2020-04-11, 23:37
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
https://mobile.twitter.com/MrMadhawk/status/1248240340739522560

Fake news!

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/zGJeOv/tunga-tapp-for-farjestad

Men blir nog färre svenskar i KHL/NLA och löneläget blir nog annorlunda kommande säsonger.
Citera
2020-04-11, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Fake news!

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/zGJeOv/tunga-tapp-for-farjestad

Men blir nog färre svenskar i KHL/NLA och löneläget blir nog annorlunda kommande säsonger.
Ja exakt, tror att marknaden där för Lilja kan vara ganska sval efter hans hattiga säsong i USA. Hoppas ju i smyg att Hultström inte kommer iväg, även om man för hans skull vill att det går bra. Känner mig inte trygg med Simon Johansson som Go-To Back i PP och marknaden är alltid snål med den typen av back.
Senast redigerad av Zorrkan 2020-04-11 kl. 23:58.
Citera
2020-04-12, 00:24
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ja exakt, tror att marknaden där för Lilja kan vara ganska sval efter hans hattiga säsong i USA. Hoppas ju i smyg att Hultström inte kommer iväg, även om man för hans skull vill att det går bra. Känner mig inte trygg med Simon Johansson som Go-To Back i PP och marknaden är alltid snål med den typen av back.

Högström och Lill-Tjomme kan funka men givetvis är Hultström och även Alsing jätteavbräck. Har vi råd och i normala förhållanden skulle en back till komma men nu tror jag man satsar på Dick och Bulan först och sen får man se om det finns nåt kvar i budgeten sen.
Citera
2020-04-12, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Undrar hur många Oskarshamnfans det sitter i Svenska hockeyförbundet?

0 skulle vara min gissning.
Citera
2020-04-13, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Högström och Lill-Tjomme kan funka men givetvis är Hultström och även Alsing jätteavbräck. Har vi råd och i normala förhållanden skulle en back till komma men nu tror jag man satsar på Dick och Bulan först och sen får man se om det finns nåt kvar i budgeten sen.
Hörde något om att Jocke var ganska het på Philip Holm inför nästa säsong innan pandemin drog igång på allvar och allt blev på standby. Det lilla som talar för är väl säkerheten här och någon sorts hemlängtan, pengarna ligger definitivt inte i den här delen av Europa nu när det blivit som det blivit. Jag ser dock hellre att man plockar hem Dick och Bulan som prio uno. Manne samt en duktig back är sekundärt. Dock om jag kollar på dagens trupp så ser jag väl egentligen fyra st som bär på ganska saftiga löner och dessa är Josefson, Basse, Högström och Svedberg.
Citera
2020-04-13, 13:16
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Hörde något om att Jocke var ganska het på Philip Holm inför nästa säsong innan pandemin drog igång på allvar och allt blev på standby. Det lilla som talar för är väl säkerheten här och någon sorts hemlängtan, pengarna ligger definitivt inte i den här delen av Europa nu när det blivit som det blivit. Jag ser dock hellre att man plockar hem Dick och Bulan som prio uno. Manne samt en duktig back är sekundärt. Dock om jag kollar på dagens trupp så ser jag väl egentligen fyra st som bär på ganska saftiga löner och dessa är Josefson, Basse, Högström och Svedberg.

Också hört om Holm. Men svårt att veta hur det blir just nu. Jocke är mycket noga med ekonomin och vi har väl gjort plusresultat varje säsong sen han kom. Låg även på typ nollresultat denna säsong trots dyra undersäsongvärvningar som Dick och Rämö, ett sjunkande publiksnitt och instält slutspel. Han kommer inte ta några onödiga risker denna silly. Men man hoppas verkligen satsningen mot guld nummer 17 kan fortsätta.
Citera
2020-04-13, 20:51
Medlem
Tvonds avatar
Emil Forslund till Lakers alltså är det slut i den kommunala skattkistan må tro
Citera
2020-04-13, 21:28
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Emil Forslund till Lakers alltså är det slut i den kommunala skattkistan må tro

Tufft nu när vissa klubbar har staten som finansiär nu och inte tar sitt ansvar och betalar för sig.

Angående värvningen. Stämmer det kan de nog bli lite poäng annars är det ingen direkt dyr spelare. Nilsson, Karlström, Holmberg var några av våra billigare spelar och kanske de som presterade bäst över hela säsongen.
Breddpelare som kan bidra med fart och boxplaykontringar.

