Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Så fruktansvärt roligt, folk förstår inte detta (eller låtsas att inte förstå - för att det blir för jobbigt värdegrundsmässigt om man erkänner hur det ligger till).
Sverige stänger inte ned för att Sverige inte har råd att stänga ned pg.a den totalt ansvarslösa invandringspolitiken man har fört. Man är beroende av arbetare och skattebetalare för att ens komma i närheten av att kunna försörja invandringspolitiken man fört. Ni kan väl inte på riktigt tro (ni som är över 12 år gamla dvs) att detta skulle vara en uttänkt strategi från myndigheten - att inte stänga ner?
Därför är Sverige det enda landet i princip som inte stänger ned, inte för att vi skulle vara speciellt "smarta" och veta något som inga andra länder vet.
Det är så himla gulligt med barn här i tråden som tror att det är alarmistiskt att stänga ned/gå i lockdown, eller tycker att sverige agerar helt rätt, att tegnell vet vad han sysslar med osv.
Regeringen har liksom målat in sig i ett hörn med invandringspolitiken och ekonomin, även om detta skulle kosta hundratusentals svenska liv så är det något som måste offras p.ga invandringspolitiken som förts, annars har man inte råd med den och då kraschar allt ännu mer.
Jag fnittrar som en skolflicka när jag läser kommentarer här inne om hur bra det är att man inte stänger ner landet/går i lockdown, och deras resonemang kring varför man inte gör det eller kring varför det vore en dålig idé.
Det handlar liksom inte om att det är en "strategi som Sverige har valt" utan för att det helt enkelt är det enda alternativet - på grund av förd invandringspolitik så man har helt enkelt inte råd att stänga ner någonting, då blir det total krash, andra länder har inte varit lika sjuka i huvudet som Sverige gällande det, så dom kan rädda sin befolkning.
Nu kommer ju allt fler forskare fram och totalsågar hela "strategin" också. Varför denna "strategi" används är det såklart ingen som vågar yttra sig om i media - av uppenbara skäl.
… [ Visa mindre ]
Citat:
Ursprungligen postat av
Trenmacka
Ja det rimligaste är att Sverige inte har råd med en nedstängning.
Väldigt konstigt att gå emot resten av världen, hela världen gör på samma sätt bara Sverige som sticker ut, även om man inte vet vad som är rätt eller fel att göra i detta läge vilket Sverige säger så ser det inte bra ut när hela världen gör på ett sätt och lilla Sverige gör på ett helt annat.
Tänker man på det så är det enda rimliga att Sverige inte har råd.
Sen kan vi lägga till att många andra länder har gett ut en extra corona peng till alla, 600 dollar i USA tror jag det var och i Holland där jag har släktingar så får dom 2000 kr extra i månaden som corona bidrag, många länder som är fattigare än Sverige har stängt ner helt och betalar fortfarande ut full lön till folk.
Fan tillomed Turkiet skickar ut gratis masker till folket.
Sverige har inte gett ett skit till folket, inte ens dom i sjukvården som sliter ihjäl sig får ett öre.
Syrgas till det hostande folket!