2020-04-14, 23:48
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du höll ditt ord. I tretton minuter

Ja det var ingen Guineauss rekordbok på det hehe,,,

Men nog kan sociala konstellationer efter ett mord vara av intresse?

Jomenvisst ,såklart det är ,men i det här fallet verkar ALLA kunna umgås så fort LW dog ...och det känns ju lite trist= sorgligt ,och inte så lite sorgligt heller ...urrrk
Citera
2020-04-14, 23:48
Medlem
SD påminner personlighetsmässigt inte så lite om Dr. Brasa (Magnus Lundberg).

Kan mordvapnet vara ett cykelstyre? Eller åtminstone vara gömt i själva ramen på något vis? Under sadeln eller liknande. Apropå Jokerns fucking gissningslek.

Tack för en väldigt intressant tråd, allihopa!
Citera
2020-04-15, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jomenvisst ,såklart det är ,men i det här fallet verkar ALLA kunna umgås så fort LW dog ...och det känns ju lite trist= sorgligt ,och inte så lite sorgligt heller ...urrrk

Ja det är ju lite så jag menar: om någon mördas och folk efter det börjar umgås på nya vis så kan det ju kanske säga något om bakgrunden till mordet.
Menar inte att det är så i detta fall men mer på en principiell nivå. Att sånt kan spela in, vara av betydelse.
Citera
2020-04-15, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Sorry,
men du citerar angående SPRIDNING.
Att sprida sådana bilder till allmänheten (media, anslagstavlor, massutskick) får man inte.
Hur menar du att SD spridit bilderna han tog med sin egen kamera?
Nu får du redovisa det.
Liksom det är skillnad på att fotografera någon i smyg inne i någons hem etc. och att göra det utanför - från gatan och då personen som fotas är medveten om det,
är det skillnad på att fotografera och att (avsiktligt) sprida det man fotograferat!

Du har rätt, mitt misstag. Jag tänkte fel när det talades om smygfilmning när de hade sex. Nej, såvitt jag har läst har inga såna bilder/filmer spridits.
Däremot har man inte rätt att gå in på folks tomt, vilket jag tolkar som att han har gjort för att kunna ta bilder in genom fönstret, och smygfotografera någon som inte vet om det.
Citera
2020-04-15, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Vi kanske borde få detta fastklistrat i Honans sammanställning... en fast uppmaning att LWs geocachingvänner ska göra detta för LW som en sista gest för deras vän. Eller någonstans borde det iaf manifesteras.

Det känns så trist att någon som varit/är misstänkt att ha mördat LW ska få ha sista ordet och triumerande få sätta tillbaka de loggar som verkar faktiskt strida mot reglerna. Det borde inte vara någon svår fråga egentligen. HD fuskade. LW hade rätt att ta bort loggarna. Bara för att hon dog betyder det inte att det ska vara fritt för hennes ev mördare eller hans exfru att fusklogga igen. Regler är regler, se till att stå upp för LW och radera de där eländiga loggarna. Vet inte vilka geocachare som är inne i tråden men några är ni iaf som berättat att ni kände LW genom er hobby. Stå upp för LW nu och låt hennes sista vilja kring hennes cacher infrias. Det är fel att de ska besudlas av fusk som hon var emot.

Den fråga som är intressant är snarare om något kommer att göras avseende SD's framtida status som geocachare om han döms. En gissning är att GC HQ vill hålla isär den rättsliga domen och personens status som geocachare så länge inget regelbrott skett som enbart berör geocaching. Det skulle i vart fall inte gå att radera konton, cacher eller loggar eftersom det även skulle påverka andra personer negativt.

Vad gäller HD så har hon uppträtt kontroversiellt och inte respekterat LW's önskemål. Men personligen är jag snarast mer besviken på LW för att hon raderade loggarna, eftersom jag förväntat mig mer av just henne. Det skulle kännas märkligt att i så fall agera för att loggarna på nytt skulle raderas. Vill man visa sympati så är det nog bättre att själv logga några av hennes cacher istället och skriva några vänliga ord där.
Citera
2020-04-15, 01:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Den fråga som är intressant är snarare om något kommer att göras avseende SD's framtida status som geocachare om han döms. En gissning är att GC HQ vill hålla isär den rättsliga domen och personens status som geocachare så länge inget regelbrott skett som enbart berör geocaching. Det skulle i vart fall inte gå att radera konton, cacher eller loggar eftersom det även skulle påverka andra personer negativt.

