Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
De påstår att mina inlägg är »mästrande« uttrycker det som en egen härskarteknik för att de inte har svar på de argument jag lägger fram. Jag är inte mästarende. Jag är rak och ifrågasättande. Att du sedan väljer att tolka »inte representativ« som om jag skrev att du »inte får« är också en mästrande från din sida. Det är att sätta dig som offer.
Du får svara, men ditt svar på det jag frågade om var också det »mästrande«. Jag uttryckte full förståelse för hur tufft det skulle vara om - en person har jobbat hela sitt liv och sparat ihop till något som ska sätta guldkant på tillvaron som pensionär (eftersom pensionen är väldigt låg jämfört med förvärvsinkomst) - och detta sedan i en ekonomisk kollaps försvinner.
Ditt mästrande och insinuanta svar var då: hellre det än att jobba i hela sitt liv och betala skatt och sluta på ett äldreboende med en morfinspruta istället för vård...
Den som förlorar sitt kapital i det jag skrev som exempel lär aldrig komma till det du beskriver och det finns inga belägg för att det är så på ett äldreboende som du påstår.
Ehh.. mitt svar att det är värre att dö än att förlora pengar... Hur du kan få det till mästrande är bara extremt märkligt.
Jag uppfattade visst att det du skrev: "du är inte representativ att svara", som ett sätt att tysta mig. Att jag är inte värd att få ha en åsikt. Det var dessutom hånfullt personangrepp att skriva "Du har väl inte ens jobbat en tredjedel av ett arbetsliv". När du inte ens vet ett dugg om mig. En sådan kommentar är väldigt låg debattnivå och en härskarteknik om något. Det är ju definitionen av att förminska en annan person..
Inte ens när flera säger till dig att dina inlägg är mästrande, så tar du till dig.
Har sett dig svara väldigt otrevligt till många. Så jag kommer inte svara mer på dina inlägg och finns det ngn ignorefunktion så kommer jag att använda den. Som jag sa vill jag bara prata om Corona och inte OT eller höra personangrepp osv. Hejdå.