2020-04-13, 23:02
Bannlyst
Enl min mäklare så är läget okey fortfarande, här finns ett stort behov av lägenheter, så vi får se hur det går, vi skall ha visning snart...
Kan återkomma med hur det gick.
Citera
2020-04-13, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Enl min mäklare så är läget okey fortfarande, här finns ett stort behov av lägenheter, så vi får se hur det går, vi skall ha visning snart...
Kan återkomma med hur det gick.

Spelar mindre roll hur stort behov det finns om det inte finns pengar eller vilja att betala. Mäklare är sällan en bra kunskapskälla i detta heller. Lycka till dock.
Citera
2020-04-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Spelar mindre roll hur stort behov det finns om det inte finns pengar eller vilja att betala. Mäklare är sällan en bra kunskapskälla i detta heller. Lycka till dock.

Finns dock så många okunniga så skulle inte förvåna om han får bra betalt. Någon tomte som yrar om hyperinflation måste binda sitt kapital fort.

Gäller att sälja så för som möjligt dock. För varje dag som går så blir de okunniga köparna färre och färre.
Citera
2020-04-14, 00:40
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Krasch tror jag inte på i den närmsta framtiden, men det kommer bli tuffare tider framöver och priserna kommer inte att öka och kanske t.om. droppa lite fram till hösten, sedan blir det nog som vanligt igen.

Ja! Det tror jag också🤔

Jag vill också tro att det är sant🤗
Citera
2020-04-14, 01:04
Medlem
Finns en bostadsrätt i vilhemina för 70k. För den som vill flytta dit.
Citera
2020-04-14, 04:50
Medlem
Hörni. I två månader har jag haft en bevakning på Hemnet av BR under 2.25 miljoner. Denna vecka har det plötsligt kommit in massor med 2or bland sökresultatent, vilket det aldrig gjort förut.

Kvadratmeterpriserna är som ni förstår låga, ner mot 35k per m2 i förorterna. Känns som det gått ner en hel del?
Citera
2020-04-14, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
privatuthyrning i Stockholm kommer aldrig att påverkas. bostadsutbudet är kanske en tiotusendel av efterfrågan, och du kan i princip "alltid" hyra ut en del av din privatbostad för mer än du själv betalar. marknadspris sörru.
Men nu under corona tider finna inte så många jobb så då borde det finnas gott om rum?
I Stockholm!
Citera
2020-04-14, 05:54
Medlem
En stark och indirekt påverkan på den nedåtgående prisspiralen blir när WT och migranterna börjar få råd att köpa på bättre adresser. Då är det kört. Om ett par månader med permittentlöner gissar jag. Väljer några större länders riksbanker dessutom att börja höja räntan så är det ett faktum. Det kommer gå fortare än vi förstår...
Citera
2020-04-14, 05:55
Medlem
Här har det droppat -10% era jävlar

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-1rum-hokarangen-stockholms-kommun-russinvagen-5-7-16629295
Citera
2020-04-14, 09:37
Bannlyst
Kan man tänka sig att priserna när Stockholm sjunker. Priserna i typ Västerås, Nyköping Södertälje, Uppsala stiger efter Coronan. Det har visats sig att det går alldeles utmärkt att vara anställd I Stockholm och jobba hemma 20 av 22 dagar i månaden ?
Citera
2020-04-14, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
Här har det droppat -10% era jävlar

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-1rum-hokarangen-stockholms-kommun-russinvagen-5-7-16629295

Det där med planerad inflyttning är inte så populärt längre verkae det som
Jaja sjunker den 50 procent till så köper jag den som extra bostad att hyra ut
Citera
2020-04-14, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Det där med planerad inflyttning är inte så populärt längre verkae det som
Jaja sjunker den 50 procent till så köper jag den som extra bostad att hyra ut
Intressant att det är en nyproduktion som priset sänks på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in