2020-08-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Du har som sagt en poäng, men jag tycker att häcken har motiverat sitt agerande bra på sin hemsida. För det första visste de inte att fem (!) startspelare skulle vara aktuella, för det andra så hade de redan invändningar, för det tredje så har de kommit med förslag på lösningar. Hade DIF varit sportsliga gentlemän här så hade de försökt ordna detta, men det gör de inte. För att de är osportsliga fegisar. Jag är helt övertygad om att skuggan skulle falla på DIF om häcken behåller sina spelare.

Ja, deras motivering är bitvis bra. Bitvis mindre bra. Jag tycker inte att det håller att i två omgångar acceptera att man tummar lite på reglerna för att någon vecka senare inse att det här kanske inte blev så bra och då börja klaga. Har man godkänt ett upplägg får man stå för det.

Jag kan acceptera att Häcken inte visste att två startspelare (?) inte skulle finnas tillgängliga. Men Irandust och den finska spelaren visste de om, plus att de måste varit medvetna om problemet när de tog in Dahlberg.

Du verkar ha svårt att förstå, det är inte möjligt att ordna ett annat datum? Det finns inga andra dagar att spela den här matchen på givet att förbundet inte vill skjuta fram alla matcher en vecka. Inte mig emot, men det är inget Djurgården kan bestämma.

Vi får nog enas om att vi är oense vem som skulle få skiten ifall inte Häcken skickade sina killar till landslaget, men nu verkar det som att de kan medverka vid matchen, om än inte i optimalt sportsligt skick.
Citera
2020-08-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Hur ska man kunna veta att du är ironisk?

Snarare du som måste vara tydligare nästa gång.

Är ju andra tidigare som inte heller har uppfattat det såg jag nu så du måste nog öva på att uttrycka dig tydligare.
Ja, nästa gång jag uttrycker ironi i text så ska jag ha med en disclaimer så att det framgår att det är ironi.

Disclaimer: Det här inlägget är ironi.
Citera
2020-08-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Ja, deras motivering är bitvis bra. Bitvis mindre bra. Jag tycker inte att det håller att i två omgångar acceptera att man tummar lite på reglerna för att någon vecka senare inse att det här kanske inte blev så bra och då börja klaga. Har man godkänt ett upplägg får man stå för det.

Jag kan acceptera att Häcken inte visste att två startspelare (?) inte skulle finnas tillgängliga. Men Irandust och den finska spelaren visste de om, plus att de måste varit medvetna om problemet när de tog in Dahlberg.

Du verkar ha svårt att förstå, det är inte möjligt att ordna ett annat datum? Det finns inga andra dagar att spela den här matchen på givet att förbundet inte vill skjuta fram alla matcher en vecka. Inte mig emot, men det är inget Djurgården kan bestämma.

Vi får nog enas om att vi är oense vem som skulle få skiten ifall inte Häcken skickade sina killar till landslaget, men nu verkar det som att de kan medverka vid matchen, om än inte i optimalt sportsligt skick.

Nu är jag inte för en sådan lösning men visst finns det luckor i schemat senare där man kan stoppa in en hängmatch, vi spelar ju inte två matcher i veckan hela vägen. Bara att titta på schemat så ser du.
Citera
2020-08-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Ja, nästa gång jag uttrycker ironi i text så ska jag ha med en disclaimer så att det framgår att det är ironi.

Disclaimer: Det här inlägget är ironi.

Absolut inte, men du behöver inte dumförklara en för att man inte fattar att du är ironisk när det inte är särskilt tydligt. Inte särskilt trevligt.
Senast redigerad av Adde1234 2020-08-28 kl. 20:39.
Citera
2020-08-28, 20:40
Medlem
Citat:
Nu är jag inte för en sådan lösning men visst finns det luckor i schemat senare där man kan stoppa in en hängmatch, vi spelar ju inte två matcher i veckan hela vägen. Bara att titta på schemat så ser du.

Citat:
Absolut inte, men du behöver inte dumförklara en för att man inte fattar att du är ironisk när det inte är särskilt tydligt.
Det är landslagsuppehåll eller europa-datum varje tis-tors hela vägen fram till 10 december. Eftersom vi inte vet hur det går i europa så kan man inte riskera att ha den hängmatchen kvar, då den inte kommer kunna spelas förrän 13-14 december. Om något svenskt lag går till gruppspel i år så kommer de spela två matcher varje vecka fram till 10 december.

Du har rätt, det blev lite för mycket. Ber om ursäkt, ska vara tydligare nästa gång!
Citera
2020-08-28, 20:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Olsson är en av dom mest patetiska spelarna som figurerat i allsvenskan

https://www.youtube.com/watch?v=Buls0bdxZtc

https://www.youtube.com/watch?v=0sCBU5L_Tuc

Lägg märke till att det är "MFF-domaren" Ekberg som snor ett mål från oss. Du har rätt om Jonas.
Citera
2020-08-28, 21:57
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Än så länge är det bara han som har bekräftats smittad, åtminstone enligt den info jag sett.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/xP1dBp/flera-coronafall-i-helsingborg

