2020-04-14, 21:16
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja verkligen, ingen här lär minnas vad för fel Lena gjort, för det är inget brott att känna åtrå för sin nästas man. Det förekommer lika mycket otrohet inom kyrkan som någon annanstans och det finns präster som tom suttit i fängelse men inte pga otro för det kan man inte åtalas och dömas för.
Att vara naiv och följa sina känslor har aldrig gud straffat heller, gud är god och förlåtande, utom vissa här i tråden och det har vi ju nu förstått att det är likt ett enrakt tunnelseende, tänka utanför boxen och utvidga sitt intellekt är nog för krävande och jobbigt.

Ja jag hoppas att det finns många nu som lärt sig en hel del om vad gaslighting handlar om och hur trevliga dessa personligheter faktiskt verkar vara utåt och hur de bryter ner människor.

Lyssnade på rättegången del 1 igår och när Hilding(?) berättar att Hanna nu jobbar heltid och verkar vara stark och mår hur bra som helst så svarar idioten, jaha. Bara jaha.

Alla förstår att Hanna äntligen är fri och kan leva som den människa hon har rätt till, hon kan tyckas vara fri från äktenskapets bojor innan SD blev häktad men var hon det när han är en sån skicklig manipulstör? Jag tror inte det.
Jag tror att Hanna kan överlistat SD genom att studerar honom noga också, när han lekte lekarna med Lena...men vi får se vad Hilding kommer fram till.

Så sant, oavsett vad en del vill få det till så finns det fler religiösa i tråden och vi delar inte den bild som frammålas om hur församlingar fungerar vid skilsmässor eller att kyrkan skulle vara en fristad mot otrohet. Att säga att alla kristna fungerar på ett sätt blir bara pinsamt när variationerna är oändliga både inom samfund, mellan samfund och sett till kyrkor inom Sverige och utanför. Känner till både prästvigda och pastorer som skiljt sig för att gå vidare med nya partners, en del präster även de. Såklart inte önskvärt av omtanke om de inblandade då de flesta skilsmässor är svåra att genomgå, men ingen har blivit utesluten eller baktalad av sin församling.

Det är så mycket dumt som sägs i denna tråd bara för att smutskasta offret utifrån premisser som säger mer om den som kastar skiten än om offret här. Hela NT handlar ju om förlåtelse med det mänskliga och om att inte döma sin nästa. Det är därför olyckligt när just religionen används som ett svepskäl att baktala en mördad. Men som sagt, det säger mer om den som säger det än om offret hur många gånger det än upprepas.

Och ska man moralisera och döma så kan man ju stillsamt tycka att mord är det värsta brottet. Det om något borde moraliseras över.

För övrigt är det gott att se att LWs son kan känna en förtröstan i sin tro när allt kring honom är så här eländigt pga av en eller flera människors uselhet mot hans mamma. Det är strongt av N*a att stå kvar i tron trots all skit som uttalas i hans tros namn här. Det är ruter och tåga i LWs ungar! Som sagt tidigare, jag hoppas att hon kan se dem och känna sig stolt över dem där hon är.
Citera
2020-04-14, 21:17
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Läste någonstans, minns inte riktigt var, att någon murade en trappa samma dag lena mördades, har de kollat om ”tillhygget” är inmurat i trappen?
För tillhygget har väl inte hittats?

Se intilliggande inlägg om JGs trappa och SDs inspektion.
Citera
2020-04-14, 21:21
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Kan inte annat än att hålla med. Så här säger HD själv i förhör en vecka innan hon slutligen loggar om:

V: Ungefär .. då handla det om eh .. jälar vad löjliga saker känns det som men ah .. eh vi, när
man geocachar så har man registrerar man ett konto man .. liksom online så .. så skriver man
ner vart man har varit .. eh å Stefan å jag har haft ett gemensamt konto .. ehh så ibland har han
varit själv å ibland har jag varit själv men man loggar tillsammans .. eh .. och då eh .. när man
del.. som nu när vi dela oss, så ska vi dela konto .. jag har skaffat mig ett nytt men det man gör
det är att man kopierar alla loggar som man har haft eller vi har haft tillsammans så att båda
får samma .. eh .. å det är så man gör .. det är liksom gängse rutin ungefär.. ehh förutom hos
Lena för hon har hört av sig o plockat dom loggarna på hennes burkar som hon kan göra. Å
talat om att jag har ingen rätt o då har det kommit upp igen att jag har behandlat henne illa
och att hon har inte gjort nå fel och så ..

