Citat:
Ja, deras motivering är bitvis bra. Bitvis mindre bra. Jag tycker inte att det håller att i två omgångar acceptera att man tummar lite på reglerna för att någon vecka senare inse att det här kanske inte blev så bra och då börja klaga. Har man godkänt ett upplägg får man stå för det.Du har som sagt en poäng, men jag tycker att häcken har motiverat sitt agerande bra på sin hemsida. För det första visste de inte att fem (!) startspelare skulle vara aktuella, för det andra så hade de redan invändningar, för det tredje så har de kommit med förslag på lösningar. Hade DIF varit sportsliga gentlemän här så hade de försökt ordna detta, men det gör de inte. För att de är osportsliga fegisar. Jag är helt övertygad om att skuggan skulle falla på DIF om häcken behåller sina spelare.
Jag kan acceptera att Häcken inte visste att två startspelare (?) inte skulle finnas tillgängliga. Men Irandust och den finska spelaren visste de om, plus att de måste varit medvetna om problemet när de tog in Dahlberg.
Du verkar ha svårt att förstå, det är inte möjligt att ordna ett annat datum? Det finns inga andra dagar att spela den här matchen på givet att förbundet inte vill skjuta fram alla matcher en vecka. Inte mig emot, men det är inget Djurgården kan bestämma.
Vi får nog enas om att vi är oense vem som skulle få skiten ifall inte Häcken skickade sina killar till landslaget, men nu verkar det som att de kan medverka vid matchen, om än inte i optimalt sportsligt skick.

Ekberg som snor ett mål från oss. Du har rätt om Jonas.