2020-04-10, 22:49
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tre tokar, varav två verkar vara komplett galna.
Det är väl inte helt solklart att någon av dom har varit kära på riktigt.

Fast det tror jag att iaf HD var, annars stannar man inte i 20 år med en man. Men LW var nog oxå kär.

Citat:
Om LW hade menat allvar med förhållandet så tror jag att hon hade
krävt av SD att han skulle inleda en skilsmässa om han ville
ha en fortsättning.

Men det vet vi ju inte om hon krävt heller.

Citat:
Att dom hade bra och spännande sex råder det väl ingen tvekan om, samt att LW
gillade burkletandet också, så dom hade det sannolikt väl så bra när
dom va ute i busken å hade det musigt.

Sedan när HD började piggna till blev det kärvare, SD gjorde klart att han inte
tänkte lämna HD för å gifta sig med LW.
Samtidigt så kunde han inte låta bli LW och hon kunde inte låta bli SD.
Bra sex fortfarande, men känslan förövrigt är att dom inte ens skulle
klara av å koka tevatten tillsammans utan att ryka ihop.

Här början problemen för SD, en fru i koma är inga problem varken för honom eller älskarinnan.

Citat:
För LWs del blir det en tävling, en slags maktkamp om att vinna över HD, hon
ska bara ha SD.

Enligt LW så "har hon lärt sig vilka knappar hon ska trycka på för att få sin
vilja igenom".
Låter inte så kärleksfullt precis, snarare en bessathet att till varje pris "vinna".

Med det så tror jag att hon undertecknade sin dödsdom, hon tryckte för hårt på
sin knappar.
Hon hotade med att avslöja att hon och SD fortfarande låg med varandra, bl.a.
för HD och för svärföräldrarna.

Fast jag tror inte att det bara var en tävling, jag tror att LW var riktigt kär i SD och att det var dessa känslor som drev henne till att skriva elaka brev samt att det var därför hon hade så svårt att släppa honom.
Annars hade hon gått vidare med någon annan.

Citat:
Å så går allt åt helvete, i stället för å krypa till korset å erkänna för
HD så får ärthjärnan träda tillbaka å lämna plats för reptilhjärnan.

Ett alternativ kan va att han verkligen erkände för HD, samt erkände
att dom inte kunde låta bli å träffas,"fast det är ju dig jag vill ha".
HD kanske svarade "det begriper du väl din dumma fan att det aldrig
kan bli något du och jag så länge den där jävla LW....."

Detta är ett möjligt scenario. Men SD verkar vara mer beräknande än så. Han hade sin familj med fru, barn hus, villa vovve osv.
Sen hade han LW som han inte kunde stå emot men som samtidigt innebar problem mest hela tiden. Om det inte var för hans egna tillkortakommanden så var det frugan som var på honom gällande henne.

Citat:
Är han då skyldig till mord, troligen är han det, motiv har han ju definitivt haft, å
då tänker jag inte på svartsjuka.

Det mesta talar för detta och att ingenting talar emot. Motivet är nog så enkelt att han inte orkade med motgångarna det innebar med två kvinnor. Den han tjänade minst på att ha kvar fick lämna.

Citat:
Blir han dömd, känner tvekan där, även om det ser lovande ut så är det inte helt klart.
Det sista domaren sa va att "nu ska vi göra juridik av det här", det tolkar jag
som "jaha, nu så ska vi försöka få ordning på den här jävla soppan, å
det kommer att ta sin lilla tid", cirka en månad.

Jag tror att det blir svårare i HovR.

Jag är rätt övertygad om att han blir dömd, alla indicier talar för detta och det finns ingen alternativ gärningsman värt namnet.

Citat:
Lite tankar å gissningar.

Jag tror han döms för mordet. Det finns inte utrymme för annat med den klena bevisning man har. Tror inte domen ändras i HV heller om inget nytt kommer fram tills dess, eller att han hostar fram bevis att det var exempelvis JG eller HD som gjorde det, men det lär aldrig hända.

Har läst att några skriver att "ett åtal är på gång mot HD och JG och att det sitter poliser och antecknar i rätten", det är önsketänkande som mycket annat från dessa nötter i tråden. Lovar att äta en sko samt filma det om så är fallet.

Förövrigt ett mycket bra inlägg, glad påsk osv.
Citera
2020-04-10, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hanna borde bli dömd.
Hon är livrädd... Verkligen vettskrämd ifall Stefan kommer boka ett förhör med Mikael.
Då är hon torsk.
Den vetskapen skall hon leva med alla dagar i kanske 15-20 år.....
Stefan äger henne.

