2020-04-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Haha, bränn dig inte bara 😄

Närå, de e lugnt
Tack för omtanken

Brände mig ordentligt 2000
Sen dess är man härdad

Corona skrämmer mig faktiskt inte
Inflation , räntehöjningar , löneökningar det är däremot läskiga saker
Som tur är lyser dom med sin frånvaro ...än så länge....
Sen är det jävligt irriterande ned dom här indragna utdelningarna
Tur att dom sköter sig bättre i USA
Än så länge ska väl sägas
Citera
2020-04-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Sålde igår av lite som tankades i mitten av mars, tänkte ligga med lite mer likvider men hetsades under eftermiddagen till köp av SEB, Nordea och påfyllning SHB då jag redan har pos i Swedbank. Slakt idag och inte rört sig mycket från botten, nedsidan känns aningen begränsad och jag skiter i om vi skall ned, kommer aldrig kunna handla på dessa nivåer om något år ändå, förutsatt att inte hela världen går åt helvete då.

Kreditförlusterna bör vara hanterbara och alla utdelningsbögar verkar ha helt extrema krav när det kommer till banksektorn samtidigt som 2-3% accepteras i andra branscher. Gråts blod över att utdelningarna brinner inne.

Fin långsiktig position helt klart
Citera
2020-04-15, 21:52
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Flygbolag, hotellkedjor och annat turismrelaterat som gått ner typ 80%, dock behöver du förmodligen sitta på dem ett tag.

Tid är inget problem. Har kikat på rätt mycket sånt. Kanske blir nåt flygbolag och nåt lovande inom medicin. Nu efter denna och förra veckan så finns det inte så jävla många guldkorn kvar dock.
Citera
2020-04-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Flygbolag, hotellkedjor och annat turismrelaterat som gått ner typ 80%, dock behöver du förmodligen sitta på dem ett tag.

SPCE = Virgin galactic, rymdturismbolag. Den har rejält schwung. Ibland går den upp 300% på en vecka och ibland går den ner 90% på några dagar känns det som. Senast jag tittade var den på väg upp. Jag har gjort 50% vinst på den vid ett tidigare tillfälle.

Sorry, svarade till fel person.
Citera
2020-04-15, 22:06
Medlem
Cameltotems avatar
Vad tror vi om olja, otroligt lågt just nu.
Citera
2020-04-15, 22:06
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Vad för certifikat handlar du i?

Just oljan var via Etoro, WTI (CFD)
Citera
2020-04-15, 22:10
Medlem
Citat:

Jag köper Ovintiv Inc då och då. Fick för 3.23 CAD för några veckor sedan. Tror att den fortfarande är lågt värderad. Klart att risken finns att de går i konkurs dock Det är min chansning under krisen. Satsar annars mest på säkra kort som Scandic, Peab och Securitas.

Kan ju dock säga att det är enda bolaget i år som jag fått utdelning av...
Citera
2020-04-15, 22:16
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
SPCE = Virgin galactic, rymdturismbolag. Den har rejält schwung. Ibland går den upp 300% på en vecka och ibland går den ner 90% på några dagar känns det som. Senast jag tittade var den på väg upp. Jag har gjort 50% vinst på den vid ett tidigare tillfälle.

Sorry, svarade till fel person.

Antar att den kanske var till mig. Aldrig kikat på den öht, så ska kolla in
Citera
2020-04-15, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Jag köper Ovintiv Inc då och då. Fick för 3.23 CAD för några veckor sedan. Tror att den fortfarande är lågt värderad. Klart att risken finns att de går i konkurs dock Det är min chansning under krisen. Satsar annars mest på säkra kort som Scandic, Peab och Securitas.

Kan ju dock säga att det är enda bolaget i år som jag fått utdelning av...

Vilken kurs körde du på Scandic samt Peab? Antar du tar lång position där?
Citera
2020-04-15, 22:19
Medlem
Scandic, spelbolag samt medical är vad jag kollar på!
Citera
2020-04-15, 22:21
Medlem
sinewaves avatar
Citat:

Jag tror att det går åt helvete, men det tror jag alltid.
Den större frågan brukar vara hur mycket och om köp sker på ett större eller mindre helvete.

Om man tittar på veckodatan för WTI (USOIL @ Tradingview) finns ett positivt kryss för Stoch RSI samt en mer positiv än negativ trend de senaste två veckorna för RSI ... osv. Dagliga Stoch RSI ser dock något tveksamt ut medan t ex RSI har en tydlig trend uppåt ... osv. För WTI (USOIL @ Tradingview) såg vi också precis vad som ser ut att vara en dubbelbotten. På 4h är dock svansen faktiskt något lägre ... dvs det kan lika väl inte vara en dubbelbotten och då kan det bli åka av (nedåt). Att WTI skulle gå under t ex $15 dock ...

Allt detta ser du dock ganska enkelt själv. Det jag höll utkik efter vid mitt köp var primärt dubbelbotten i kombination med låg rsi14 i kombination med stoch rsi som inte såg ut skogen ut och när jag såg att support höll ett par gånger om utförde jag ett ganska defensivt köp (tight stopploss precis under föregående lägsta).

På makroperspektivet finns annat som att ett på tok för lågt oljepris ... inte bara ger billig bensin utan för med sig lite annat som något högre geopolitiska spänningar (tänk krig).

Om jag skulle utföra köp nu skulle jag vara beredd på ett fall på åtminstone 10% och sätta en stopploss därefter. Ett köp på den här nivån är dock fortfarande bra då det finns en bekräftad support kring ca 19.20 (nuvarande kurs: 20.28). Man måste dock vara beredd på ganska rejäla svängningar om/när man går in på historiskt låga nivåer.
Senast redigerad av sinewave 2020-04-15 kl. 22:28.
Citera
2020-04-15, 22:30
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Jag tror att det går åt helvete, men det tror jag alltid.
Den större frågan brukar vara hur mycket och om köp sker på ett större eller mindre helvete.

Om man tittar på veckodatan för WTI (USOIL @ Tradingview) finns ett positivt kryss för Stoch RSI samt en mer positiv än negativ trend de senaste två veckorna för RSI ... osv. Dagliga Stoch RSI ser dock något tveksamt ut medan t ex RSI har en tydlig trend uppåt ... osv. För WTI (USOIL @ Tradingview) såg vi också precis vad som ser ut att vara en dubbelbotten. På 4h är dock svansen faktiskt något lägre ... dvs det kan lika väl inte vara en dubbelbotten och då kan det bli åka av (nedåt). Att WTI skulle gå under t ex $15 dock ...

Allt detta ser du dock ganska enkelt själv. Det jag höll utkik efter vid mitt köp var primärt dubbelbotten i kombination med låg rsi14 i kombination med stoch rsi som inte såg ut skogen ut och när jag såg att support höll ett par gånger om utförde jag ett ganska defensivt köp (tight stopploss precis under föregående lägsta).

På makroperspektivet finns annat som att ett på tok för lågt oljepris ... inte bara ger billig bensin utan för med sig lite annat som något högre geopolitiska spänningar (tänk krig).

Om jag skulle utföra köp nu skulle jag vara beredd på ett fall på åtminstone 10% och sätta en stopploss därefter. Ett köp på den här nivån är dock fortfarande bra då det finns en bekräftad support kring ca 19.20 (nuvarande kurs: 20.28). Man måste dock vara beredd på ganska rejäla svängningar om/när man går in på historiskt låga nivåer.

Macd kryss på 4h med. Spännande framöver. Finns rätt feta turbos med jävla hävstång om man prickar rätt. Ska läsa vidare. Är du kort nu eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in