2020-04-13, 09:53
Medlem
Tror ni att vi kommer få några tv-sända träningsmatcher? Jag skulle betala för att se typ AIK som det är nu. Då är det illa.
Citera
2020-04-13, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Jag gillar hur resonemangen gick när hammarby tff höll på att gå om hammarby if fotboll för ett par år sedan, är inte haif fotboll en sammanslagning av johanneshovs if?

Jag gillar hur hammarbys "alla komme från söder" definition växlat från södermalm till söder om södermalm och numera även södra sverige
Vi slogs ihop med Johanneshov i början av 1900-talet pga brist på fotbollsplaner i Stockholm och att det var i stort sett ett krav för att överleva, inget som gjordes för att bli framgångsrikare.
Lite skillnad på en sån sammanslagning tre år efter att sektionen bildats och difs diverse övertagningar av klubbar, don't you think?

Trevlig tolkning av ramsan. Helt fel tolkning men du får tolka den hur du vill.
Citera
2020-04-13, 11:02
Moderator
vfs avatar
Zlatan tränar med Bajen idag igen, kan man ta reda på vilken förening en spelare är registrerad för?
Citera
2020-04-13, 11:20
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Zlatan tränar med Bajen idag igen, kan man ta reda på vilken förening en spelare är registrerad för?
Ja, du loggar in på https://fogis.se/fogis/licenser-och-overgangar/

Zlatan är registrerad för AC Milan. En svensk klubb kan inte registrera en spelare som har ett proffsavtal med en annan klubb.
Citera
2020-04-13, 11:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Zlatan har kontrakt till den 30.06.20 med option på 1 år. Det ser inte ut som om Milan utnyttjar det. Vad Z tycker vet väl bara Riola.
Citera
2020-04-13, 13:28
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Antar att det är mig du menar Stone Roses. Jag noterar bristfällig argumentation från din sida och synar den bluff du är. Det kan alla se. Du är intellektuellt ohederlig.

”Magkänsla är det inte [...] några av mina bästa vänner som är bajare och alltid är schyssta i diskussioner kring fotboll har själva sagt att det är massa bönder och att det stör dem.

Det ovan är ju ett typexempel på anekdotisk bevisföring

Det där är ju vanligt återkommande, helt sjukt hur ofta djurgårdare har ett gäng hardcore bajenpolare som alltid håller med dom om deras åsikter om bajen.

Älskar dessutom att man fortsätter envisas med myten om att man minsann byggt en egen arena om det inte var för politikerna.
Citera
2020-04-13, 14:20
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det där är ju vanligt återkommande, helt sjukt hur ofta djurgårdare har ett gäng hardcore bajenpolare som alltid håller med dom om deras åsikter om bajen.

Älskar dessutom att man fortsätter envisas med myten om att man minsann byggt en egen arena om det inte var för politikerna.

Ännu mer fascinerande att gårdare generellt verkar ha fler bajenvänner än gårdarvänner...om vi nu fortsätter på temat anekdotisk bevisföring

Ser att Petter Andersson har ett nära samarbete med Markus Rosenberg. Är det nästa MFF-legendar vi plockar in mån tro?
Citera
2020-04-13, 14:27
Medlem
Hoppas zlatte börjar lira i bajen. Han är väl snart 40 och har ju inte direkt färgat i Milan i vinter. Ett coronauppehåll senare lär han inte vara bättre.

Går ju inte att bänka honom heller för då kommer han börja bråka som den rosengård-blatte han är. Signa honom tack!
Senast redigerad av Adde1234 2020-04-13 kl. 14:31.
Citera
2020-04-13, 14:32
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Hoppas zlatte börjar lira i bajen. Han är väl snart 40 och har ju inte direkt färgat i Milan i vinter. Ett coronauppehåll senare lär han inte vara bättre.

Hoppas han kommer läsa alla kommentarer här inne och på sociala medier. En uppretad Zlatan brukar innebära problem för motståndarna. Härligt resonemang också att han inte lär färga i Allsvenskan pga att han inte färgat i Serie A

En Zlatan som går in i säsongen med inställningen att vinna serien för att täppa igen truten på mffare...det kan bli, ehm, intressant...
Senast redigerad av simonvp 2020-04-13 kl. 14:37.
Citera
2020-04-13, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Hoppas han kommer läsa alla kommentarer här inne och på sociala medier. En uppretad Zlatan brukar innebära problem för motståndarna. Härligt resonemang också att han inte lär färga i Allsvenskan pga att han inte färgat i Serie A

En Zlatan som går in i säsongen med inställningen att vinna serien för att täppa igen truten på mffare...det kan bli, ehm, intressant...

Har sett en del matcher och han bidrar inget i spelet utan står mest på topp och gnäller.

Han kommer vara ännu sämre efter uppehållet, ännu segare och långsammare. Konstgräs på det också. Jag hade passat om jag vore Jesper Jansson. Men kanske blir svårt då han är delägare.

Går väldigt fort i den åldern.
Citera
2020-04-13, 14:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Går ju inte att bänka honom heller för då kommer han börja bråka som den rosengård-blatte han är. Signa honom tack!
Haha. Fruktansvärt låg nivå. Slipa på dina argument! Zlatan skulle gå in i vilket allsvenskt lag som helst. Tror du te.x. Emir Kujovic skulle bänka honom?
Citera
2020-04-13, 15:12
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Har sett en del matcher och han bidrar inget i spelet utan står mest på topp och gnäller.

Han kommer vara ännu sämre efter uppehållet, ännu segare och långsammare. Konstgräs på det också. Jag hade passat om jag vore Jesper Jansson. Men kanske blir svårt då han är delägare.

Går väldigt fort i den åldern.

Så har det säkert varit. Jag väljer dock att tro att det blir lättare att bidra och synas mot Varberg, Mjällby och FFF än mot Sampdoria, Genoa och Lecce. Detta i ett lag som haft 18-1-1 på sina 20 senaste matcher.

Men visst, åldern talar emot och talangen finns nog inte kvar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in