2020-04-14, 09:28
Medlem
Körde på med lite drygt 1mg imorse, känner mig fruktansvärt sänkt får jag säga. Lite oklart om jag gillar det eller inte, hehe. Sist jag testade åt jag medicinen Mirtazapin och då kände jag inte av buprenorfin på samma sätt.

Har spytt några ggr och till och från kallsvettig som ett as. Är svettningarna ungefär som illamåendet för att man är färsk?

Finns de något man kan göra för att piggna till lite?
Citera
2020-04-17, 22:57
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Körde på med lite drygt 1mg imorse, känner mig fruktansvärt sänkt får jag säga. Lite oklart om jag gillar det eller inte, hehe. Sist jag testade åt jag medicinen Mirtazapin och då kände jag inte av buprenorfin på samma sätt.

Har spytt några ggr och till och från kallsvettig som ett as. Är svettningarna ungefär som illamåendet för att man är färsk?

låter som för mig när jag tar för mycket tram eller sub, skölja ansiktet / ta en dusch tar bort både illamåendet + kallsvettningarna.
Citera
2020-04-18, 16:50
Medlem
NoPainBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vQCJMvvh
Antagligen depå då det frisätts under en veckas tid. Ska fästas i överarm, övre bröst eller skulderblad.

Har ingen aning om hur buprenorfin interagerar med annat, det är helt nytt för mig. Har även en hel del morfin i mig, bör ge buprenorfinet en fin boost. Vågar inte riktigt pilla med buprenorfinet samtidigt då jag även är på en del benso. Om man redan balanserar på en tråd så behöver man inte börja dansa.

Låter morfinet och benson gå ur kroppen tills imorgon, sätter på mig plåstret och börjar sakta stoppa i mig morfin tills jag ser hur kroppen reagerar.

Du kan inte stoppa på dig ett buprenorfinplåster och sedan förvänta dig få effekt av dina morfin tabletter. Buprenorfin blockerar andra opioider, tram går dock att blanda med bup med bra effekt. Ända sättet att få effekt med opi när man har bup i sig är väl att trycka i sig horse med bra kvalitet IV. Så om du väljer att använda bup så får du spara på moffen för annars är det ett väldans slöseri.
Citera
2020-04-18, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoPainBaby
Du kan inte stoppa på dig ett buprenorfinplåster och sedan förvänta dig få effekt av dina morfin tabletter. Buprenorfin blockerar andra opioider, tram går dock att blanda med bup med bra effekt. Ända sättet att få effekt med opi när man har bup i sig är väl att trycka i sig horse med bra kvalitet IV. Så om du väljer att använda bup så får du spara på moffen för annars är det ett väldans slöseri.

Sant. Gjorde mig av med plåstret, satt bara på ett dygn av 7.
Citera
2020-04-19, 04:55
Medlem
yournotlikemes avatar
Något är det med Buprenorfin som gör att jag aldrig fått en avtändning på det? Vilket verkligen är konstigt nog då jag under tidigare perioder i livet gått på ca 4mg nasalt varje dag i över ett kvartal? Har haft världens avtändningar tidigare i livet på andra opiater/opioider men inte Buprenorfin.

Tur är dock att den har ett "tak" tycker jag. När man väl tagit det ett tag spelar det ingen roll om man tar 2mg eller 16mg, man känner ändå inget tycker jag eftersom den har ett "tak" andra opiater inte har.

Lite rastlöshet i kroppen är väl det enda jag åkt på men inga andra avtändningssymptom man brukar få av opiater.
Citera
2020-04-19, 12:09
Medlem
NoPainBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Något är det med Buprenorfin som gör att jag aldrig fått en avtändning på det? Vilket verkligen är konstigt nog då jag under tidigare perioder i livet gått på ca 4mg nasalt varje dag i över ett kvartal? Har haft världens avtändningar tidigare i livet på andra opiater/opioider men inte Buprenorfin.

Tur är dock att den har ett "tak" tycker jag. När man väl tagit det ett tag spelar det ingen roll om man tar 2mg eller 16mg, man känner ändå inget tycker jag eftersom den har ett "tak" andra opiater inte har.

Lite rastlöshet i kroppen är väl det enda jag åkt på men inga andra avtändningssymptom man brukar få av opiater.

Det tar ju ganska lång tid innan man blir riktigt torsk på sub. Jag tror det har att göra med den långa halveringstiden och att buprenorfin fäster helt till receptorerna men stimulerar dom bara halvt. Så kanske har med det att göra.
Citera
2020-04-20, 11:00
Medlem
Körde ett 0.2 för en 20 min sen och en stav äkta Pfizer, den tog bort all ångest oro men vill bli mer sänkt.

Suben e äkta fick garanti, finns många falska men dehär ska kicka funderar på dra lite mer så ja har tagit en halv totalt
Nåt har hänt med mig som gör att kicken inte når fram?
Vad kan det bero på?

Röka sub e bäst för övrigt men minns inte hur man gör sj måste ha min erfarna expert för de
Citera
2020-04-20, 17:57
Medlem
Yrkesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deux2
Körde ett 0.2 för en 20 min sen och en stav äkta Pfizer, den tog bort all ångest oro men vill bli mer sänkt.

Suben e äkta fick garanti, finns många falska men dehär ska kicka funderar på dra lite mer så ja har tagit en halv totalt
Vad kan det bero på?

Röka sub e bäst för övrigt men minns inte hur man gör sj måste ha min erfarna expert för de

Händer absolut ingenting om du röker sub, så nä, inte riktigt va?
Citera
2020-04-21, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deux2

Vad kan det bero på?

Nej röka sub är sämsta av alla intagnings sätt skulle jag säga. Händer ingeting.
Citera
2020-04-21, 22:01
Medlem
Testade en sån där xone stripe som fler o fler verkar få nu för tiden.. hade varit ren från det 6mån kanske o tyckte de funkade bra att lösa o ta iv. Då räckte 2mg.. nu 6mån senare tog jag 4mg, mådde bra men mådde lite för illa och har svårt att spy. Dagen efter tog jag 4mg igen utan någon som helst effekt varken jag eller den jag var med så tog de sista 2mg som.var kvar av den som var på 12mg.

Är det skillnad på 8mg och 12mg eftersom det blev så där!?
Citera
2020-04-23, 00:12
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman

Kom fram till att "less is more" när jag började experimentera med subben för några år sedan.
Brukade dra 1mg linor under första exeperimenten , för att nybörjardos var sagt att vara 0,5-1mg och jag såklart ville bli riktigt bäng :whoco:.
Svettningar och spyor , no pain no gain tänkte jag. Men var inte så impad av ruset.
Sen fick jag tag på 0,2mg(?) Temgesic och upptäckte att två såns plus kanske en till efter några timmar hittade the sweet spot.

Är på't igen just nu. Flera år sedan sist GL pharm buprenorphine/naloxone , bra sort?spontaninköp på "gatan" , vad brukar de ligga på för pris förövrigt?
Fått erbjudane om fler? Naloxone är väl egentligen skitssamma om de innehåller bs?
Senast redigerad av justonefix124 2020-04-23 kl. 00:21.
Citera
2020-04-23, 13:21
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124

Är på't igen just nu. Flera år sedan sist GL pharm buprenorphine/naloxone , bra sort?spontaninköp på "gatan" , vad brukar de ligga på för pris förövrigt?
Fått erbjudane om fler? Naloxone är väl egentligen skitssamma om de innehåller bs?

Testa, tror naloxonet kvittar om man drar det i snoken. Schysst att en mindre dos gjorde susen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in