Sannolikt har du rätt.
Inte för att jag följt tråden så värst lång tid, men har hunnit läsa en del ...
och kommer inte till någon annan slutsats jag heller, än att hon är delaktig
och manipulerad. Alla tecken tyder på det.
Den väg hon valt i förhören verkar vara den enda för henne.
Citera
2020-04-10, 22:58
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är väl inte så lätt att lämna barn och hem för HD?
Vari ligger hennes fel här? (så fort hon fick reda på otroheten)
Det som får en att tro att hon är manipulerad. är att hon lägger skulden på LW.
Varför fördömer hon inte sin man?

Det är ju inte så lätt som jag fick det att låta, men HD med facit i hand borde lämnat SD redan från början. Men så enkelt är det inte och jag medger att mitt inlägg fick det att låta så.

Men SD och LW bär gemensamt skulden , hennes man samt väninna i samförstånd.

Ingen vet om hon har fördömt sin man men det vi vet är att hon inte gjort det ordenligt.
Citera
2020-04-10, 22:59
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hanna borde bli dömd.
Hon är livrädd... Verkligen vettskrämd ifall Stefan kommer boka ett förhör med Mikael.
Då är hon torsk.
Den vetskapen skall hon leva med alla dagar i kanske 15-20 år.....
Stefan äger henne.

Vad borde Hanna bli dömd för?
Citera
2020-04-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag håller med dig fullt ut i ditt resonemang men är det inte så att HD och LW var väninnor vid ett tillfälle? Och väldigt tajta? Utifrån det resonemanget menade HD att hon svikit henne. Hon vigde dessutom dem. SD har varit otrogen men LW har också gjort ngt som är oförlåtligt mot en väninna. Man ligger inte med väninnors män.

Självklart gör man inte det, men att tiga och skydda en mördare är att vara delaktig i mordet är fan så mkt värre. Att tro sig vara inkapabel att få förhållandet att ta slut utan att mörda Lena är både ynkligt fegt rått och totalt andefattiga. Hjärndött och hjärtlös.

SD ville att det skulle vara frid och fröjd och ville ha både HD och Lena.

Tror inte att någon i tråden tycker att förhållandet mellan SD och Lena var bra på något sätt. Jag tycker det var katastrofalt!

Bara mördarens fans tycker av någon outgrundlig anledning att Lena hade sig själv att skylla som blev mördad. Utan att vilja förstå hur allt hänger ihop. Alla elakheter som skrivs här av dessa personer går i princip ut på att Lena inte hade nåt människovärde för att hon var med en gift man. Att all skuld ska ligga hos henne.

Såna individer dom hatar en mördad kvinna har varken sympati eller empati. De är alla på ett sättdelaktiga i en mordkonspiration. Hur mycket de än påstår att de inte ens finns med på skalan av skuld.
Citera
2020-04-10, 23:02
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det har du rätt i.
Hans perspektiv är ju inte vårt. Vi tar oss tid att följa detta och vill att något ska hända som leder till
svar på frågor och åtgärd.
Han sitter i ingenmansland utan miljö så att säga .. kanske med någon slags tidning (?)
eller med bara sina drömmar ... och kommer plötsligt in i en bil, ser omkring sig, det är nu vår på gång ... och hamnar i en stor rättssal. Där känner han igen somliga. Får ett välkommet avbrott såklart ..och måste skratta.
Jo han verkar ha lätt för att skratta också, mellan varven, jag menar i det vanliga livet.
Han tycks på något sätt ha accepterat att han sitter i häkte!?
Är han oskyldig borde han ju, som många redan skrivit, vara mer kränkt och upprörd, kräva omedelbar
upprättelse, byta advokater om de är alltför mumlande istället för att de tar strid ...osv.

Advokaterna hans verkar uppgivna på något sätt, det intryck jag fått. De kanske redan har förlorat matchen.
SD saknar engagement och låga för att bevisa sin oskuld.
För han verkar till sin karaktär inte vara "den eviga betraktaren" som det kvittar var han är någonstans.
Han brukar ju vilja deltaga överallt, tycks det.
Och nu sitter han och skrattar av lycka över att se något annat än häktescellen.
Nöjer sig med det ...?

Ett mkt bra och sakligt inlägg.
Citera
2020-04-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hds brott är preskribnerad om bara några år. Sen är hon fri. Vetskapen får hon, som du skriver, leva med i alla sina dagar. Och ja, SD äger henne. Hon är så bunden. Och hon verkar inte ens vilja bli fri från honom. Jag hade gärna träffat honom för att se vilken människa han är. Är han verkligen så karismatisk och mysig som alla säger? Karljäveln ville t o m krama sin förhörsledare efter förhöret. Han är fan inte riktig klok.

