2020-04-14, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrophonix
Invandringspolitiken? Vad pratar du om ens? Finns andra trådar för OT dravel som detta.

Riktlinjer:
Ämnet diskuteras nu i en rad forumdelar.

- Inlägg som rör myndigheternas hantering och den politiska hanteringen kan tas i (FB) Politik: inrikes

Nu vart det väldigt jobbigt för dig, eller hur?
Citera
2020-04-14, 13:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Allt i DN gällande pandemin måste tagas med en rejäl skopa salt. Till varje pris vill man att västvärlden skall stänga ner, med börskrasch som följd. Vid varje tidigare global nergång har judiska affärsbanker och investeringsbolag förhöjt sitt grepp över marknadsekonomin med 11%-18%. Undra på att Bonnierägda DN`s judiske chefredaktör blev fullkomligt galen när FHM vägrade att sätta Sverige i lockdown. Nu har han fått ihop ett gäng med skiftande kompetenser att förorda nedstängning av samhället med realisation på svenska företag som en följd av panikstämning på börsen. Låt honom för fan inte lyckas!

Det är fascinerande att detta undgår så många såkallade nationalister. En lockdown med ekonomisk nedgång som följd kommer att leda till ökad makt för globalister, en svagare medelklass, och ett större grepp av bankväsendet på samhället. En välmående medelklass som är fri att röra på sig mellan länders gränser är globalisters värsta mardröm.
Citera
2020-04-14, 13:16
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hur fan kan så många på Flashback av alla ställen sitta och torr runka till att Regeringen ska sätta folk i karantän? Helvete heller att sossar ska förbjuda mig min frihet till att röra mig fritt som jag vill i mitt land. Även om jag självmant har satt mig i isolering från omvärlden så vill jag fan inte att staten ska förbjuda mig min frihet.

Idioti

Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta när jag läser detta. Fullständigt Insiktslöst, helt onyanserat och totalt korkat. Don't call us. We'll call you.
Citera
2020-04-14, 13:16
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
Ditt 'intryck' av artikeln är fullkomligt irrelevant och tillför inget till diskussionen runt den. Visa istället på vad dessa 'fackkrestar' säger då?

Om du tycker att mitt inlägg är irrelevant varför kommenterar du det i så fall?

Det är inte min sak att redogöra för vad diverse forskare tycker men om man publicerar en debattartikel med ett antal undertecknare som använder sina titlar för att ge tyngd åt artikeln så är det värt att notera att det är ett begränsat antal undertecknare som är forskningskompetenta på det saken handlar om. Man har haft så uppenbara problem så att man varit tvungen att ta med en tandläkare
Citera
2020-04-14, 13:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta när jag läser detta. Fullständigt Insiktslöst, helt onyanserat och totalt korkat. Don't call us. We'll call you.

Du kan börja med att besvara hans inlägg, som är fullkomligt legitimt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det är fascinerande att detta undgår så många såkallade nationalister. En lockdown med ekonomisk nedgång som följd kommer att leda till ökad makt för globalister, en svagare medelklass, och ett större grepp av bankväsendet på samhället. En välmående medelklass som är fri att röra på sig mellan länders gränser är globalisters värsta mardröm.

Det spelar ingen som helst roll vem, vad eller vilka som skulle få "ökad makt" av den uppenbart absolut, överlägset bästa strategin att bekämpa viruset på, som alla andra länder följer - förutom sverige. Helt enkelt för att Sverige inte har råd att stänga ner något p.ga invandringspolitiken man har fört. Hur ska man ha råd att försöja med bidrag när allt är nedstängt? Det går inte, man har inte ens råd med det i dagsläget när folk jobbar och det inte är nedstängt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
C19 visar redan +25 döda
https://c19.se/
brukar vara runt +4 vid den här tiden på dagen.

Och än har inte Stockholm eller Sörmland rapporterat.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hur fan kan så många på Flashback av alla ställen sitta och torr runka till att Regeringen ska sätta folk i karantän? Helvete heller att sossar ska förbjuda mig min frihet till att röra mig fritt som jag vill i mitt land. Även om jag självmant har satt mig i isolering från omvärlden så vill jag fan inte att staten ska förbjuda mig min frihet.

Idioti

Är du spaggekommunist? Svenska folket behöver strikta linjer att följa då deras arrogans likt din annars resulterar att de gör som de vill utan hänsyn till andra pga sin egoism.
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Om man extrapolerar från de som redan rapporterat och jämför med hur många döda de har innan kommer totalrapporten hamna på c:a 185 döda idag, tycker det låter lite lågt men vi får se.
https://c19.se/
Citera
2020-04-14, 13:18
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Jag håller med, vad jag förstått det som handlar hela biten om just resurser. Det är i sig ingen ursäkt men jag fattar heller inte riktigt varför vi inte jobbar i framkant här. Visst att vi behöver tillförlitliga tester men det är en fråga som behöver aktivt prioriteras. Ett scenario där vi aktivt kan testa för både viruset samt antikroppar ger oss en enorm möjlighet att komma tillbaka till en "normal" nivå.
Med tanke på vilka resurser som läggs på detta så låter brist på resurser för testning låter som ett tunt argument. Vi har massor med laboratorium i världsklass i Sverige. Vi har även läkemedels produktion och borde kunna skapa dessa tester i stor skala helt inom Sverige.

Nästa sak är att media inte ifrågasätter bristen på testande. De ifrågasätter bara bristen på nedstängningarna. Som om man inbillar sig att en stor kris behöver en lösning som är jobbig för allmänheten.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Du har förmodligen inte arbetat inom offentlig förvaltning. Du blir hårt straffad där om du är illojal mot organisationen, eller staten.

Så du menar att om man som cancerforskare eller odontolog kritiserar något som man inte är forskningskompetent på så straffas man mindre om man vet något om det man kritiserar
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Herregud.
Att man på fb på fullt allvar använder Kuba. Den kommunistiska diktaturen vara djurhållning bär ansvaret för detta som intäkt för den egna åsikten säger en hel del om desperationen.
....och där tog argumenten slut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in