Jag tjatar också om detta nu. Bra att fler uppmärksammar. Just nu pågår någon form av massiv hjärntvätt av tråden för att etablera trådsanningar till offrets nackdel. Det klippas och klistras ur FUP dygnet runt, listor lyfts ur sin rätta kontext, citat som är SDs ges till LWs med helt gräsliga tolkningar som följd...
Det verkar som att offret nu när MGM SD snart kan sitta fälld, ska fällas istället och att man tar i ända från tårna för att en gång för alla göra offret till förövare och MGM med fru till offer istället... Förskjutningar, projiceringar, ohederligt förtal genom att ta saker ur sina sammanhang.
Ja, det är en del som har en smutsig byk att tvätta. Tyvärr har det tillkommit ett par i den sörjan, förmodligen genom PM. Inte svårt att begripa.
Hur mycket tror du att de olika versioner och förklaringar SD har kan påverka en dom?
Att inte minnas vad man gjorde kvällen innan man sitter i förhör 15 maj från att ha varit hemma och den sista kontakten var 23:01 (inget om att inte ha fått svar på sista meddelandet och inget om att ha varit ute och testat växlar till att så småningom ha varit ute och cyklat tre vändor till att beslutat sig efter att ha läst FUP så har han förstått att han inte varit ute och cyklat.
Till grannen sa han inget heller om cykelturerna i det tidiga skedet.
-------------------------------------------------------------------------------------------------- Aktbilaga 145, sid 295
Första frivilliga uppgiftslämnandet med polis DM 15 maj 15:55:
"Stefan uppgav att han var hemma hos sig igår kväll när han chattade med Lena."
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --- Till den som tog över förhöret YE (här utelämnar SD att han har skickat sms efter denna tid som visar 23:01:
"Stefan visade självmant upp sin mobiltelefon för mig, och visade kontakterna han hade haft
med Lena den 14 maj. De hade mycket sms kontakt på morgonen, men inte så mycket under
dagen, utan jag tror att sms:en började vid 20-tiden igen. Den sista SMS-kontakten mellan
dem var kl. 23.01. Jag kommer ihåg att Lena hade skickat en bild på en kaka i form av ett
hjärta, tror jag. Kakan skull vara till hennes sons födelsedag dagen därpå, uppgav Stefan. "
---------------------------------------------------------------------------------------------------- Till nästa förhör
sid 298:
"Stefan sa att han kunde komma kl. 17.37. Jag tror inte att jag bad honom att ta med sin
mobiltelefon. Arvid Gunnarsmo och jag väntade i receptionen. Receptionen var fortfarande
öppen, och det korn och gick mycket folk. När han inte dök upp på angiven tid så började jag
tänka till. Jag tittade ut, och såg då honom stå utanför den ingång/utgång som jag tidigare
släppte ut honom i, alltså i hörnet av Polishuset vid Järnvägsgatan. Arvid och jag gick och
mötte honom och jag bad om ursäkt om jag angett fel plats. Klockan var då någonstans runt
17.45."
"Arvid och jag tog med honom till förhörsrum i inre förhörszonen där han delgavs misstanke
om människorov. Han fick lämna ifrån sig sin mobiltelefon direkt vi kom in i förhörsrummet.
Telefonen togs i beslag kl. 17.49. Jag upplevde att hans telefon såg ut som den han visade
sms:en mellan honom och Lena på tidigare. Jag kan naturligtvis inte garantera att det var
samma telefon"
Intressant:
"Stefan frågade mig om det var Peter Wickströrn som skulle tömma mobilen. Jag svarade
"nej". Han sa då att det var synd, annars skulle den ha varit tömd innan midnatt. "
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------- Förhör 29 maj med PS:
Aktbil 147, sid 86-
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-05-29 11 :28 diarienr: 5000-K574218-18
"PS: Vad gjorde du sen då, var, var du nånstans, du, du sa du chatta med eller skicka nånting, du fick nånting från Lena sa du 23?
MT: Ja 23 :0 I minns jag.
PS: Vad var det en logg på?
MT: Ja en loggbok, en, en loggremsa.
[...]
"PS: Mm, ja då när du sms:a med henne, var befann du dej då?
MT: Hem hemma ehh, ja det kan ha varit på cykeln, nej jag var hemma, alltså jag vet, jag kan
ju inte säga att jag vet att jag har chatta med henne, men vet ju att hon skrev ju efter jag, jag
skickade ( ohörbart) jobbmail.
PS: Vad sa du?
MT: Jag skickade nått jobbmail, som jag tror gick iväg där straxt före elva, och då var jag ...