Jag vet att det kan låta förment och elakt, ifall HD är ett offer enbart, att misstänka henne men uttalanden som det du citerat nu och hennes övriga beteende gör att man har svårt att släppa henne som misstänkt. Det går att bortförklara en del av uppträdandet med att hon hade rimliga skäl att avsky LW men någonstans passerar HD en gräns för vad som ändå kan anses som normalt. Och sedan är det det här med de motstridiga bilderna som dyker upp av HD från start här i tråden...

Är HD en skör porslinsblomma helt okapabel att varken svara vettiga svar i förhör, att veta var ungarna håller hus, att minnas ett jota utom det som gagnar SD och själv helt oskyldig och bara rädd?

Är HD en iskall anstiftare av mord som kanske t o m utdelar några av de sjutton slagen mot LW som en hämnd?

Eller är HD både skör och en förövare?

Jag lutar alltmer åt det sista.
Citera
2020-04-14, 21:26
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Är inne på samma spår, det är så många konstigheter med HD att det inte bara kan sopas undan med att hon är rädd för SD. Tog upp några exempel tidigare idag.
Och är även enig med både dig och FrS om att fuskloggarna borde fråntas HD, det är ju klarlagt att hon inte varit med och tagit dem. Så kom igen nu L*enas vänner!
Visa att ni brydde er om henne och se till att det blir rätt

Vi kanske borde få detta fastklistrat i Honans sammanställning... en fast uppmaning att LWs geocachingvänner ska göra detta för LW som en sista gest för deras vän. Eller någonstans borde det iaf manifesteras.

Det känns så trist att någon som varit/är misstänkt att ha mördat LW ska få ha sista ordet och triumerande få sätta tillbaka de loggar som verkar faktiskt strida mot reglerna. Det borde inte vara någon svår fråga egentligen. HD fuskade. LW hade rätt att ta bort loggarna. Bara för att hon dog betyder det inte att det ska vara fritt för hennes ev mördare eller hans exfru att fusklogga igen. Regler är regler, se till att stå upp för LW och radera de där eländiga loggarna. Vet inte vilka geocachare som är inne i tråden men några är ni iaf som berättat att ni kände LW genom er hobby. Stå upp för LW nu och låt hennes sista vilja kring hennes cacher infrias. Det är fel att de ska besudlas av fusk som hon var emot.
Citera
2020-04-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Det sägs väl att SD ska ha medicinerat HD och då sövt henne eller iaf sett till att ha henne halvt neddrogad? Minns inte om detta framgick i FUP eller om det bara är en trådsanning.

Ja, han har med största sannolikhet av vad vi kunnat läsa, triggat HD mot LW och tvärtom. Och det gick som du beskriver. Frågan är om han i sitt triggande kunde få med HD ut mot LW. Det är vad jag misstänker. Alltså att HD är både manipulerad och ett slags offer för SD men samtidigt en förövare själv. Men jag har gärna fel om detta om det skulle visa sig. Men i nuläget tycker jag för mycket ännu talar för att hon varit delaktig. Vi får se om utredningen kommer fortsätta med HD eller om det är punkt efter att dom fallit mot SD.

J

En funderingar jag haft angående HD och ev medicinering är hur pass medicinerad hon kunnat vara och ändå haft möjlighet att sköta sitt arbete. Någon syrra som vet vad som gäller? Vet att vi diskuterat detta lite tidigare men undrar eftersom att detta med medicineringen anger ett slags alibi för HD som kapabel eller inte kapabel att begå mord.

Jag får inte ihop bilden av HD som både en skarp hjärna att lösa mystar, ha ett ansvarsfullt och hektiskt jobb som strokesjuksköterska (stämmer det?), klara av intensiv reselogistik parallellt med att ha tonåringar och ha två karlar samtidigt (SD och Sillen) att förhålla sig till och samtidigt under isen, mer eller mindre avtrubbad av tung medicinering och ur stånd att ens minnas var sina barn håller hus. Det är som två helt olika HD.