Allsvenskan avbryts? Eller är det garanterad nedflyttning för Heif nu?
Citera
2020-08-28, 22:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Tycker ändå den Bajare som pulvriserade Norge (äckliga jävla småsvennar) förtjänar cred

https://mobile.twitter.com/thymanyouknow/status/1299292013741903877?s=21&fbclid=IwAR2U42G9zlz8g4IH cE6Q05CMJNUFqYVTsaXn_3Q3HmbY6s-MzQNwMS_1Qes
Citera
2020-08-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tycker ändå den Bajare som pulvriserade Norge (äckliga jävla småsvennar) förtjänar cred

https://mobile.twitter.com/thymanyouknow/status/1299292013741903877?s=21&fbclid=IwAR2U42G9zlz8g4IH cE6Q05CMJNUFqYVTsaXn_3Q3HmbY6s-MzQNwMS_1Qes

Vet inte vem som är löjligast. Han som skrev tweeten (sorgligt beteende) eller journalisten som ställde frågan.
Citera
2020-08-28, 22:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Vet inte vem som är löjligast. Han som skrev tweeten (sorgligt beteende) eller journalisten som ställde frågan.
Jag väljer att läsa in humorn, eftersom reaktionen är så extremt överdriven. Är det en genuin reaktion utan medveten humoristisk underton (kanske mest troligt, haha) är det sorgligt beteende indeed
Citera
2020-08-28, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Du har som sagt en poäng, men jag tycker att häcken har motiverat sitt agerande bra på sin hemsida. För det första visste de inte att fem (!) startspelare skulle vara aktuella, för det andra så hade de redan invändningar, för det tredje så har de kommit med förslag på lösningar. Hade DIF varit sportsliga gentlemän här så hade de försökt ordna detta, men det gör de inte. För att de är osportsliga fegisar. Jag är helt övertygad om att skuggan skulle falla på DIF om häcken behåller sina spelare.

Det är möjligt att MFF hade agerat likadant som Häcken, men det hade jag som supporter _aldrig_ stått bakom och jag hade försökt få klubben att ändra sitt beslut.

Det ÄR ju fett osportsligt att vägra försöka hitta en lösning när en motståndare har fått fem spelare frånvarande på grund av landslagsspel. Det är ju häpnadsväckande uselt av DIF ju mer jag tänker på det.

Nu verkar ju karma komma direkt och DIF får ändå boka om en match på grund av Heifs coronakaos. I normala fall hade jag tyckt att det är fel att flytta den matchen, men nu kan ni fan gott ha det.
Det är jag helt övertygad om att du inte hade tyckt. Nu kommer Häcken vägra släppa sina spelare i vilket fall som helst, (förståeligt) så nu är det ju verkligen en ickefråga.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det är inte den bästa truppen på länge. Det är den bästa truppen vi haft någonsin. 5 ordinarie spelare borta,långtidsskada på Youseff och Gustaf Nilsson utlånad. Det är ytterst få lag som hade kunnat ställa ett slagfärdigt lag på banan med ett sådant manfall, skulle vilja se DIF:s uppställning i ett liknande scenario. Om dom hade tillräckligt bra spelare för att skicka till landslag vill säga.
Truppen ni hade det året ni kom tvåa och nästan tog guld var väl klart bättre? Med ghananen(?) som vann skytteligan.
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nu sitter väl alla DIF:are och hoppas på att det skall bli någon typ av vinst på walk over i helgen?
Absolut inte. Det finns nog ingen djurgårdare som tycker att den matchen inte ska spelas. Särskilt inte någon som har utövat en idrott själv i organiserad form. En vinst i en match som inte spelas är verkligen inte en vinst man vill ha. Tar hellre en torsk i en riktig match än en skrivbordsvinst, även om det så vore ett derby. Sen om matchen mot HIF skjutas upp eller inte är väl upp till förbundet att avgöra. Men om den nu gör det så utgår jag ifrån att det kommer gälla alla lag/matcher med eventuella coronafall i truppen framöver.

Det är mer MFF:s melodi att kräva skrivbordssegrar.
Senast redigerad av Geigerzehler 2020-08-28 kl. 22:49.
Citera
2020-08-29, 05:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Det är jag helt övertygad om att du inte hade tyckt. Nu kommer Häcken vägra släppa sina spelare i vilket fall som helst, (förståeligt) så nu är det ju verkligen en ickefråga.

Truppen ni hade det året ni kom tvåa och nästan tog guld var väl klart bättre? Med ghananen(?) som vann skytteligan.
Absolut inte. Det finns nog ingen djurgårdare som tycker att den matchen inte ska spelas. Särskilt inte någon som har utövat en idrott själv i organiserad form. En vinst i en match som inte spelas är verkligen inte en vinst man vill ha. Tar hellre en torsk i en riktig match än en skrivbordsvinst, även om det så vore ett derby. Sen om matchen mot HIF skjutas upp eller inte är väl upp till förbundet att avgöra. Men om den nu gör det så utgår jag ifrån att det kommer gälla alla lag/matcher med eventuella coronafall i truppen framöver.

Det är mer MFF:s melodi att kräva skrivbordssegrar.

Offensivt något bättre, defensivt mycket sämre.

Arkivuo var visserligen löjligt bra som vänsterback i början men resten av backlinjen bestod alltså av.

Frölund (Marek) högerback i slutet på sin karriär, var fruktansvärt seg.

På mittbacken hade vi Östberg på vårsäsongen som var våran försvarsgeneral men släpptes helt oförståeligt till DIF.

Hela hösten var Ali-Khan och Wahlström mittbackar, Tom Söderberg fick vikariera ibland men fick oftast täcka upp för skadebenägen Arkivuo.

Men smaka på denna backlinjen.

Frölund....Ali-Khan...Wahlström.. Arkivuo....

Katastrof!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in