2020-04-14, 22:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Och du kan heller inte veta om jag vet, vilken typ av mordvapen som användes. Det går faktiskt att komma fram till vissa saker genom den fakta som finns.

Gör ett försök och förklara L*na Wesstr*m:s ena arm vid det då aktuella tillfället när hon upptäcktes bakom bullerplanket ?

Mvh/ @JokerMannen
Sluta spamma nu är du snäll
Citera
2020-04-14, 22:20
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Och du kan heller inte veta om jag vet, vilken typ av mordvapen som användes. Det går faktiskt att komma fram till vissa saker genom den fakta som finns.

Gör ett försök och förklara L*na Wesstr*m:s ena arm vid det då aktuella tillfället när hon upptäcktes bakom bullerplanket ?

Mvh/ @JokerMannen

Angående din vetskap i fallet räcker det med att titta i din historik. I den här tråden dundrade du in på dina höga hästar, mästrande med påstådd insyn i utredningen. Du och "din kollega" (a k a "the fourth Mållgan") stegade runt och mätte avstånd.
"Den koreanska kvinnan" blev "Hjärsta-kvinnan", och slutligen "min gode vän Lena". Du hade hennes dagbok i din ägo.
Du visste att berätta att det fanns ett vittne som kunde knyta SD till mordplatsen, "knog-gnuggningen" i bilen handlade om att SD skulle lämna tillbaka LW:s hemnyckel (detaljen att hon hade kodlås missade du), du visste om LW:s skador och beskrev målande hur hon fälldes till knä med grovt våld mot hennes knäskålar (då var det EGT:s basebollträ som användes)...osv osv.

Du tramsar ju bara. Du har ingen jävla aning om att mordvapnet var "2,9 - 3,0 dm långt". Du fiskar, killgissar och ljuger.

Min gissning angående mordvapnet: någon typ av stång som är gömd ute i skogen där den sannolikt aldrig kommer att hittas. SD är inte alls så smart som han tror, men han är ingen dumbom. Han vet hur han ska gömma något så att det inte hittas.
Citera
2020-04-14, 22:21
Medlem
JG. Om du läser här. Det är självklart upp till dig vem du vill vara vän med, men varför ljuger du? Jag blir upprörd å LWs vägnar...

JG i förhör i rättegången
Åkl: Har du varit med och fryst ut LW?
Nej, det hade med LW och mig att göra. Jag tog senare bort blockeringen. Jag öppnade upp för att hon skulle kunna kontakta mig igen.

2018-04-08 messenger mellan LW och FR
LW: Jag mötte honom på en annan FTF, typ tidigt i höstas tror jag. Jag hade FTF:at bortåt Lindbacka, han kom när jag kom ut ur skogen. Märkligt möte.
FR: Hur gick det?
Lena Wesström: Han hälsade och jag blev glad att se honom. Vi bytte några ord och sen frågade jag om jag skulle gå med honom bort till cachen. Han nappade och vi gick ett par hundra meter från vägen. Det regnade och vi småpratade. Inget allvar, men trevligt
LW: Blev sittande en stund i bilen sen. HAN tog inititativ till att ta en gruppis och då gjorde jag också det. "Till loggen" sa han. Jag la min bild i min logg. Tänkte att vi kanske blir vänner igen
LW: Nån dag senare skrev han och bad mig ta bort den, han hade ändrat sig. Sen dess har jag inte hört av honom

2018-04-28 kl. 10:20-10:21 Messenger mellan HD och JG AB165/227
HD: vill ibland berätta för andra i hennes omgivning som jag tycker om hur sjuk hon är.
JG: Jag identiferade det tidigt när DET hände…och sa det till er, all band borde brytas, inkl Touren. Hon skulle bort från alla samtal och grupper.
Citera
2020-04-14, 22:24
Medlem
Zisselas avatar
Hur är det möjligt att SD nu inte minns vad han gjorde på kvällen den 14 maj 2018?

