Citat:
Ursprungligen postat av
JoshTee
Jag tror inte Bulan kommer vara så kräsen att kräva någon jättelön om vi inte kan ge honom det. Om han nu trivs bra här som han verkar göra så känns inte pengarna för en mångiljonär som Bulan så viktiga. Sen spelar han inte till vilket pris som helst såklart. Men en spelare som Lilja som inte tjänat de stora pengarna har nog svårare att rucka på sina lönekrav och gör i så fall hellre några säsonger i KHL/NLA.
Jag är rätt säker på om bara pengarna finns så spelar både Dick och Bulan hos oss nästa säsong och då är forwardssidan klar.
Han hade de facto 300’ i månaden i år och lär ju inte gå ner i lön för att stanna. Jag tror att han kommer ha samma på det här kontraktet, händer typ aldrig att så etablerade spelare tar rabatter i SHL. Och hade han varit undantaget borde han ju rimligen gjort det föregående säsong också. Gällande Lilja så tror jag att det blir SHL där han faktiskt bara har haft en riktigt poängstark säsong, man såg ju Linus Johanssons övergång till KHL spricka nu och han är ju en betydligt mer etablerad SHL-spelare än vad Lilja är.
Skulle det skära sig med någon av Bulan eller Dicken så tar jag gärna tillbaka Lilja, annars borde han vara het hos typ alla SHL-lag.