Citat:
Ursprungligen postat av
Gavle112
Ja det är ju klart? och därför hade en person som var utsatt för det argumenterat livligt om det, men du har ju hittat på det och det förstår ju alla.
Vad är det jag hittat på menar du? Din svenska är inte den bästa.
Om du menar att jag ljuger om min självständighet och att jag inte gjort någonting på eget initiativ så har jag tjatat om att få lämna in meddelandehistorik för att visa att jag inte varit drivande och att jag inte har någon bestämmanderätt eller liknande.
Det finns inspelat på band när jag begär att få lämna in denna typ av bevisning. Det finns även inspelat på band när min förra försvarare under första tingsrättsförhandlingen berättar om att jag inte fått lämna in någon bevisning under förundersökningen.
Det är för mig obegripligt att domstolen inte tar hänsyn till sådana omständigheter. Om jag inte orkar bedriva en näringsverksamhet så orkar jag självklart inte bedriva någon egen utredningsverksamhet där jag måste göra min egen förundersökning. Det är faktiskt statens jobb och det framgår av rättegångsbalken. Domstolarna ska ju inte främja orätt men det gör dem ju uppenbarligen om åklagare vägrar ta fram bevisning som talar till den misstänktes fördel och den misstänkte sedan blir dömd.
De vägrade ju ta fram någonting som talade till min fördel innan dess att skatteverket hade lämnat in sitt förslag till beslut, först efter det så lyckades jag få lämna in lite bevisning.
Det är också anmärkningvärt att jag i förhör berättat om att jag har underlag om kryptovaluta mm i min dator men när åklagaren sedan är där och rotar så plockar de bara fram sånt de anser ha med hp-fusk att göra. Hur fan ska man försvara sig när staten beter sig så? Det är omöjligt.