2020-04-16, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Edit - har läst på om Mastercard, tror att det kan vara ett bra köp. Men jag har aldrig träffat någon som har det skitkortet.

Väldigt vanligt debitkort. Var och varannan Swedbank-kund med debitkort har just Mastercard, både privatpersoner och företag. I kreditkortsväg är ju Visa bättre på alla sätt och vis
Citera
2020-04-16, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Lite olika. Senast köpte jag på 42. Lägst var omkring 34 för Scandic. Missade alltså den riktiga botten. Förutsatt att det inte kommer ännu bättre priser framöver

Peab har jag köpe (riktigt lite hittils) mellan 65 och 70 kr. Var nästan fullinvesterad när krisen startade och köper bara lite då och då från lönekontot nu. Har dock sålt lite fonder nyligen och skall använda de pengarna också under månaden ut.

Hoppas att det blir en bra affär senast till nästa sommar. Så bråttom har jag inte. Pensionen är minst 20 år bort....

Scandic var nere på 23-24 tidigt, samt vid 28-30 ett tag. Det hade varit fint att tanka på den då och behålla i något år. Långsiktigt fick du fin kurs i båda tycker jag. Sitt still
Citera
2020-04-16, 09:19
Medlem
Autobahn76s avatar
Lycka till med fyndandet i dag grabbar! Nu tar vi nya tag.
Efter regn kommer solsken! Sitt stil i båten osv!! Det här skall nog ordna sig ändå!! .
Citera
2020-04-16, 09:51
Medlem
Nu har man indexfonder studsat upp igen så jag ligger +-0 sen start gör ett år sen gade en kompis som paniksplde för 3 veckor sen... det som är så farligt när man låter sina känslor styra nu missa han en uppgång på 16 procent (vi hade samma portfölj)

jag tror dock marknaden kommer fortsätta ner men ska investera som vanlogy vid löning ska dock inte ljuga lägger mkt i silver aktier också just nu
Citera
2020-04-16, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Efter regn kommer solsken! Sitt stil i båten osv!! Det här skall nog ordna sig ändå!! .

Du tänker fortsätta såhär livet ut eller? Detta måste varit en traumatiserande händelse för dig..
Citera
2020-04-16, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76

Saken är att det redan ordnat sig för mig Blir det ingen ytterligare nedgång liggar jag ungefär på samma nivå som i September förra året. Visserligen mest därför att jag var tungt investerad i Swedbank som gick rätt dåligt fram tills dess men ändå.... :P
Citera
2020-04-16, 10:50
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Bolt-
Du tänker fortsätta såhär livet ut eller? Detta måste varit en traumatiserande händelse för dig..

Vad menar du? Jag tror vi har en liten "sättning" här nu bara, men sen skall allt upp igen! Till nya höjder. Börsen har alltid gått upp i alla tider!! Jag kan inte se något annat scenario framför mig .
Citera
2020-04-16, 11:27
Medlem
dotslashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Sorry, men det är ingen åsikt att det är marknaden man ska kolla på när man tradear. Det är fakta. Men fortsätt du sitta utanför bara för att du vet att allt är en bulltrap.

Du kommer aldrig bli en lyckad trader tills du ser på marknaden objektivt istället för att vara biased.

OK vi ser vem som får rätt. Hoppas du har bättre argumentation då.
Citera
2020-04-16, 11:38
Medlem
Haddock93s avatar
www.foxnews.com/politics/coronavirus-wuhan-lab-china-compete-us-sources.amp

Citat:
EXCLUSIVE: There is increasing confidence that COVID-19 likely originated in a Wuhan laboratory not as a bioweapon, but as part of China's effort to demonstrate that its efforts to identify and combat viruses are equal to or greater than the capabilities of the United States, multiple sources who have been briefed on the details of early actions by China's government and seen relevant materials tell Fox News.

Om det här stämmer så ser jag en stor risk för ytterligare oroligheter på marknaden framöver. Bara det att Fox News tar upp det är oroväckande.

Geopolitiska spänningar har ökat mellan västvärlden och Kina, ett kallt krig och en bråkig skilsmässa mellan de båda supermakterna är det sista världen behöver nu.

På kort sikt kan säkert börsen återhämta sig något men på lång sikt tror jag vi går ner mot mycket låga nivåer. Kanske är inte 1,275 en så pjåkig riktkurs för S&P ändå på sikt.

https://www.marketwatch.com/story/why-the-stock-market-is-nowhere-near-a-bottom-and-investors-can-expect-a-massive-hit-2020-04-13?mod= newsviewer_click
Citera
2020-04-16, 12:07
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Mastercard känns som lite sunkiga klienter. Fattigt folk med låg kreditvärdighet. Åtminstone här i USA. Varför inte VISA istället som gått spikrakt uppåt i åratal? Eller AMEX som vi övermänniskor använder som inte kommer missa våra betalningar?

Vad är tanken bakom NVIDIA? Låter intressant. Har ingen koll på det området.

Edit - har läst på om Mastercard, tror att det kan vara ett bra köp. Men jag har aldrig träffat någon som har det skitkortet.

AMEX status hit AMEX status dit, vad är den faktiskta nyttan med att ha ett mer status kort? Förutom att kortet är flashigt.
Senast redigerad av Pengabingen 2020-04-16 kl. 12:09.
Citera
2020-04-16, 12:33
Medlem
Är det dyrare att köpa amerikanska aktier? Jag tänker på växlingskursen och sånt.
Citera
2020-04-16, 12:39
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dotslash
OK vi ser vem som får rätt. Hoppas du har bättre argumentation då.

Den enda som inte har rätt är du, för man kan aldrig veta vart marknaden ska. Det finns utfall och sannolikheter, inget är bestämt. Detta kan vara en bulltrap som du säger, problemet du gör är att du är biased och vet att det är det. Det finns flera utfall utöver din bulltrap teori.

Om du vill ha hjälp på traven för att tänka objektivt, börja med att säga till dig själv att inget är bestämt och att allt kan hända och att ingen vet säkert vart marknaden ska, inte ens den bästa tradern i världen. Därefter kan du börja fundera på idéer, sannolikheter, och försöka luska ut vad marknaden berättar till dig, och handla därefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in