Citat:
Har inte sett några protester direkt... Verkar ha hyllats av absolut majoritet, eller säger du emot det? Som sagt blev jag förvånad över att det inte var mer "dra åt helvete!" Malmös naivitet har jag också skrattat gott åt.Ja asså det blir ju väldigt svårt om man bara ska hänvisa till anekdotisk bevisföring...men merparten av de som ”dyrkar” Zlatan gör ju det för att jävlas med mffarna och alla andra som stör sig på hans intåg. Det är iaf den uppfattning jag har. Sen finns det säkert ett antal yngre supportrar som redan innan sett upp till Zlatan, vilket såklart inte är något uppseendeväckande i sig.
Själv har jag inte haft mycket till övers för vad Zlatan har blivit de senaste åren, men som delägare har han hittills skött sig exemplariskt så det finns absolut ingen anledning att ifrågasätta hans verk här ännu. Det går faktiskt att ha de två åsikterna samtidigt, de krockar inte med varandra.
Övriga exempel som tas upp av mig är för att visa hur svårt det är att vara ”ren” i den moderna fotbollen. dif har också behövt ”dra ner brallorna och gå ner på alla fyra” för verksamhetens bästa.
Sen låter jag mig inte luras. I grund och botten bygger alla argument på att ”Bajen jippofierats/sålt sin själ” på att man är på väg att lämna loserstämpeln och bli en toppklubb på riktigt och att detta är väldigt obekvämt och störande för väldigt många. Då är det mycket lättare att skylla på ”fusk” och att ”man tar genvägar”, ”inte har riktiga fans/fans från Stockholm” istället för att erkänna att det faktiskt är ett gediget och väl uträttat arbete som har tagit oss hit. Lite som att hävda att difs guld ifjol bara berodde på flax och domarhjälp.
Sen får vi se vad effekterna blir av Coronan. Finns ju en överhängande risk att allt vänds upp och ner för väldigt många nu. Men ett sånt fall skulle det vara väldigt hårt att skylla på att Bajen klantat till det, minst sagt...
Själv har jag inte haft mycket till övers för vad Zlatan har blivit de senaste åren, men som delägare har han hittills skött sig exemplariskt så det finns absolut ingen anledning att ifrågasätta hans verk här ännu. Det går faktiskt att ha de två åsikterna samtidigt, de krockar inte med varandra.
Övriga exempel som tas upp av mig är för att visa hur svårt det är att vara ”ren” i den moderna fotbollen. dif har också behövt ”dra ner brallorna och gå ner på alla fyra” för verksamhetens bästa.
Sen låter jag mig inte luras. I grund och botten bygger alla argument på att ”Bajen jippofierats/sålt sin själ” på att man är på väg att lämna loserstämpeln och bli en toppklubb på riktigt och att detta är väldigt obekvämt och störande för väldigt många. Då är det mycket lättare att skylla på ”fusk” och att ”man tar genvägar”, ”inte har riktiga fans/fans från Stockholm” istället för att erkänna att det faktiskt är ett gediget och väl uträttat arbete som har tagit oss hit. Lite som att hävda att difs guld ifjol bara berodde på flax och domarhjälp.
Sen får vi se vad effekterna blir av Coronan. Finns ju en överhängande risk att allt vänds upp och ner för väldigt många nu. Men ett sånt fall skulle det vara väldigt hårt att skylla på att Bajen klantat till det, minst sagt...
Jo visst men det var inte min poäng.
Vi är dock som sagt 100% medlemsägda så något sånt hade aldrig skett hos oss utan medlemmarnas tillstånd. Antagligen inte skett alls då. Visst har alla lag varit inblandade i den moderna fotbollen. Men vi har fortfarande mycket (och mer än er) att säga till om. Det är en hjärtefråga för mig. Vill inte se en allsvenska där de med rikast ägare vinner. Fullt medveten om att så inte är fallet med er då ni är 51% medlemsägda och har egentligen inte massor med Zlatan att göra heller. Som sagt så är det de positiva reaktionerna som förvånar mig.
Klart jag inte vill se er framgångsrika. Säger ju sig självt. Men jag värnar som sagt om allsvenskan. Argumenten grundar sig inte i er potentiella framgång öht. Handlar väldigt lite om det sportsliga, det enda om det sportsliga jag skrev var väl att Zlatan passar in med sin jaget före laget och losermentalitet som varit kring honom senaste åren, att det passar in i bajen. Det är supportrarna jag skriver om när jag skriver om jippo. Det är ju när allt kommer omkring de som verkar gilla det "kommersiella" med dagens hammarby. Så det handlar som sagt inte om det du skriver då jag snackar om fokus på supportrar osv.
Förstår inte vad du menar med sista stycket?
Edit: sen är det klart det är en genväg med att vara 51% medlemsägda men ha andra ägare som "säljer runt" i de resterande 49%. Har vi sett massa exempel på i Tyskland mfl. och nu även i bajen med Zlatan. Sen tror jag han fick det som nån slags lön och inte kommer pumpa in pengar men det är en annan diskussion.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2020-04-14 kl. 12:33.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2020-04-14 kl. 12:33.