Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Jag har läst mycket om detta men ändå lyckats missa exakt när de olika händelserna i SDs hus ska ha ägt rum. Du kanske kan hjälpa mig att se bilden lite mer klar ihop med datum?
Sammantaget så undrar jag om:
1. När i tid det brann i SDs hus?
2. När i tid SDs hus storstädades av HDs päron, syster (?) och grannen AM? Hur förhöll sig städandet i relation till när huset var avspärrat?
3. När JG smög omkring med ficklampa?
4. Till detta undrar jag också när i tid JG tipsade polisen om att söka efter LW i HDs hus.
5. Och, hur var det nu (har tjatat om detta jag vet) om HDs hus någonsin blev avspärrat för regelrätt husrannsakan eller om detta aldrig ägde rum?
Ytterligare fundering om tidpunkter är: När cementerade JG sin trappa och bad SD om inspektion?
Detta med husen och ev bevismaterial har gäckat tråden länge och i denna röriga tråd är det svårt att hålla i huvudet allt så man ser hela bilden klar.
Vad tror du att JG kan ha ägnat sig åt i ett nersläckt hus? Letat efter LW? Letat efter bevis för att hjälpa SD eller för att stjälpa SD?
1. När i tid det brann i SDs hus?
B2705-18 Aktbilaga 149 Förhör HD sidan 179
>
>FL: Mmh. Den här brand .. den här pellets branden som jag förstått,
>MT:Mmh.
>FL: , den var ju 27e mars.
>MT:Mmh.
>FL: Det ganska lång .. det är två månader innan.
2. När i tid SDs hus storstädades av HDs päron, syster (?) och grannen AM? Hur förhöll sig städandet i relation till när huset var avspärrat?
Städningen var 25/5-18. Från stämningsansökan:
Vittnesförhör med Andreas Marklund (förhörsbilaga 4B) angående vidtagen storstädning i Stefan Davidssons bostad den 25 maj 2018 till styrkande av att spår kan ha undanröjts.
Aktbil 155, sid 48
Avspärrning-------------2018-05-15 20:06
Häva---------------------2018-05-15 22:51
sid 63
"Teknisk undersökning i bostad samt tillhörnade utrymmen. "
Avspärrning -------------2018-05-16 10:42
Häva----------------------2018-05-18 14:40
sid 89
"För att genomföra teknisk undersökning samt husrannsakan"
Avspärrning -------------2018-05-31 09:25
Häva ---------------------2018-07-06 10:30
sid 115
Låscylindrar utbytta vid entredörr och källardörr. Avspärrningsband runt tomtgräns. Skyltar med lagrum uppsatta.
Avspärrning---------------2019-08-27 08:58
3. När JG smög omkring med ficklampa?
Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
20 maj har han åkt förbi med bil, men går aldrig ur bilen. Runt 16e maj vid midnatt åkte han och kollade i området vid bostäderna. Han gick aldrig ur bilen (säger han aktbilaga 150 sid 249).
Sida 271
J*erry säger att han var inne i huset samma kväll som han körde genom bostadsområdet och använder sig av koden (antar garaget igen). "Veckan därpå var han åter i bostadsområdet. Han vet inte om det var veckan innan eller efter H och S åkte till USA" (okej?)
Han uppger att han varit där 3-4 ggr fram till tid för förhör och hämtat saker. "Vid ett tillfälle ringde han polisen, då var avspärrningen släppt" Han ville att polisen skulle veta att han varit där. En till två dagar efter det spärrades det av igen.
En annan gång var efter att han besökt Lenas minnesplats (20e maj).
(Han berättar lite allteftersom...?)
4. Till detta undrar jag också när i tid JG tipsade polisen om att söka efter LW i HDs hus.
Har ingen källa men 18/5 känns bekant.. Snurrigt är det 😅
5. Och, hur var det nu (har tjatat om detta jag vet) om HDs hus någonsin blev avspärrat för regelrätt husrannsakan eller om detta aldrig ägde rum?
Vet ej!
6. Ytterligare fundering om tidpunkter är: När cementerade JG sin trappa och bad SD om inspektion?
Det var väl på mordkvällen han svängde förbi där tror jag?
Jag tror Jerry kan ha städat bort något samt ringt polisen på Hanna för att skydda Stefan.