2020-04-12, 20:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Att LW tog bort HDs fulloggar var säkert inte utan elaka motiv. Samtidigt tycker jag att det var rätt att göra så och objektivt sett inte trakasserier. Att HD tolkade det så är en annan sak. Hade det varit någon annan än LW, hade nog inte HD reagerat som hon gjorde. Att HD återloggade dem efter LWs död gör mig däremot matt. Va f*n!
Det värsta är att ingen protesterar ens nu när det är känt.
Hela geocache-världen verkar tassa på tå för HD.
Varför?
Citera
2020-04-12, 20:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du citerar Snoris inlägg samtidigt som du svarar Zilvereko i er debatt och du skriver
"I ett brev som LW skrev till HD så
berättade hon att hon och SD haft sex i
The*as säng.
"

Du ser väl själv att det ser ut som att brevet är skickat.
Jag vill påstå att ni två med vilja försöker att få det att se ut som det.

Allt för att kunna smutskasta L*ena.
Med vilka metoder som helst.

Jag VET att du inte är dummare än att du förstår det.
Mycket fult knep.

Zilvereko frågade efter var i FUP det står att
LW och SD hade sex i The*as säng.

S-J hade redan svarat Zilvereko på hens fråga.
Därför hänvisade jag till det svaret.

Jag har inte påstått att det har skickats.
Jag tror att hon hotade SD med att skicka det
till HD om SD inte lydde henne.
Citera
2020-04-12, 20:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
1) Ja
2) Vet ej

Vad vore närmast till hands liggande klassning av SD här, om ej psykopat?
Citera
2020-04-12, 20:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
#TeamÅsaHiding Plz, alla smarta: MATA INTE TROLLEN!
Jag håller med men nu är det ett gäng som hela tiden framför lögner och förvanskningar av vad de klipper ihop från FUP:et och blandar friskt med HD:s lögner och ibland Malins galna elakheter.

Sedan upprepas det i oändlighet av andra som inte har någon koll alls och till slut blir det en trådsanning.
Det är klart att deras lögner måste ifrågasättas.
Citera
2020-04-12, 20:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Under en viss tid visste HD inte om att otroheten fortsatt, men senare fick hon ju veta det.
HD brukade radera hon också. Alla tre raderade ibland.
Vore intressant att få se igen, den del av aktbilagorna som handlar om hur det gick till när HD fick veta
att otroheten fortsatte trots löften av SD att avsluta den.
Inte sex, bara vänskap med LW, lovade han.
Vad hindrar dig?
Citera
2020-04-12, 20:53
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag har läst mycket om detta men ändå lyckats missa exakt när de olika händelserna i SDs hus ska ha ägt rum. Du kanske kan hjälpa mig att se bilden lite mer klar ihop med datum?

Sammantaget så undrar jag om:
1. När i tid det brann i SDs hus?
2. När i tid SDs hus storstädades av HDs päron, syster (?) och grannen AM? Hur förhöll sig städandet i relation till när huset var avspärrat?
3. När JG smög omkring med ficklampa?
4. Till detta undrar jag också när i tid JG tipsade polisen om att söka efter LW i HDs hus.
5. Och, hur var det nu (har tjatat om detta jag vet) om HDs hus någonsin blev avspärrat för regelrätt husrannsakan eller om detta aldrig ägde rum?

Ytterligare fundering om tidpunkter är: När cementerade JG sin trappa och bad SD om inspektion?

Detta med husen och ev bevismaterial har gäckat tråden länge och i denna röriga tråd är det svårt att hålla i huvudet allt så man ser hela bilden klar.

Vad tror du att JG kan ha ägnat sig åt i ett nersläckt hus? Letat efter LW? Letat efter bevis för att hjälpa SD eller för att stjälpa SD?
1. När i tid det brann i SDs hus?

B2705-18 Aktbilaga 149 Förhör HD sidan 179
>
>FL: Mmh. Den här brand .. den här pellets branden som jag förstått,
>MT:Mmh.
>FL: , den var ju 27e mars.
>MT:Mmh.
>FL: Det ganska lång .. det är två månader innan.

2. När i tid SDs hus storstädades av HDs päron, syster (?) och grannen AM? Hur förhöll sig städandet i relation till när huset var avspärrat?

Städningen var 25/5-18. Från stämningsansökan:
Vittnesförhör med Andreas Marklund (förhörsbilaga 4B) angående vidtagen storstädning i Stefan Davidssons bostad den 25 maj 2018 till styrkande av att spår kan ha undanröjts.

Aktbil 155, sid 48

Avspärrning-------------2018-05-15 20:06
Häva---------------------2018-05-15 22:51

sid 63
"Teknisk undersökning i bostad samt tillhörnade utrymmen. "

Avspärrning -------------2018-05-16 10:42
Häva----------------------2018-05-18 14:40

sid 89
"För att genomföra teknisk undersökning samt husrannsakan"

Avspärrning -------------2018-05-31 09:25
Häva ---------------------2018-07-06 10:30

sid 115

Låscylindrar utbytta vid entredörr och källardörr. Avspärrningsband runt tomtgräns. Skyltar med lagrum uppsatta.