Efter alla upprepade förhör borde det inte fallit i glömska. I stället sa han i rätten att ”det har ni ju talat om för mig”
Citera
2020-04-14, 22:26
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den enda gången han låter något så när normal i rösten, är när han talar sanning. Han svarar ljust och lätt, och lite frågande, på frågor där han måste ljuga. Det är då rösten mer eller mindre skär sig. Vilket är i princip hela tiden. Han "låter" tillbakalutad, lite nonchalant, som om det är halvfåniga frågor han får.

Den killen är förhoppningsvis körd.

Ja han blir riktigt pipig när han svävar iväg.
Citera
2020-04-14, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Sorry, men

6 c § Den som gör intrång i någon annans privatliv genom att sprida
1. bild på eller annan uppgift om någons sexualliv,
2. bild på eller annan uppgift om någons hälsotillstånd,
3. bild på eller annan uppgift om att någon utsatts för ett brott som innefattar ett angrepp mot person, frihet eller frid,
4. bild på någon som befinner sig i en mycket utsatt situation, eller
5. bild på någons helt eller delvis nakna kropp
döms, om spridningen är ägnad att medföra allvarlig skada för den som bilden eller uppgiften rör, för olaga integritetsintrång till böter eller fängelse i högst två år.
Det ska inte dömas till ansvar om gärningen med hänsyn till syftet och övriga omständigheter var försvarlig.
Lag (2017:1136).
6 d § Om brott som avses i 6 c § är grovt, döms för grovt olaga integritetsintrång till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år.
Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningen med hänsyn till bildens eller uppgiftens innehåll eller sättet för eller omfattningen av spridningen var ägnad att medföra mycket allvarlig skada för den som bilden eller uppgiften rör. Lag (2017:1136).

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700

Sorry,
men du citerar angående SPRIDNING.
Att sprida sådana bilder till allmänheten (media, anslagstavlor, massutskick) får man inte.
Hur menar du att SD spridit bilderna han tog med sin egen kamera?
Nu får du redovisa det.
Liksom det är skillnad på att fotografera någon i smyg inne i någons hem etc. och att göra det utanför - från gatan och då personen som fotas är medveten om det,
är det skillnad på att fotografera och att (avsiktligt) sprida det man fotograferat!
Senast redigerad av Moschata 2020-04-14 kl. 22:52.
Citera
2020-04-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Angående din vetskap i fallet räcker det med att titta i din historik. I den här tråden dundrade du in på dina höga hästar, mästrande med påstådd insyn i utredningen. Du och "din kollega" (a k a "the fourth Mållgan") stegade runt och mätte avstånd.
"Den koreanska kvinnan" blev "Hjärsta-kvinnan", och slutligen "min gode vän Lena". Du hade hennes dagbok i din ägo.
Du visste att berätta att det fanns ett vittne som kunde knyta SD till mordplatsen, "knog-gnuggningen" i bilen handlade om att SD skulle lämna tillbaka LW:s hemnyckel (detaljen att hon hade kodlås missade du), du visste om LW:s skador och beskrev målande hur hon fälldes till knä med grovt våld mot hennes knäskålar (då var det EGT:s basebollträ som användes)...osv osv.

Du tramsar ju bara. Du har ingen jävla aning om att mordvapnet var "2,9 - 3,0 dm långt". Du fiskar, killgissar och ljuger.

Min gissning angående mordvapnet: någon typ av stång som är gömd ute i skogen där den sannolikt aldrig kommer att hittas. SD är inte alls så smart som han tror, men han är ingen dumbom. Han vet hur han ska gömma något så att det inte hittas.

Nej SvammelBaletten ... jag har inte L*na Wesstr*m:s dagbok i min ägo och har aldrig haft, däremot sagt så har jag haft tillgång till att ha fått läsa ur L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna privats DAGBOKS-ANTECKNINGAR , det vill säga, inte dagbok ...dessa tidigare skrivna av L*na Wesstr*m med mindre text-stycken på A4-papper och som i sin tur förvarats i en pärm.

Jag kände L*na Wesstr*m som en vän och ingen ting annat.