Han går till historien!
Citera
2020-04-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Men var har du hört denna ljudupptagning??? Vill väldigt gärna lyssna!!

Har nu läst så många förhör att det är svårt att minnas.
"Det är inte så lätt för mig att sitta här och berätta om det..." sa hon ...
men efter en stund när hon fick fler frågor som "Berätta mer" så svarade
hon klart och tydligt och verkade vara med själv i det hon sa.

Någon annan kan säkert svara vilken aktbilaga det är, som har mer ordning, kanske uppskrivet var som vad sades.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-10 kl. 23:23.
Citera
2020-04-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har nu läst så många förhör att det är svårt att minnas.
"Det är inte så lätt förlig att sitta här och berätta om det..." sa hon ...
men efter en stund när hon fick fler frågor som "Berätta mer" så svarade
hon klart och tydligt och verkade vara med själv i det hon sa.
Någon annan svarar dig säkert som har mer ordning, kanske uppskrivet var som vad sades.

Ursäkta min eventuella tröghet; men pratar du om ljudfiler fr rättegången eller avskrifterna från förhören i FUP?
Citera
2020-04-10, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fel av mig. Det brott hon EVENTUELLT begått. Dvs skyddande av brottsling. Hon är ju numera inte misstänkt längre, men det kan ju ändras under tid. Jag är övertygad om att hon vet mycket mer än hon ger sken av. Hon är hal som fan. Men jag tror inte åklagaren släppt henne, även om det påstås att misstankarna inte finns längre.

Ja kanske bra att tänka på nyanserna när man teoretiserar kring personers högst eventuella inblandning i brott.
För att undvika trådsanningar, om inte annat.
Personligen tror jag att HD vet/förstår/anar både ett och annat som hon väljer att hålla inne med. Men det är inte i sig kriminellt.
Skyddande av brottsling kräver medvetna och aktiva åtgärder.
Och att Hiding nu planerar och filar på ett helt nytt åtal mot HD är, som jag ser det, bara rent önsketänkande.
För att HD skall kunna åtalas måste det framkomma helt nya uppgifter/bevis på hennes inblandning.
Citera
2020-04-10, 23:14
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Självklart gör man inte det, men att tiga och skydda en mördare är att vara delaktig i mordet

Enligt dig, inte enligt lagen.

Citat:
Bara mördarens fans tycker av någon outgrundlig anledning att Lena hade sig själv att skylla som blev mördad. Utan att vilja förstå hur allt hänger ihop. Alla elakheter som skrivs här av dessa personer går i princip ut på att Lena inte hade nåt människovärde för att hon var med en gift man. Att all skuld ska ligga hos henne.

Jag har inte sett ett inlägg som säger att Lena hade sig själv att skylla. Lena borde absolut inte ha blivit mördad och hon ska absolut inte beskyllas för allt. Men hon har var själv en stor bricka i detta spelet. Men att hon blev mördad var absolut fel.

Citat:
Såna individer dom hatar en mördad kvinna har varken sympati eller empati. De är alla på ett sättdelaktiga i en mordkonspiration. Hur mycket de än påstår att de inte ens finns med på skalan av skuld.

Man hatar inte någon för att man lyfter fram fakta som är till den mördades nackdel.
Citera
2020-04-10, 23:16
Medlem
Citat:
Självklart gör man inte det, men att tiga och skydda en mördare är att vara delaktig i mordet är fan så mkt värre. Att tro sig vara inkapabel att få förhållandet att ta slut utan att mörda Lena är både ynkligt fegt rått och totalt andefattiga. Hjärndött och hjärtlös.

SD ville att det skulle vara frid och fröjd och ville ha både HD och Lena.

Tror inte att någon i tråden tycker att förhållandet mellan SD och Lena var bra på något sätt. Jag tycker det var katastrofalt!

Ja ..och det är mycket farligt att tänja på gränser till den absurda grad att mord kan anses vara sista utvägen!
Litet OT:
Det finns litet latent i hela vårt samhälle sedan något decennium, mer och mer skymtar denna möjlighet
i tidningsrapporter om senaste nytt, i böcker, TV, snacket, överallt ..man kan börja ana på ruggigt sätt
om det kan handla om en osynlig men närvarande "trend" till och med.
Snack som "Jag dödar dig om du säger något" ... fanns inte på kartan förr, inte ens i kriminella grupper,
eller vad.
"Ondska skall med ondska förgås" eller något sådant.
Är inte så hemma i statistik, men man kan ju fråga sig hur den ser ut. Blir det mord av hot oftare nu än förr?
I så fall lever vi i en värld av "Äta eller ätas".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in