PS: Ja.
MT: Hemma.
PS: Då var du hemma?
MT: Ja, och sen efter det så vet jag att hon skicka, men jag,jag kan faktiskt inte säga med
säkerhet att jag har skrivit med henne.
[...]
PS: Då fanns du inne i bostaden menar du då, som du skulle ha fått det där från henne då?
MT: Ja då, ja eller möjligen på gräsmattan men.
PS: Gräsmatta?
MT:Mm mm.
PS: Vad var du ute på gräsmattan och gjorde då?
MT: Mm det tror jag ni har koll på, jag har gödslat och sått på gräs jag, flytta vattenspridare.
PS:Mm.
MT: Flera gånger.
PS: Då på måndagen?
MT: Typ. ja på natten där ehh elva, tolv, ett.
PS: Höll du på och vattna då, på natten?
MT:Mm.
[...]
PS: Mm okey, och du tror du var ute eller du vet du var ute där ...
MT: Nej jag vet att jag var ute ...
PS: På måndagen ...
MT: Äh ...
PS: Tisdagen vid tolv ett-tiden och vattna ...
MT: Ja ...
PS: Gräset?
MT: Ja det vet jag.
PS: Okey.
MT: Och det borde finnas grannar som har sett mej på det, jag vet inte.
PS: Nej okey.
MT:Äh ...
JR: Fråga där, var det en sån här spridare som stod och gick då?
JR: Eller var du ute och vattna med slangen på blommor eller?
MT: Nej det, ehh jag vet att jag körde spridaren, jag kan nog mycket väl ha börjat med
munstycket, men, nej jag kör med bara spridare, det var nog bara spridare, mm.
MT: Sen gick jag igenom min packning, eftersom vi skulle på semester dan efter ehh tog
fram lite till necessären ehh rakapparaten hade legat på laddning och lite så där, och jag tog
fram det sista ehh. Sen höll jag på med växlarna, bakväxlarna på cykeln medan jag väntade
på, jag körde tvättmaskin också ja mm, en blå tröja som skulle med på resan med en vit reflex
( ohörbart).
MT: Så jag körde tvättmaskin och väntade på gräsklipparen och så försökte jag få ordning på
växlarna på cykeln, har inte lyckats helt än.
PS; Okey.
MT: Det var det jag gjorde. Inte i sällskap med nån, tyvärr, det hade ju varit bra nu ( ohörbart)
[...]
MT: Nej vi hade inte gjort upp, hon hade bjudit in men, nej.
PS: Vad hade hon bjudit in?
MT: Ja hon hade frågat om jag skulle komma.
[...]
MT: Jag vet att hon gjorde det samma kväll.
JR: Hur?
MT: (Suckar djupt) jaa jag tror hon, jag vet inte om hon, (suckar) ja hon kanske inte bjöd in,
men hon skickade en bild på en kaka, men jag vet inte om, det kanske inte var en inbjudan,
jag, jag minns faktiskt inte, jag uppfattade att jag fick en inbjudan, men det kanske.
[...]
MT: Eller eftermiddag kanske, jag uppfattade att jag hade en inbjudan, äh jag svara sen
nånting om att det blev för sent, jag hade en tanke om och, kanske gå dit men klockan drog ut.
PS: Så då var det, då drog klockan ut?
MT: Hm?
[...]
PS: Ja.
MT: Det var liksom inte läge och ...
PS: Men ni har ju kontakt nästan var och varannan dag ...
MT: Ja, men inte ses!
PS: Träffas ni inte, nej ...
MT: Nej nej nej ...
[...]
MT: Ja fast hon lämnar inte hemmet när hon har barn hemma, det är extremt ovanligt, det.
PS: Nej.
MT: Jo det är det, om hon har flera barn hemma då kan hon tänkas göra det, men annars så är
det.
PS: Ni stämde inge möte i, i på måndag, på måndag kväll eller?
MT: Nej, nej.
[...]
MT: Jo jag sa att jag övervägde det men ...
PS: Men det blev inte så säger du?
MT: Nej verkligen inte, verkligen inte.
MT: Hem hemma ehh, ja det kan ha varit på cykeln, nej jag var hemma, alltså jag vet, jag kan
ju inte säga att jag vet att jag har chatta med henne, men vet ju att hon skrev ju efter jag, jag
skickade ( ohörbart) jobbmail.
PS: Vad sa du?
[...]
PS: Då var du hemma?
MT: Ja, och sen efter det så vet jag att hon skicka, men jag,jag kan faktiskt inte säga med
säkerhet att jag har skrivit med henne.