Gällande L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna dagboks-anteckningar på A4-papper inom en pärm, så finns dessa hos en vän som L*na Wesstr*m hade anförtrott sig till på djupet åt, vilket jag många gånger tidigare deklarerat inom denna tråden, vilket du inte klarat av att ha absorberat.

Angående känskålarna, så kan du ju återknyta dig till det inlägget och se vad jag egentligen skrev där

Mvh/ JokerMannen
Citera
2020-04-14, 22:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Chatt mellan HD och JG.

Je*rry G*ray
Vill du dela med dig av koords till:
1) Cajsa Warg? GC70DT3 (Mathog) 2) Lyssna till Livet? GC6RGMZ (SP)
3) Carlslund WIG? GC70WKB (Putte)
2018-05-09 20:48:44

Je*rry G*ray
Samt koden Frövitors? GC70W8A

Je*rry G*ray
2018-05-09 20:49:41
Eller SP:s GeoTourSwe2 - Lasse-Majas tjuvgömma (GC70PVG)?
Så jag också slipper tänka så mycket på henne och hennes burkar.

2018-05-09 21:39:16

Je*rry G*ray
... och så även SP:s GeoTourSwe2 - Lyssna till Livet GC6RGMZ?
2018-05-09 21 :40

Je*rry G*ray
2018-05-09 22:43:25
Såg att du loggade SP WIG, without me. Precis innan ja. Vill cacha mer med dig! Hör av
dig ju!

Je*rry G*ray
Jag ska käcka snabbt sen dra till Hallsberg för 2 till där.
2018-05-14 20:24:48

Je*rry G*ray
Ändrat mig, drar till GeoTourSwe - Engelbrekts holme.
2018-05-14 20:54:25

Je*rry G*ray
Eller Cajsa Warg GC70DT3 helt enkelt.
2018-05-14 20:56

Ha*nna Davi*dsson
Har tjejerna ....
2018-05-14 21:01

Ha*nna Davi*dsson
Lycka till!

2018-05-14 21:15

s. 236-240

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:c1603c67c29b67e5b0fb8dc43e6b12dc
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-14 kl. 22:58.
Citera
2020-04-14, 22:56
Medlem
landbandys avatar
Orkar inte mer med dessa gissningar ....när det skrivs om hur hennes arm såg ut ut efter mordet så blir jag så ledsen bara..
Senast redigerad av landbandy 2020-04-14 kl. 23:04.
Citera
2020-04-14, 22:57
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
HD måste ha varit fruktansvärt bitter på LW:s idoga prat om att hon och SD skulle bli ett par "på riktigt" !?
Så pass irriterad ,och förgrymmad så att den dagen det stod klart för henne att LW mist livet ,då gladdes hon åt att ÄNTLIGEN ! få logga de burkar hon suktat efter så länge....

(Spekulation)

Kände HD till det vid den tidpunkten?
Citera
2020-04-14, 23:08
Medlem
Kungen & Drottningen av Minnesluckor fick plötsligt ett liv tillsammans när Lena dog. De uppträdde som att de var helt bekymmerfria. Glada i hågen cachade de runt bland träd, stock och sten.
Det var viktigt för H att fusklogga och hon tog sig rätten att kränka Lenas motvilja mot fuskandet väldigt nära i tid efter hon blivit mördad.

Geocachare! Stoppa kränkningen! Se till att anmäla Hannas vanhedrande tilltag till Groundspeak. Eller, adoptera cacherna som H loggade 10 juni och plocka bort hennes logg efter ni kollat loggremsan.
Citera
2020-04-14, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Lyssnar på del 3. Stefan slingerskank! Mumlar och minns det han vill. Mycket som han sagt i tidigare förhör har han nu andra minnen av, eller inget minne alls.

O/T vem f-n hostar i tid och otid?

Är också på del 3, sitter folk och hostar så i rättssalar i coronatider?

Har inte följt detta fallet så noga eftersom tråden bara handlade om geocaching och jag klarade bara inte av att läsa allt om alla loggar och förkortningar. Är därför roligt när man äntligen kan lyssna på rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in