Citat:
Ursprungligen postat av
Betongbaletten
Angående din vetskap i fallet räcker det med att titta i din historik. I den här tråden dundrade du in på dina höga hästar, mästrande med påstådd insyn i utredningen. Du och "din kollega" (a k a "the fourth Mållgan") stegade runt och mätte avstånd.
"Den koreanska kvinnan" blev "Hjärsta-kvinnan", och slutligen "min gode vän Lena". Du hade hennes dagbok i din ägo.
Du visste att berätta att det fanns ett vittne som kunde knyta SD till mordplatsen, "knog-gnuggningen" i bilen handlade om att SD skulle lämna tillbaka LW:s hemnyckel (detaljen att hon hade kodlås missade du), du visste om LW:s skador och beskrev målande hur hon fälldes till knä med grovt våld mot hennes knäskålar (då var det EGT:s basebollträ som användes)...osv osv.
Du tramsar ju bara. Du har ingen jävla aning om att mordvapnet var "2,9 - 3,0 dm långt". Du fiskar, killgissar och ljuger.
Min gissning angående mordvapnet: någon typ av stång som är gömd ute i skogen där den sannolikt aldrig kommer att hittas. SD är inte alls så smart som han tror, men han är ingen dumbom. Han vet hur han ska gömma något så att det inte hittas.
Jag och min kollega har tidigare varit på den då aktuella brottsplatsen bakom bullerplanket.
Jag har också till det ovan sagda vid två olika tillfällen mätt upp gångsträckan strax utanför L*na Wesstr*m:s yttredörr till hennes dåvarande bostadsrätt med start på den anlagda sten-platts-beläggningen och sedan fram och ut på den lilla gångvägen vilken leder förbi ett soprum på vänster sida och fram till Byalagsg*tan ... och sedan via Byalagsg*tan och fram till infarten till Rättarev*gen och stående vid och på Rättarev*gen 9 var det därifrån och sedan vidare över den svagt lutande diagonala slänten och slutligen upp till vänster bakom bullerplanket där L*na Wesstr*m:s avlidna kropp hittades.
Den totala gångsträckan blev 161 meter, vilken sträcka jag också vid några tidigare tillfällen inom tråden skrivit som 160 meter.
Du får svamla så mycket du vill om detta, för vad jag tidigare har gjort kommer du aldrig att kunna ändra på.
Jag har aldrig påstått att det funnits ett vittne som kunnat binda St*fan Davidss*n till brottsplatsen.
De fotografier som jag och min kollega tidigare tog bakom bullerplanket skickades några av dessa bilder till medlemmen @RosaMund, och är du intresserad av vad @Rosamund skrev om detta så var god se och läs vederbörandes inlägg inom tråden.
Mvh/ @JokerMannen