2020-04-13, 09:53
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Hmmm sitter och lyssnar på SD ur "Rättegången". Åklagaren frågar honom om det är något han vill rätta till som sagts under rättegången. Då nämner han att han har en lista. Men att hans advokat sagt till honom att inte ta upp den - att inte allt behöver bemötas - och så säger han att hans advokat inte sett listan? Är inte det jättemärkligt?
”Nej nej nej Stefan... För 211:e gången, VI SKÖTER FÖRSVARET! Och för i helvete, kan du snälla sluta skratta? Tack! Vänta nu.. vad sa du nu? NEEEEEJ STEFAN SNÄLLA NÅN, KALLA INTE ÅKLAGAREN FÖR IDIOT!”

Typ sådär skulle jag tro
Citera
2020-04-13, 09:56
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Har du koll på indicierna?
Jag tror att jag har det. Nu är jag inte den som vigt mitt liv åt detta ärende, läst delar av FU och när jag haft tid i mån för jobb följt rapporteringen och läst sammanställning. Jag kan konstatera att det saknas teknisk bevisning som binder SD till mordet. Sedan finns det en massa konstigheter och indicier, absolut, men jag vill nog se en dom som bygger på mer än indicier. Barbara Jarl dömdes på indicier, men jag har större förtroende för lagmannen i detta ärende, mycket duktig och erfaren. Men som sagt, vi får se vad detta slutar i.
Citera
2020-04-13, 09:57
Medlem
Citat:
”Nej nej nej Stefan... För 211:e gången, VI SKÖTER FÖRSVARET! Och för i helvete, kan du snälla sluta skratta? Tack! Vänta nu.. vad sa du nu? NEEEEEJ STEFAN SNÄLLA NÅN, KALLA INTE ÅKLAGAREN FÖR IDIOT!”

Typ sådär skulle jag tro
Hahaha... ja du - troligen är det så. Att vara advokat till SD är nog inte ett lätt jobb.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:

Typ sådär skulle jag tro
Det är ingen ”drömklient” direkt 😂
Citera
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som jag förstår det hela var första förhöret med SD 80 minuter... och det är långt speciellt när jag bara har en dator att tillgå. Bra att veta då att det går att pausa...

Verkar ändå att de olika förhören kommer att bli uppdelade så det går att välja vilket förhör man vill lyssna på.

Ny del släpps varje dag runt 21.00.
Citera
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tycker när man hör SD i rättegången att han inte verkar vilja ha kvar HD. Han är måttligt intresserad av att fortsätta leva med henne. Risken finns ju att hon blir sämre igen.

Det låter inte som att han har någon vidare empati utan det handlar om vad han ville och vad han behövde och att han egentligen inte såg det som otrohet eftersom HD ändå var ett skal. Känslan jag har är faktiskt att han utnyttjade dem båda för att få det han ville ha eller ansåg han hade rätt till. Det känns nästan som att han tyckte han hade rätt till att ha både HD och LW.
Citera
2020-04-13, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
De hade haft sex i Th*eas säng i SD och HDs hus.

Och LW och Beholder hade sex i Est*ers säng i LWs hus.

Vad är det ni inte vill fatta?

Stod det någonstans att de haft sex i Es säng? Kan de ha sovit där?
Citera
2020-04-13, 09:59
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Jag tror att jag har det. Nu är jag inte den som vigt mitt liv åt detta ärende, läst delar av FU och när jag haft tid i mån för jobb följt rapporteringen och läst sammanställning. Jag kan konstatera att det saknas teknisk bevisning som binder SD till mordet. Sedan finns det en massa konstigheter och indicier, absolut, men jag vill nog se en dom som bygger på mer än indicier. Barbara Jarl dömdes på indicier, men jag har större förtroende för lagmannen i detta ärende, mycket duktig och erfaren. Men som sagt, vi får se vad detta slutar i.
Okej, du är alltså av uppfattningen att man aldrig ska kunna dömas på indicier, oavsett hur starka?
Citera
2020-04-13, 09:59
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Typ sådär skulle jag tro