Jag vet inte om en av dessa bilder vi får oss frammålad är falsk eller om de båda bilderna går ihop? Om bilden ska gå ihop måste HD ha mått olika vid olika skeenden och medicineringen kan inte ha fortgått fram till mordet utan måste vara placerad enbart längre bak i tid? Men samtidigt uppträder hon ju helt off i förhören. Hur får man ihop alla mostridiga uppgifter om HD? Är hon ett nerdrogat offer eller finns det en möjlighet att hon lurar oss med att inta den rollen när det passar henne?

Ja, det vore märkligt om åklagarsidan inte utrederäänärmare om HDs förehavand m
Citera
2020-04-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Fantastiskt tekniskt beskrivet! Ett rör som är ihåligt är kanske ovanlgt??😅
Rundheten..... kallas i vissa kretsar omkrets!😅
Längden: viola! Du har rätt enhet där!
På din fråga om var ett sådant mordvapen ligger undangömt: LÅNGT, LÅNGT från huset!

Det är väl ändå katten vad det skall vara svårt att förstå varför jag poängterar med ordet IHÅLIGT gällande mordvapnet.

Det är ihåligheten hos mordvapnet som jag hela tiden velat sätta punkten på till bästa möjliga tänkande om var någonstans inom ett hus man på bästa sätt gömmer undan ett sådant mordvapen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-14, 21:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är väl ändå katten vad det skall vara svårt att förstå varför jag poängterar med ordet IHÅLIGT gällande mordvapnet.

Det är ihåligheten hos mordvapnet som jag hela tiden velat sätta punkten på till bästa möjliga tänkande om var någonstans inom ett hus man på bästa sätt gömmer undan ett sådant mordvapen.

Mvh/ @JokerMannen
Du vet ju inte heller vad mordvapnet är så vad är din poäng med att bedriva din frågesport in absurdum? Säg vad du tror i stället och få det överstökat...

Annars börjar jag snart luta åt nåt annat som också verkar ihåligt.
Citera
2020-04-14, 21:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu har jag läst PWs förhör och kan inte hitta det du skriver om i de förhören iaf.

Var har du läst om det där med Putte?

Citat:
P*eter var singel vid tillfället och Stefan hade nämnt att Lena var skild, Pe*ter uppfattade det att
Stefan antydde att hon var singel och tillgänglig. Pet*er kände inte någon attraktion till Lena
och det blev ingen djupare relation. De pratades vid om de träffades men inget annat.
s. 137
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:12098da118938afde4d6cc846d9aa3ca

Citat:
27/10/2014 18:42
Nu är Stefan på semester i tre veckor och jag var lite bekymrad över vem jag skulle leka med när han
var borta. "Ring Putte" sa Stefan. Putte är en annan kompis till honom som jag träffat på nån gång,
MYCKET ointressant som objekt, fast rätt kul ändå. En kväll förra helgen visste jag att jag skulle vara
själv tog jag sats och hörde av mig till Putte och frågade om han ville med ut och ta en burk. Han
nappade direkt och tog med sig Jocke och vi hade en rätt kul kväll i skogen, flera timmar. Sen sågs vi
lite nästa kväll igen. Ledig på tisdagen och ville ut i skogen. Tog sats och frågade Jocke, han var
väldigt trevlig. Kände inte direkt som att han var ett objekt på riktigt, men tänkte ändå att det skulle
vara ett trevligt sällskap i skogen. Det var det.

s.129
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-14 kl. 22:02.
Citera
2020-04-14, 21:51
Medlem
Sadelstång.
Citera
2020-04-14, 21:53
Medlem
Skibladners avatar
Lyssnar på del 3. Stefan slingerskank! Mumlar och minns det han vill. Mycket som han sagt i tidigare förhör har han nu andra minnen av, eller inget minne alls.

O/T vem f-n hostar i tid och otid?
Senast redigerad av Skibladner 2020-04-14 kl. 22:02.
Citera
2020-04-14, 21:55
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Mvh/ @JokerMannen

Cykelstyret från Stefans cykel.
Citera
2020-04-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du vet ju inte heller vad mordvapnet är så vad är din poäng med att bedriva din frågesport in absurdum? Säg vad du tror i stället och få det överstökat...

Annars börjar jag snart luta åt nåt annat som också verkar ihåligt.

Och du kan heller inte veta om jag vet, vilken typ av mordvapen som användes. Det går faktiskt att komma fram till vissa saker genom den fakta som finns.

Gör ett försök och förklara L*na Wesstr*m:s ena arm vid det då aktuella tillfället när hon upptäcktes bakom bullerplanket ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in