Citat:
Ursprungligen postat av
Henkenn
Hej!
Bra tråd! Så bra att jag loggar in för att skriva. Nu när man sitter isolerad pga hur världen ser ut.
Men vill egentligen bara flika in med mina spontana tankar. Jag Tror absolut att CA är gärningsmannen.
Dels utifrån artikeln om GW som överger sin teori om en organisation och nu är säker på att det antingen är Skandiamannen eller CA. Och Skandiamannen säger han själv "känns för vek"... Så där avfärdar han ju på ett sätt Skandiamannen och kvar är ju endast vår käre Christer. En spontan tanke till GWs ändrade inställning är säkert efter att han samtalat med Krister Peterson och denna gett intressanta uppgifter dom emellan.
Men största anledningen till att jag tror att det är CA är vapnet och främst kulorna. Att han ägde samma typ av usa-tillverkade och annorlunda skott som användes vid mordet ... Det känns som det är lite förmycket slump för att vara just en slump. Mer ett samband.
Som sagt. Mina spontana tankar. Tack trådstartaren och alla andra för era infall och teorier. Intressant att följa!
Tack för berömmet, men det är
ni alla här inne som skall ha elogen för att ni gräver och driver hypotesen vidare.
Alla bidrar med sin del och tillsammans löser vi pusslet.
Vad gäller relationen mellan KP och GW så sa KP att de funnit något intressant, men att han kunde berätta detta för GW först efter att kameran stängts av.
Några spekulerar såklart i vapnet och kulorna, andra i dagboken på Rosenbad som försvann, enl. uppgift ska Palmegruppen ha funnit den hemma hos Lisbet (?)
Vad gäller kulorna så sa CA att han visserligen ägde sådana kulor, men att de var producerade i Tyskland, efter att polisen konfronterat honom med att han köpt sådana på skytteklubben.
Kulorna som skytteklubben sålde var dock garanterat producerade i USA, så antingen har CA fått tag på dessa kulor på annan ort, eller så ljuger han. Jag tror inte ens de tillverkades i Tyskland öht.