Tror du det? Han låter ju inte som ett babblande fån när han pratar direkt - det hörs på hans ton att han är irriterad. Att han tycker han vet bättre. Men han redogör ju ändå ganska samlat på något sätt. Man tänker att han ändå borde visat en sådan lista för advokaten? Känslan jag fick var att han egentligen hade velat försvara sig själv att han inte litar på sitt försvar?
Citera
2020-04-13, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
LW har uttryckt att hon är den som räddade deras äktenskap genom att finnas till hands som lyssnare och tröstare när HD mådde dåligt. SD lämnade ut många privata detaljer om sin hustru och relationen; uppgifter som med stor sannolikhet kom att färga och förstärka LWs negativa bild av HD. FUP har visat att det förhöll sig precis tvärtom; i takt med HDs tillfrisknande, runt 2014, började hon misstänka att SD och LW var mer än vänner. Hon ogillade att de umgicks så ofta och påtalade detta för SD som å sin sida förnekade att de var mer än vänner. I chatt med SD framgår att hon stör sig på LWs figur och vassa diskussionssätt. Vid ett tillfälle uttalar HD att äktenskapet är över ifall han inte slutar upp att umgås med LW (framgår i FUP). Till sist, i februari 2017, konfronterar HD sin rival. LW bjuder hem HD och erkänner omgående affären med SD.
Det har också framkommit i FUP att HD blev väldigt ledsen, arg och besviken över otroheten, samtidigt som det var skönt att få det hela bekräftat. I samband med avslöjandet blev SD förbjuden att ha privat kontakt med LW varpå SD gjorde sin hustru till viljes genom att ta bort LW från sociala medier.
Framöver kom den hemliga appen Telegram att gälla.

Så det finns absolut ingenting som antyder att HD skulle ha gett sin tillåtelse till vare sig sex eller fortsatt kontakt med LW. Efter avslöjandet fick LW och SD låtsas inför HD vid geosammankomsterna och läget blev minst sagt ansträngt. Under tiden affären pågick ska han ha talat om HD i nedlåtande ordalag; alltifrån missnöje med hennes kropp till uppgifter om känslomässig svaghet och labilitet.
LW nämnde Kilimanjaro, en resa hon såg fram emot som ett offentliggörande av deras relation; en nystart. SD förnekar detta påstående. - Så frågan är om löftet har getts vid en tidpunkt längre bakåt i tiden - som ett sätt att få LW på gott humör?

Han hade mycket att stå i ja när LW fick betala för ett havererat äktenskap. Väl känt är att han dessförinnan har visat sig öppen för att lösa sina och andras bekymmer med mord.

Är det t o m LWs förtjänst att HD lever idag, kan man fråga sig. - Istället för att "avsluta lidandet" för sin hustru, fick han en annan kvinna att förlora sig i; någon som också stod beredd att lyssna och stryka medhårs. Till en början.

Jag har också haft tankar åt det hållet att det kan vara LW förtjänst att HD lever, tanken har dykt upp att SD bröt ner HD för att ha kontroll över henne men att han lyckades bryta ner henne så kraftigt att hon blev så jobbig att leva med att han planerade för hennes död, hellre det än att skiljas?

Var det samma känsla SD kände inför LW, att hon hellre dödas än förloras till en annan man, när LW slutat älska honom och han inte kunde kontrollera henne längre? För han säger tom under rättegången att LW alltid kom tillbaka till honom lika snabbt..men det verkar hon ha tröttnat på i slutet, det kan väl gjort honom rasande?
Citera
2020-04-13, 10:03
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Stod det någonstans att de haft sex i Es säng? Kan de ha sovit där?

Om jag minns detta rätt vilket jag tror så sov LW i vardagsrummet vanligtvis och i E's säng när hon inte var hemma. E kom hem och då sov det en man i soffan och LW i E's säng med en man. Det nämns inte att de hade sex utan att de sov i sängen. Och jag fattade det som att E inte skulle vara hemma men kom för att hämta något och att det var den veckan hon bodde hos UW. Jag tycker inte detta är konstigt faktiskt och förstår inte relevansen för fallet.
Citera
2020-04-13, 10:04
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag har också haft tankar åt det hållet att det kan vara LW förtjänst att HD lever, tanken har dykt upp att SD bröt ner HD för att ha kontroll över henne men att han lyckades bryta ner henne så kraftigt att hon blev så jobbig att leva med att han planerade för hennes död, hellre det än att skiljas?

Var det samma känsla SD kände inför LW, att hon hellre dödas än förloras till en annan man, när LW slutat älska honom och han inte kunde kontrollera henne längre? För han säger tom under rättegången att LW alltid kom tillbaka till honom lika snabbt..men det verkar hon ha tröttnat på i slutet, det kan väl gjort honom rasande?
Ja han säger ju själv att hon under 2018 började acceptera att det inte skulle bli de två.
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Tror du det? Han låter ju inte som ett babblande fån när han pratar direkt - det hörs på hans ton att han är irriterad. Att han tycker han vet bättre. Men han redogör ju ändå ganska samlat på något sätt. Man tänker att han ändå borde visat en sådan lista för advokaten? Känslan jag fick var att han egentligen hade velat försvara sig själv att han inte litar på sitt försvar?
Jag skojade lite men ja alltså det tror jag säkert, att han tror sig veta bäst och vara smartast. Jag undrar dock hur de övertalade honom om att inte ens titta på listan. Får för mig att det kan ha tagit en stund hehe
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-13 kl. 10:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in