Ingen spelare jag har några förväntningar på. Men har ju problem att sätta pucken trots lägen så han passar i Växjö där ingen gillar att göra mål förutom melart.
Senast redigerad av MitchRapp 2020-04-13 kl. 21:47.
Citera
2020-04-13, 22:05
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Tufft nu när vissa klubbar har staten som finansiär nu och inte tar sitt ansvar och betalar för sig.

Angående värvningen. Stämmer det kan de nog bli lite poäng annars är det ingen direkt dyr spelare. Nilsson, Karlström, Holmberg var några av våra billigare spelar och kanske de som presterade bäst över hela säsongen.
Breddpelare som kan bidra med fart och boxplaykontringar.

Ingen spelare jag har några förväntningar på. Men har ju problem att sätta pucken trots lägen så han passar i Växjö där ingen gillar att göra mål förutom melart.

Ja lär väl kunna peta in en 5-10 poäng samt spela lBP. Många lag kommer fylla på med liknade spelare denna Silly då ekonomin är ett stort frågetecken.
Citera
2020-04-14, 12:46
Medlem
Vad tror Malmöfolk om Jacob Berglund?

Vill minnas att Sylvegård sa i en intervju med Mrmadhawk nyligen att ''det alltid finns plats för Berglund och Pääjärvi'' eller något i den stilen. Och nu sitter han utan avtal efter ett år i Riga/Ryssland.

Riktigt svår att bedöma utifrån produktion då han gått väldigt upp och ner, dominant i Norge och NLB följt av en ganska svag säsong i Tyskland för att kontra med en MVP-säsong året därpå och nu helt ok produktion i KHL. Känns som, givet världsläget, att en sån spelare inte kommer få nytt om det inte är i något av skräpgängen och att han borde vara aktuell för att vända hem. Bra ålder, sniperegenskaper och säkerligen hjärta för klubben. Men hur bra skulle han vara på SHL-nivå, ersätta Händemark är bra magstarkt att tro, men förstacenter bör ju vara både han och klubbens målbild. Vågar normalt återhållsamme Sylvegård slanta upp ett rejält kontrakt till en spelare som aldrig spelat i SHL?

Någon som kan mer om honom?
Citera
2020-04-14, 16:28
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Vad tror Malmöfolk om Jacob Berglund?

Vill minnas att Sylvegård sa i en intervju med Mrmadhawk nyligen att ''det alltid finns plats för Berglund och Pääjärvi'' eller något i den stilen. Och nu sitter han utan avtal efter ett år i Riga/Ryssland.

Riktigt svår att bedöma utifrån produktion då han gått väldigt upp och ner, dominant i Norge och NLB följt av en ganska svag säsong i Tyskland för att kontra med en MVP-säsong året därpå och nu helt ok produktion i KHL. Känns som, givet världsläget, att en sån spelare inte kommer få nytt om det inte är i något av skräpgängen och att han borde vara aktuell för att vända hem. Bra ålder, sniperegenskaper och säkerligen hjärta för klubben. Men hur bra skulle han vara på SHL-nivå, ersätta Händemark är bra magstarkt att tro, men förstacenter bör ju vara både han och klubbens målbild. Vågar normalt återhållsamme Sylvegård slanta upp ett rejält kontrakt till en spelare som aldrig spelat i SHL?

Någon som kan mer om honom?

Jacob sagt att han först och främst letar utomlands och då är det KHL eller NLA. Dock kom ju Corona så läget ser lite annorlunda ut. Kan tänka mig ett liknade kontrakt som Händemark skulle passa där lönen höjs per år till en topplön år 3 om utfallet är gott.
Citera
2020-04-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Jacob sagt att han först och främst letar utomlands och då är det KHL eller NLA. Dock kom ju Corona så läget ser lite annorlunda ut. Kan tänka mig ett liknade kontrakt som Händemark skulle passa där lönen höjs per år till en topplön år 3 om utfallet är gott.

Alltid varit svag för centrar som gör fler mål än assist, att ha det hotet i mitten är alltid oberäkneligt. Framförallt för ett Malmö som ju knappt haft några 15-målsskyttar och ingen som nått up i 20 under den här sejouren i SHL.

Ja precis, han känns ju som den kategori spelare som kan falla bort i just de två ligorna. Möjligen något av de svagare lagen men då kanske en ledande roll i sin hemstad är mer lockande med en out om 1 eller 2 år. Vore jätteintressant att se en spelare som varit borta från Sverige så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in