2020-04-12, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag tjatar också om detta nu. Bra att fler uppmärksammar. Just nu pågår någon form av massiv hjärntvätt av tråden för att etablera trådsanningar till offrets nackdel. Det klippas och klistras ur FUP dygnet runt, listor lyfts ur sin rätta kontext, citat som är SDs ges till LWs med helt gräsliga tolkningar som följd...

Det verkar som att offret nu när MGM SD snart kan sitta fälld, ska fällas istället och att man tar i ända från tårna för att en gång för alla göra offret till förövare och MGM med fru till offer istället... Förskjutningar, projiceringar, ohederligt förtal genom att ta saker ur sina sammanhang.

Ja, det är en del som har en smutsig byk att tvätta. Tyvärr har det tillkommit ett par i den sörjan, förmodligen genom PM. Inte svårt att begripa.
Citera
2020-04-12, 19:59
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur mycket tror du att de olika versioner och förklaringar SD har kan påverka en dom?

Att inte minnas vad man gjorde kvällen innan man sitter i förhör 15 maj från att ha varit hemma och den sista kontakten var 23:01 (inget om att inte ha fått svar på sista meddelandet och inget om att ha varit ute och testat växlar till att så småningom ha varit ute och cyklat tre vändor till att beslutat sig efter att ha läst FUP så har han förstått att han inte varit ute och cyklat.
Till grannen sa han inget heller om cykelturerna i det tidiga skedet.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Aktbilaga 145, sid 295

Första frivilliga uppgiftslämnandet med polis DM 15 maj 15:55:

"Stefan uppgav att han var hemma hos sig igår kväll när han chattade med Lena."
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---
Till den som tog över förhöret YE (här utelämnar SD att han har skickat sms efter denna tid som visar 23:01:

"Stefan visade självmant upp sin mobiltelefon för mig, och visade kontakterna han hade haft
med Lena den 14 maj. De hade mycket sms kontakt på morgonen, men inte så mycket under
dagen, utan jag tror att sms:en började vid 20-tiden igen. Den sista SMS-kontakten mellan
dem var kl. 23.01. Jag kommer ihåg att Lena hade skickat en bild på en kaka i form av ett
hjärta, tror jag. Kakan skull vara till hennes sons födelsedag dagen därpå, uppgav Stefan. "
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Till nästa förhör
sid 298:
"Stefan sa att han kunde komma kl. 17.37. Jag tror inte att jag bad honom att ta med sin
mobiltelefon. Arvid Gunnarsmo och jag väntade i receptionen. Receptionen var fortfarande
öppen, och det korn och gick mycket folk. När han inte dök upp på angiven tid så började jag
tänka till. Jag tittade ut, och såg då honom stå utanför den ingång/utgång som jag tidigare
släppte ut honom i, alltså i hörnet av Polishuset vid Järnvägsgatan. Arvid och jag gick och
mötte honom och jag bad om ursäkt om jag angett fel plats. Klockan var då någonstans runt
17.45."

"Arvid och jag tog med honom till förhörsrum i inre förhörszonen där han delgavs misstanke
om människorov. Han fick lämna ifrån sig sin mobiltelefon direkt vi kom in i förhörsrummet.
Telefonen togs i beslag kl. 17.49. Jag upplevde att hans telefon såg ut som den han visade
sms:en mellan honom och Lena på tidigare. Jag kan naturligtvis inte garantera att det var
samma telefon
"

Intressant:
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------
Förhör 29 maj med PS:

Aktbil 147, sid 86-
Det är åklagaren som ska bevisa att SD är skyldig. Han kan ljuga och prata en massa goja. Det är klart att vissa saker kan ligga honom i fatet, men åter igen, det finns inget som tekniskt binder SD vid brottet
Citera
2020-04-12, 20:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det är åklagaren som ska bevisa att SD är skyldig. Han kan ljuga och prata en massa goja. Det är klart att vissa saker kan ligga honom i fatet, men åter igen, det finns inget som tekniskt binder SD vid brottet
Kan inte minnas att det fanns nämnvärt med tekniska bevis rörande giftmörderskan Barbara Jarl heller. Minns inte om HR gav henne 18 år eller livstid.
Citera
2020-04-12, 20:07
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kan inte minnas att det fanns nämnvärt med tekniska bevis rörande giftmörderskan Barbara Jarl heller. Minns inte om HR gav henne 18 år eller livstid.
Du har rätt där. Den domen var märklig.
Spännande att se hur det går. Det är långt från glasklart
Citera
2020-04-12, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Inte jag heller

Någon försöker skämta aprilo och skapa förvirring i tråden.
Citera
2020-04-12, 20:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock

Du tror på friande dom?
Citera
2020-04-12, 20:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Du hänvisar till inlägget som svar till Zilvereko.
Du skrev:

"I ett brev som LW skrev till HD så
berättade hon att hon och SD haft sex i
The*as säng.

På sid 2880 finns ingen mottagare angiven: Lena Wesström, 2019-12-20 13:59 diarienr: 5000-K574218-18 .

Vem ljög?

Jag citerade ett inlägg av S-J.
Vad är problemet?

Ingen har sagt att hon har skickat det.

Tror du inte att det är sant?
Tror du att LW ljög?

Är det jobbigt att läsa LWs egna ord?
Svårt att bortförklara?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-12 kl. 20:30.
Citera
2020-04-12, 20:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag citerade ett inlägg av S-J.
Vad är problemet?

Ingen har sagt att hon har skickat det.

Tror att inte att det är sant?
Tror du att LW ljög?

Är det jobbigt att läsa LWs egna ord?
Svårt att bortförklara?

Du citerar Snoris inlägg samtidigt som du svarar Zilvereko i er debatt och du skriver
"I ett brev som LW skrev till HD så
The*as säng.
"

Du ser väl själv att det ser ut som att brevet är skickat.
Jag vill påstå att ni två med vilja försöker att få det att se ut som det.

Allt för att kunna smutskasta L*ena.
Med vilka metoder som helst.

Jag VET att du inte är dummare än att du förstår det.
Mycket fult knep.
Citera
2020-04-12, 20:33
Medlem
[Ja fast hen refererade till episododen med Ester ....QUOTE=gloriouslife|71155136]Nej, det gör hen inte.

I ett brev som LW skrev till HD så
The*as säng.

Den hon låg med i Est*ers säng var Beholder.[/quote]
Citera
2020-04-12, 20:34
Medlem
DreamTwisters avatar
feck
Senast redigerad av DreamTwister 2020-04-12 kl. 20:54.
Citera
2020-04-12, 20:40
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Du tror på friande dom?
Hugget som stucket.
Han borde inte blir dömd på indicier, men domstolen är ju som bekant det enda icke tillståndspliktiga lotteriet
Citera
2020-04-12, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om du säger så så får jag tro det.

Två frågor inställer sig: har/kan det här brottet ha begåtts av ngn som inte är medfött psykopat?

Har SD röntgats i huvet än?

1) Ja
2) Vet ej

Man behöver inte röntga hjärnan på varenda misstänkt psykopat. Det finns mycket bra utformade frågemetoder av psykiatriker internationellt, som gör att man inte bildligt talat behöver gå in i hjärnan på folk.
:-)
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-12 kl. 21:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in