PS : Nej ...
MT: Nej.
PS: Men, du har ...
MT: Jag vet att jag gjorde det sen äh ...
PS: Efter jobbmailet. ..
MT: Lite senare.
PS: Då fanns du inne i bostaden menar du då, som du skulle ha fått det där från henne då?
MT: Ja då, ja eller möj!igen på gräsmattan men.
PS: Gräsmatta?
MT:Mm mm.
PS: Vad var du ute på gräsmattan och gjorde då?
MT: Mm det tror jag ni har koll på, jag har gödslat och sått på gräs jag, flytta vattenspridare.
MT: Flera gånger.
PS: Då på måndagen?
MT: Typ. ja på natten där ehh elva, tolv, ett.
[...]
PS: Mm okey, och du tror du var ute eller du vet du var ute där ...
MT: Nej jag vet att jag var ute ...
PS: På måndagen ...
PS: Tisdagen vid tolv ett-tiden och vattna ...
MT: Ja ...
PS: Gräset?
MT: Ja det vet jag.
PS: Okey.
MT: Och det borde finnas grannar som har sett mej på det, jag vet inte.
PS: Nej okey.
MT:Äh ...
JR: Fråga där, var dert en sån här spridare som stod och gick då?
JR: Eller var du ute och vattna med slangen på blommor eller?
MT: Nej det, ehh jag vet att jag körde spridaren, jag kan nog mycket väl ha börjat med
munstycket, men, nej jag kör med bara spridare, det var nog bara spridare, mm.
MT: Sen gick jag igenom min packning, eftersom vi skulle på semester dan efter ehh tog
fram lite till necessären ehh rakapparaten hade legat på laddning och lite så där, och jag tog
fram det sista ehh. Sen höll jag på med växlarna, bakväxlarna på cykeln medan jag väntade
på, jag körde tvättmaskin också ja mm, en blå tröja som skulle med på resan med en vit reflex
( ohörbart).
MT: Så jag körde tvättmaskin och väntade på gräsklipparen och så försökte jag få ordning på
växlarna på cykeln, har inte lyckats helt än.
PS; Okey.
MT: Det var det jag gjorde. Inte i sällskap med nån, tyvärr, det hade ju varit bra nu ( ohörbart)
PS: Varför, varför, du säger att ni pratar ju nästan va1je dag och nu kommer du hem där på
kvällen, varför åkte du inte upp till Lena då?
MT: (Inget svar)
PS: Skulle du inte ha något, träffa henne?
MT: Nej vi hade inte gjort upp, hon hade bjudit in men, nej.
PS: Vad hade hon bjudit in?
MT: Ja hon hade frågat om jag skulle komma.
PS: Ja ...
PS: Men helt plötsligt vill du inte det.
[...]
Det är åklagaren som ska bevisa att SD är skyldig. Han kan ljuga och prata en massa goja. Det är klart att vissa saker kan ligga honom i fatet, men åter igen, det finns inget som tekniskt binder SD vid brottet
Det är åklagaren som ska bevisa att SD är skyldig. Han kan ljuga och prata en massa goja. Det är klart att vissa saker kan ligga honom i fatet, men åter igen, det finns inget som tekniskt binder SD vid brottet
Kan inte minnas att det fanns nämnvärt med tekniska bevis rörande giftmörderskan Barbara Jarl heller. Minns inte om HR gav henne 18 år eller livstid.
Tror att inte att det är sant?
Tror du att LW ljög?
Är det jobbigt att läsa LWs egna ord?
Svårt att bortförklara?
Du citerar Snoris inlägg samtidigt som du svarar Zilvereko i er debatt och du skriver
"I ett brev som LW skrev till HD så
berättade hon att hon och SD haft sex i
The*as säng."
Du ser väl själv att det ser ut som att brevet är skickat.
Jag vill påstå att ni två med vilja försöker att få det att se ut som det.
Allt för att kunna smutskasta L*ena.
Med vilka metoder som helst.
Jag VET att du inte är dummare än att du förstår det.
Mycket fult knep.
Två frågor inställer sig: har/kan det här brottet ha begåtts av ngn som inte är medfött psykopat?
Har SD röntgats i huvet än?
1) Ja
2) Vet ej
Man behöver inte röntga hjärnan på varenda misstänkt psykopat. Det finns mycket bra utformade frågemetoder av psykiatriker internationellt, som gör att man inte bildligt talat behöver gå in i hjärnan på folk.
:-)
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-12 kl. 21:01.