Vad gäller HD så har hon uppträtt kontroversiellt och inte respekterat LW's önskemål. Men personligen är jag snarast mer besviken på LW för att hon raderade loggarna, eftersom jag förväntat mig mer av just henne. Det skulle kännas märkligt att i så fall agera för att loggarna på nytt skulle raderas. Vill man visa sympati så är det nog bättre att själv logga några av hennes cacher istället och skriva några vänliga ord där.

Viktigast av allt måste ju vara att SD:s cacher tas ner för all framtida loggning. En kvinnomördare bör inte bli en turistattraktion och rimligen bör det finnas tillräckligt många ilskna där ute för att cacherna med tiden ändå ska bli demolerade.

Dessutom är GM inte avrättad utan i så fall satt på anstalt, med sitt tokiga favoritvärv i behåll utanför murarna. Och väcker folks minne så snart cacherna brukas. Det är stötande.

Det är liksom inte bara fråga om meningsskiljaktigheter mellan två cachare. Det är ett bestialiskt, fegt och överlagt överfallsmord på en trebarnsmor som trodde sig gå säker. Av en cache-stinn virrpanna dopad med kommunala medel (antar jag), och utan så värst många försonliga drag på förebildlighetens område när man summerar i höger kant. Det sitter tre barn utan sin mamma som är ärrade för livet (och två till som nog inte mår något vidare heller), och som ska riskera behöva höra folk jiddra om de där burkarna.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-15 kl. 01:41.
Citera
2020-04-15, 01:23
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En åhörare åkte ut vid hostande. Men när i tid minns jag inte. Kan vara en rökare med rökhosta.

Eller en coronasmittad.
Citera
2020-04-15, 01:24
Medlem
Rastades avatar
44 delar ute nu med ljudinspelningar.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLvOJ3rmH43554VDREmuI2DS1lyR0y3cUO

Jag är på del 10.
Hur långt har ni kommit?
Senast redigerad av Rastade 2020-04-15 kl. 01:26.
Citera
2020-04-15, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
44 delar ute nu med ljudinpelningar.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLvOJ3rmH43554VDREmuI2DS1lyR0y3cUO

Hur långt har ni kommit?

Perfekt ju. Tack igen..
#Bättre ljud idag dessutom
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-15 kl. 01:30.
Citera
2020-04-15, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
s. 707
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

s. 1034-1039

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a7c4746b42793dcb99db52e3937cf08c

Kanske lite fräckt att fråga men du har inte en länk/urklipp från någon sms konversation eller chat mellan SD och LW där det förekommer hot?
Citera
2020-04-15, 01:38
Medlem
Har två frågor.

1. Finns bild på SD och HD? Vill se hur de ser ut.

2. Är motivet någorlunda klarlagt? Handlar det om att hemlighålla otrohetsaffären ännu en gång? Kopplat till USA resan?

Sånt skrämmer mig så mycket ändå. Att en affär kan leda till mord. Antingen att man har ihjäl sin fru/man och barn à la Chris Watts osv eller att man slår ihjäl älskarinnan eller älskaren själv.

Eller att den bedragna har ihjäl någon av de andra två.
Det slutar fan mycket sällan lyckligt
Citera
2020-04-15, 01:57
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja det är ju lite så jag menar: om någon mördas och folk efter det börjar umgås på nya vis så kan det ju kanske säga något om bakgrunden till mordet.
Menar inte att det är så i detta fall men mer på en principiell nivå. Att sånt kan spela in, vara av betydelse.

Jo det ligger mycket i det du skriver !
Kanske det var så dumt alltihop så att det inte gick att få någon rätsida på det ?

Tänk att en människas livsöde från födseln kan bli så starkt inombords så att den kämpar med hela sitt väsen för att bli sedd , förhoppningsvis respekterad för den den är , inte bli övergiven och att inte bli lämnad åt sitt öde !!

Så många sorger måste ha lagts på ett litet barns axlar så att kampen om att få ”vara med ” hela tiden blev en kamp för att kunna överleva själsligt inombords .

Barnhemsbarnets livsöde=otrygghet och osäkerhet på vad som komma skall ?
Senast redigerad av landbandy 2020-04-15 kl. 02:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in