Citat:
Ursprungligen postat av
Afrikanos
Jo vid ett första möte med en person kan man absolut älska sin näste. Det handlar om inställning och livsfilosofi. Det handlar om repekt och människokärlek. Men det blir svårt om personen ifråga visar sig vara en idiot. Men det blir inte bättre för någon om man börjar hata personen ifråga.
Här ser vi problemet. Det går att respektera folk utan att älska, och det går att låta bli att respektera folk utan att hata.
Min grundinställning är att respektera alla tills de visar motsatsen. Ordet ”älska” betyder något för mig, så det spar jag till människor jag känner så för.