Avspärrning---------------2019-08-27 08:58

3. När JG smög omkring med ficklampa?
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
20 maj har han åkt förbi med bil, men går aldrig ur bilen. Runt 16e maj vid midnatt åkte han och kollade i området vid bostäderna. Han gick aldrig ur bilen (säger han aktbilaga 150 sid 249).

Sida 271
J*erry säger att han var inne i huset samma kväll som han körde genom bostadsområdet och använder sig av koden (antar garaget igen). "Veckan därpå var han åter i bostadsområdet. Han vet inte om det var veckan innan eller efter H och S åkte till USA" (okej?)

Han uppger att han varit där 3-4 ggr fram till tid för förhör och hämtat saker. "Vid ett tillfälle ringde han polisen, då var avspärrningen släppt" Han ville att polisen skulle veta att han varit där. En till två dagar efter det spärrades det av igen.

En annan gång var efter att han besökt Lenas minnesplats (20e maj).

(Han berättar lite allteftersom...?)

4. Till detta undrar jag också när i tid JG tipsade polisen om att söka efter LW i HDs hus.

Har ingen källa men 18/5 känns bekant.. Snurrigt är det 😅

5. Och, hur var det nu (har tjatat om detta jag vet) om HDs hus någonsin blev avspärrat för regelrätt husrannsakan eller om detta aldrig ägde rum?

Vet ej!

6. Ytterligare fundering om tidpunkter är: När cementerade JG sin trappa och bad SD om inspektion?

Det var väl på mordkvällen han svängde förbi där tror jag?

Jag tror Jerry kan ha städat bort något samt ringt polisen på Hanna för att skydda Stefan.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-12 kl. 20:57.
Citera
2020-04-12, 20:54
Medlem
Jag tror jag har förstått... angående meddelanden som inte har skickats.

I aktbilaga 168 redovisas olika chattkonversationer som LW har haft i Facebook Messenger. I inledningen på den finns en innehållslista på de personer som tagits med i fup. Mellan personerna Kr*stin J*cobson och M*rie Str*mblad finns en chatt mellan LW och LW, dvs hon har skickat en rad meddelanden till sig själv i "facebook story", dvs funktionen händelser.

Chatten som redovisas pågår från 27 mars 2017 till 10 maj 2018 och är på 140 sidor. Chatten kan läsas på sidorna 2756-2897 (och ska läsas nerifrån och upp).

Det syns också i sidhuvudet på varje sida. När hon chattar med andra personer står deras namn där, när hon chattar med sig själv är det hennes eget namn som står där.
Citera
2020-04-12, 20:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Hugget som stucket.
Han borde inte blir dömd på indicier, men domstolen är ju som bekant det enda icke tillståndspliktiga lotteriet
Han borde absolut bli dömd på indicier eftersom det finns en sådan ofantlig mängd av dem.
Det hade varit en annan sak om det bara hade funnits ett fåtal indicier.
Senast redigerad av hoppsann 2020-04-12 kl. 21:36.
Citera
2020-04-12, 20:58
Medlem
Rastades avatar
Nu kan man lyssna förhöret med SD (80 min)

https://youtu.be/X2uQIAtUViM
Senast redigerad av Rastade 2020-04-12 kl. 21:02.
Citera
2020-04-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Zilvereko frågade efter var i FUP det står att
LW och SD hade sex i The*as säng.

S-J hade redan svarat Zilvereko på hens fråga.
Därför hänvisade jag till det svaret.

Jag har inte påstått att det har skickats.
Jag tror att hon hotade SD med att skicka det
till HD om SD inte lydde henne.

Det du och jag var oense om var att du skrev att SD och Lena hade haft sex i både Theas OCH i Esters sängar. Då bad jag dig om bevis för att det gällde även Esters säng men det fick jag inget svar på. I ditt svar till mig på mitt inlägg så hade du plockat bort en mening och då fick mitt inlägg en lite annan mening.

Försök inte förvränga fakta.
Citera
2020-04-12, 21:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tror jag har förstått... angående meddelanden som inte har skickats.

I aktbilaga 168 redovisas olika chattkonversationer som LW har haft i Facebook Messenger. I inledningen på den finns en innehållslista på de personer som tagits med i fup. Mellan personerna Kr*stin J*cobson och M*rie Str*mblad finns en chatt mellan LW och LW, dvs hon har skickat en rad meddelanden till sig själv i "facebook story", dvs funktionen händelser.

Chatten som redovisas pågår från 27 mars 2017 till 10 maj 2018 och är på 140 sidor. Chatten kan läsas på sidorna 2756-2897 (och ska läsas nerifrån och upp).

Det syns också i sidhuvudet på varje sida. När hon chattar med andra personer står deras namn där, när hon chattar med sig själv är det hennes eget namn som står där.

Bra. Synd att det tydligen undgått många av trådens övriga hjärnor.
Citera
2020-04-12, 21:02
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Nu kan man lyssna förhöret med SD (80 min)

https://youtu.be/X2uQIAtUViM

Edit: Kl 21.00

Uppar denna så ingen missar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in