kl. 03:52.
Citera
2020-04-16, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Mastercard känns som lite sunkiga klienter. Fattigt folk med låg kreditvärdighet. Åtminstone här i USA. Varför inte VISA istället som gått spikrakt uppåt i åratal? Eller AMEX som vi övermänniskor använder som inte kommer missa våra betalningar?

Edit - har läst på om Mastercard, tror att det kan vara ett bra köp. Men jag har aldrig träffat någon som har det skitkortet.
Länsförsäkringar ska byta till Mastercard nu i veckorna efter ha haft Visa ett bra tag.
Citera
2020-04-16, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Bolt-
Vilken kurs körde du på Scandic samt Peab? Antar du tar lång position där?

Lite olika. Senast köpte jag på 42. Lägst var omkring 34 för Scandic. Missade alltså den riktiga botten. Förutsatt att det inte kommer ännu bättre priser framöver

Peab har jag köpe (riktigt lite hittils) mellan 65 och 70 kr. Var nästan fullinvesterad när krisen startade och köper bara lite då och då från lönekontot nu. Har dock sålt lite fonder nyligen och skall använda de pengarna också under månaden ut.

Hoppas att det blir en bra affär senast till nästa sommar. Så bråttom har jag inte. Pensionen är minst 20 år bort....
Citera
2020-04-16, 07:42
Medlem
Jag köpte lite Björn Borg runt 13 kr häromdagen.
Jag utgick lite från lekmannaanalys på den och kollade ner på mig själv för att se vilka underkläder jag använder. Gör det på er så får ni se.
Helt absurt starkt varumärke dom har. Jag håller den positionen något år minst och utvärderar därefter.

I närtid kommer OMX gå ner. Håller med tidigare skribent om avkylning till fredag. Högre häv, men nästa vecka får vi se. Håller dock korta ETF:er ett tag.
Citera
2020-04-16, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

Jag tror det är vanligare i Europa? Tror väl de flesta bankkort är mastercard här??

Det måste vara lätt att googla fram nuvarande globala marknadsandelar.
Citera
2020-04-16, 07:52
Medlem
Nasdaq hade ju en svag återhämtning igår.

Leder Europa ett fortsatt börsfall idag eller blir det stiltje?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in